bijna uitgerekend, ook zo zenuwachtig?

Discussie in 'De bevalling' gestart door snoebeltje, 18 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    De titel zegt het al: ik ben heel zenuwachtig voor de bevalling! (eerste)! Ik kan er gewoon niet van slapen af en toe. Wie heeft dat ook? Of herkent dit van eerdere zwangerschappen?
    En wat doe jij ermee? Ik ben nu 39 weken en 3 dagen zwanger!:D

2. 894hi

894hi Niet meer actief

en dan zul je net zien dan ga je overtijd :p en dan denk je iedere dag Zal het nu echt gebeuren ?

haha ... ik moet zeggen bevallen is bijzonderste wat ik tot nu toe heb mee gemaakt al heb ik wel een saai leventje :p

suc6 en geniet nog even van je buik

3. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Heel herkenbaar!! Ik ben niet zozeer bang voor de bevalling, natuurlijk wel een beetje zenuwachtig. Waar ik het meeste mee zit, is dat ik me bij elk pijntje of krampje afvraag of het door gaat zetten... Ik denk elke ochtend dat het die dag wel eens zo ver kan zijn. Op die manier duurt het allemaal extra lang...

4. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0
    ja ikken dat! Bij de eerste dacht ik yes het gaat nou beginnen en nu heb ik zoiets van shit het gaat beginnen haha! Vooral als ik erg moe ben. Zorg in iedere geval vor voldoende rust. Het is moeilijk maar je profiteerd er uiteindelijk wel van!

5. 1eKruimeltje

1eKruimeltje Bekend lid

16 jun 2009
    974
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben ook niet bang voor de bevalling maar wel wat zenuwachtig. En ik zou heel graag goed willen slapen, maar helaas lukt dat niet. Ben wel moe in bed maar kom gewoon niet in slaap. Mijn vriend slaapt trouwens ook slecht. Dus ik denk dat dat door de zenuwen komt zou het anders niet weten.
    Spannend he dat afwachten

6. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Bij mij wordt het morgen, de 20e, een geplande keizersnede i.v.m. een stuitligging. Eerst maakte ik me heel erg druk, maar naarmate ik meer aan het idee kon wennen werd ik ook rustiger.
    Vannacht heb ik super goed geslapen, en dat is fijn want dat is waarschijnlijk voorlopig de laatste keer ;)
    Ik weet dus helaas niet hoe het is als je natuurlijk gaat bevallen, maar het blijft hoe dan ook errug spannend!
    Succes meiden!

7. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    ooo wat een nacht weer, waren de zenuwen weer voorbij, lag vriendlief weer lekker te knorren en te draaien, ik werd op een gegeven moment gewoon kwaad van frustratie!
    En toch probeer ik steeds maar weer te denken: hou nou op met die zenuwen, geniet nu nog even van je zwangerschap, want dit komt nooit meer terug, de verwondering van de eerste!

Suzanne, succes morgen!!!!!

8. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.796
    9.314
    113
    Gelderland
    Haha heel herkenbaar allemaal. Ik ben ook niet bang voor de bevalling maar wel het idee dat het eigenlijk ieder moment kan komen... Ik denk de hele dag aan mijn kleine uk en hoe het allemaal zou gaan verlopen ( zucht.... droom )
    Ook worden hier de nachten steeds meer onrustig, manlief slaapt slecht en ik ook.

Suzanne78 suc6.. spannend

9. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Haha! Herkenbaar!
    Hij slaapt onrustig, ik ook...
    Ik ben ook niet bang voor de bevalling, maar het zijn gewoon zenuwen, kriebels en vlinders in mn buik!

10. Ellen1989

Ellen1989 Bekend lid

21 dec 2009
    636
    265
    63
    Vrouw
    Militair
    Tilburg
    Ik heb het ook heel erg, wil gewoon dat het eindelijk gaat gebeurden. Ik was uitgerekend voor gisteren maar blijkbaar heeft ons mannetje er nog geen zin in. Al een paar keer naar het ziekenhuis geweest i.v.m. hoge bloeddruk, maar daar was toch alles weer goed. Dus we zijn echt aan het afwachten nu.
    We zitten ook constant bij elk krampje etc van komt hij dan eindelijk. Maarja het blijft afwachten.

11. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    wel opvallend dat jullie allemaal niet bang zijn voor de bevalling! Harstikke stoer vind ik dat! Ik wel hoor...:$ :D

12. Maria0

Maria0 Bekend lid

9 sep 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede
    haha
    ik ben zwanger van de 3e en ik ben zelf nog heel zenuwachtig
    het is toch telkens anders hè

13. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

hier ook, zwanger van de derde.

Niet bang maar wel zenuwachtig. Het is iets waar je geen controle over hebt en voor een controlefreak as me is dat altijd weer enorm spannend!!!!!!

14. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.207
    1.263
    113
    Centrum België
    Hoi,

ben zelf uitgerekend voor volgende week dinsdag. Ben eigenlijk helemaal niet zenuwachtig, ga het gewoon allemaal op me laten afkomen. Tot nu toe nog niet veel voortekens gekregen - behalve een klein beetje verlies van de slijmprop. Kan alles of niets betekenen. Vriendlief gaat van morgen tot en met vrijdag weg met zijn werk (op 1,5 h rijden). Het heeft wat mij betreft geen zin dat hij hele avonden naast me zit te wachten op iets dat misschien nog 3 weken kan duren ;) Zorg er enkel voor dat ik een aantal gsm-nrs van collega's heb, moest hij niet meteen kunnen opnemen...

Het zijn juist de anderen die enorm zenuwachtig beginnen te doen. Ik mag geen telefoontje meer plegen of smsje sturen, of mensen denken dat het is om te melden dat de bevalling begonnen is. Of de 'spontane' belletjes om te vragen hoe het gaat. En o wee als je niet meteen opneemt...;)

Aan iedereen alvast een vlotte bevalling gewenst!

15. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Bij ons was het vooral mijn vriend die zenuwachtig was. Het kon hem niet snel genoeg gebeuren, terwijl ik heel relaxed was. Ik probeerde vooral NIET aan de bevalling te denken, en dat lukte best goed, die stuisvogeltactiek! Geniet nog even van je buik en dat je kindje nog even helemaal van jouw is! (en van de rust!)

16. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Kan me voorstellen dat je het spannend vindt...is ook niet niks en je kan je geen voorstelling maken hoe het zal gaan en hoe het zal zijn MET kind! Daarentegen kan je je over een klein tijdje niet meer voorstellen hoe het was ZONDER kindje, dus geniet nog van die laatste periode....dat getrappel in je buik etc.

Overigens was ik voor mijn 2e bevalling veeeeel zenuwachtiger dan voor de 1e.....
    Ik heb nu een geplande keizersnee gehad en dan weet je precies wanneer je kind komt, maar had ook meer tijd om me druk te maken ;)

17. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Ja erg herkenbaar..haha Iedereen belt en vraagt is het er al...:( Word er wel beetje moe van. Maar na vandaag ga ik me daar niet meer druk om maken en niet meer zitten wacht wanneer het gaat gebeuren, laat het gewoon op me afkomen..Kan nog zeker 23 dagen duren. Maar als het vanavond begint zou ik wel blij zijn..;)

18. mas

mas Actief lid

26 jan 2009
    207
    0
    16
    hier ook veel onrust en totaal geen angst voor de bevalling, alleen het niet-weten wanneer je bevalt maakt me soms zo gek! Ik heb er wil 'zin' in, laat nu maar eens weten waar ik me al zo lang op voor bereid... soms een gevoel van.. het zal wel helemaal niet komen bij mij.... maar ja dat klinkt natuurlijk gek!

Kortom, warrig stukje, maar ik geloof dat ik snap hoe onrustig jullie je voelen....

19. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    leuk meiden dan kunnen we die zenuwen een beetje delen! Ik ben vrijdag uitgerekend, was gisteren bij de vk, die zei dat bij hen de kindjes gemiddeld bij 41 weken komen, nog even wachten dus:D
    Ik probeer nu idd te genieten van mn kindje's getrappel in mijn buik en dat het nog even helemaal "van mij" is.
    ik ga dat gevoel vast nog wel missen:(

20. 1eKruimeltje

1eKruimeltje Bekend lid

16 jun 2009
    974
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gelukkig ben ik niet bang. Heeft geen zin toch.........Vanaf morgen mag onze kruimel wel komen hoor. Ben wel klaar met zwanger zijn. Ik geniet er wek van hoor. Maar soms heb ik het gehad doet zijn getrappel me zeer. En zoals ik al eerder zei wil zo graag weer eens lekker slapen. Maar ja kan zomaar nog 3 weken duren...................Dus kruimel vanaf morgen ben je welkom hoor (vandaag ook trouwens maar mamma is jarig en vind dat niet leuk voor jou):D

Deel Deze Pagina