Ik heb bepaalde dagen dat ik zo hyper en opgewonden van "blijdschap" ben dat ik er soms moeilijk uit kom. Je zou zeggen: is toch fijn dat je blij bent. Maar ik ben dan zo opgewonden dat ik bijna niet slaap of het hele huis door ren om op te ruimen. Bijv. van blijdschap dat de 20 weken echo goed was heb ik een paar nachten niet geslapen en heb ik zelfs erna overgegeven van opluchting. Ik begin het nu als vervelend te ervaren maar het is niet zo eenvoudig uit het hyperactieve gevoel te komen. Net of ik vijf Redbull op heb, als ik eraan denk dat ik nu kleertjes kan gaan kopen en hoe ik het kamertje in ga richten. Ik hoop dat de baby er geen last van heeft. Kent iemand dit ook? Mijn bloeddruk was overigens heel netjes.
Ik herken het wel. Af en toe een tijdje hyper en euforisch en af en toe prikkelbaar, moe en zwaarmoedig. Geef mij die hyperdagen maar als ik mocht kiezen Maar ik herken het wel dat ik daar dan ook moeilijk weer uit kom. Kan dan ook moeilijk in slaap komen en blijf maar bezig, bezig, bezig. Vooral in m'n hoofd. Ontspannen lukt dan niet en dat is soms idd ook weer niet fijn.
Dat herken ik ook die afwisseling. Zal het van de hormonen komen? Soms ben ik bang dat het een obsessie wordt of is
Denk dat dat idd een bijverschijnsel van de hormonen is Ik ben nu al voor de 4e dag achter elkaar hyper met orienteren op kinderwagens ... obsessie? Beetje wel denk ik hahaha.
Aanvulling: de hele dag door dan he, 4 dagen lang. Sta er mee op en ga er mee naar bed. Word best moe van mezelf haha.
Manisch! hahah denk dat dit inderdaad met de hormoon spiegel en de veranderingen daar van te maken heeft! Ben benieuwd hoe ik ga reageren, als het raak mag zijn!!
Ja heeel herkenbaar. Ik ben nu al aan het poetsen voor als de kraamzorg straks in huis is... Nog 20 weken, ben je dan gek of niet?
Haha zou ik ook toe in staat zijn Ik heb wel het gevoel dat ik mezelf af moet remmen op z'n tijd. Ik probeer dan bewust te ontspannen door bijvoorbeeld een lange warme douche te nemen, evt. lekker bodylotion gebruiken na die tijd o.i.d. en dan lekker op de bank. Soms zet ik expres de laptop uit, omdat ik anders te snel weer denk 'ah, nog even dit of dat opzoeken of bekijken'. Vanmid ben ik lekker naar het strand gegaan met m'n vriend. Lekker wandelen en in de buitenlucht. Even hyper (of manisch, zoals iemand anders net zei, en dat is het ook wel denk ik) vind ik lekker, maar te lang dat is idd niet echt gezond denk ik. Word er in m'n hoofd ook moe van. Bedenk dingen waar je normaal ontspannen van word en zet jezelf er eens toe aan om de boel de boel te laten. Lastig denk ik, maar hopelijk helpt het.
Ik probeer nu alles een beetje in slow-motion, gewoon een tandje langzamer en bewust, en inderdaad: internet gaat zo uit! Even op andere gedachten dan baby's...
Het komt echt van de hormonen!! Ik ahd het na mn bevalling. niks geen " kraamtranen" maar echte kraammanie! Ik heb geloof ik zo'n 3 dagen niet geslapen, wilde ook pertinent niet tussen de middag op bed gaan liggen ( wat van de kraamzorg moest), ik was veel te hyper. " dan moest ik maar een boek lezen omdat ik mn ontspanning nodig had" maar kon bladzijde na bladzijde lezen, ik nam gewoon niks op! Ik had er zelf geen last van dat ik er moe van werd maar achteraf denk ik wel: dat was NIET normaal!! geen idee wat je er aan kan doen, bij ij was het na een week wel stukken minder maar jij " mag" nog een hele zwangerschap! Probeer toch je hoofd af en toe leeg te maken ( lukte mij toen niet maar lijkt me wel noodzakelijk als je nog zo lang te gaan hebt) Doe je al aan zwangerschapsgym of - yoga?
Inderdaad een goed idee om op meditatie te gaan of yoga. Vandaag gaat het weer doordat ik op mijn werk op andere dingen bezig moet zijn. Af en toe komt de enorme blijdschap weer omhoog en gaat mijn hartslag ook weer zo snel. Ojee daar gaan we weer..... Nu ben ik ook weer misselijker, vanmorgen nog overgegeven, en heb hoofdpijn. Denk dat de hormonen weer even een piek hebben nu.
hahaaha! geweldig! ik wou eerlijk gezegd dat ik dat ook wat vaker had, want voel me elke dag slechter lichamelijk en wil dus ook daardoor minder doen in huis. zon vorlijke manie zou ik ook wel een keer wilen hebben. maar voor jou vind ik het wel echt rot hoor! dat je er niet van kunt slapen en gewoon ziek ervan bent is wel echt balen! maar denk toch wel dat dat straks wat minder gaat worden...vermoeidheid zal toch wel een keer toeslaan lijkt mij! tja...weet niet of ik nou sterkte moet zeggen..of...geniet van je zwangerschap...hmmm....
Hier ook zo'n hyper de hyper persoon. Van8 was het zelfs zo erg dat ik mn man heb wakker gemaakt om aan mn buik te moeten voelen . Ik voel sinds een week de baby heel erg duidelijk, en heb hem/haar ook 1 keer aan de buitenkant kunnen voelen. Nu ben ik zo geobsedeerd hierdoor dat ik wakker wordt van elke beweging en dus nu mn man begin wakker te maken, en hij maar braaf voelen (half slapend) en ik lig met ogen weid open naar het plafond te staren.. Ook krijg ik soms ineens zin om heel raar te dansen, het huis door te rennen, of krijg de slappe lach. Echt heel belachelijk. Mijn moeder roept al weken; Kijk nou uit straks wordt je kind ook zo'n wilde! Oja wat wel helpt is mezelf meerdere keren per dag bewust te maken van mn drukke hyper gedrag... en ontspannnnnnnnn te zeggen. (Chocolaatje erbij ).
Het is weer zover, bah! Gisteren en vanmorgen weer het gevoel van 5 blikjes Redbull op te hebben. Ik wordt er helemaal gestoord van:x De bloeddruk/onderdruk was maandag nog 70, dus super. Gisteravond ben ik maar steeds uit bed gegaan omdat mijn vriend gek werd van mijn gewoel. Vanmorgen alweer vroeg uit bed en mijn vriend ligt nog te pitten. Wie is er nu zwanger en moe???
heb je dit je hele zwangerschap al? En doe je misschien iets niet wat je voordat je zwanger was wel deed (roken, sporten etc) want het komt op mij over als ontwenning van iets. Als dat het niet is, komt het misschien door het trimester waar je nu in zit? Meestal voel je je in het 2e trimster iets beter en in jouw geval, veel beter? ik weet het hoor, ik doe maar een suggestie. hoop dat je snel je rust vindt!