herkenbaar?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Maartt, 19 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik ben bijna 19 weken zwanger en gisteren voor het laatst bij de vlos geweest en heb volgende week maandag de 20 weken echo. Ik voel me op zich hartstikke oke, maar ben toch benieuwd of de volgende klachten voor zwangere dames onder ons herkenbaar zijn:

- Strakke gespannen huid (buik) einde van de dag.
    - Harde buik einde van de dag (vooral bij een drukke dag)
    - 1 keer in de 5 dagen naar de wc kunnen voor nummer 2
    - Trilling in de buik meerdere malen per dag (voelt hetzelfde als een trillend ooglid, maar dan onder in je buik)
    - Druk bij plassen (soms niet helemaal goed kunnen uitplassen), moet dan 5 min later weer en dan gaat het oke. (getest op blaasontsteking, niks aan de hand)
    - Duizelig bij het opstaan (bloeddruk was iets lager dan de vorige keer, maar zegt niks zegt de vlos)
    - Heel af en toe menstruatiekrampen, die opkomen en weer wegnemen, om vervolgens te verdwijnen.

De vlos heeft in mijn "kaart" gezet het gaat prima. Misschien moet ik me hier gewoon eens bij neer gaan leggen. Ohhhhh die onzekerheid ook! Af en toe wordt ik er echt helemaal dol van mezelf :x.

Oja ik kan wel genieten hoor, maar zo af en toe heb ik van deze dagen dat ik me afvraag of het allemaal wel normaal is wat ik voel.

2. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Ik heb ook al die dingetjes, maar zonder de 'nummer 2' en menstruatiekrampen. Ik denk dat het allemaal heel normaal is hoor. Dat plassen merk ik nu heel erg, maar dat komt ook omdat er steeds meer druk op de blaas komt. Ook ik heb geen blaasontsteking. Een harde buik heb ik maar heel af en toe en duizelig bij het opstaan ben ik alleen als ik op de grond heb gezeten ofzo. En die strakke buik aan het einde van de dag... Naar! Net alsof hij megatopzwaar is... Voelt niet echt super, maar ach...
    :D
    Liefs,

3. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Af en toe menstruatiekrampen (licht) en harde buik bij drukte is heel herkenbaar, had ik rond de 18 weken. Nu is de menstruatiekramp heel duidelijk bandenpijn, waarschijnlijk toen ook al. Harde buiken aan het eind van de dag heb ik inmiddels ook geen last meer van.

Trillend ooglid gevoel, ja! Vanaf 15 weken al. Alsof je ooglid of vinger beweegt zonder dat je er controle over hebt. Dat bleek later de eerste bewegingen van de baby, die met 19 weken pas echt duidelijker werden.

4. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    allemaal heel herkenbaar. Het zijn echt kwaaltjes die erbij horen en waar je ook wel aan went gedurende de zwangerschap.

wel zou ik proberen meer te drinken en meer vezels te eten om de stoelgang op gang te houden, 1x in de 5 dagen is erg weinig. dat kan later in de zwangerschap voor aambeien zorgen.

Geniet in ieder geval van de zwangerschap en vertrouw je vlos. En stel daar zeker ook al je vragen en onzekerheden. geen vraag is tegek voor ze,.

Groetjes,
    Krissa

5. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Herken menstruatiekrampem...groei baarmoeder is dit volgens mij en druk bij het plassen ook. Om volledig te kunnen uitplassen kun je op het einde je bekken kantelen dan komt vaak het laatste beetje ook.

Wat verstopping betreft, iedere dag een tabletje magnesium werkt erg goed! Met groot glas water innemen en het helpt ook tegen krampen. Kun je bij je apotheek krijgen en even overleggen als je andere medicatie gebruikt.

Strakke huid heb ik ook gehad. Weet niet meer precies wanneer...maar de boet moet dan weer ff oprekken. Goed smeren dus!

Succes met je zwangerschap!

6. Tortura

Tortura Actief lid

18 jul 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allemaaaal heel herkenbaar en wat ik er ook nog bij had was dat ik 5 keer per dag na de wc moet om te poepen haha

7. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Ik heb alles ook en ik eet me helemaal suf aan vezels voor mijn stoelgang. Ik drink ook veel water en het begint te helpen. Ik kan weer iedere dag...

8. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Wat fijn om even wat bevestiging te krijgen! Dank jullie wel voor jullie reacties en tips! Wat de stoelgang betreft weer wat nieuwe dingen gelezen. Dacht dat ik alles al had geprobeerd. Ik zal nu op m'n lijf gaan vertrouwen en luisteren naar m'n vlos, en jullie uiteraard :D

9. tugbiss

tugbiss Lid

3 jul 2011
    44
    0
    0
    - Trilling in de buik meerdere malen per dag (voelt hetzelfde als een trillend ooglid, maar dan onder in je buik

is dat niet de kleine die aan het bewegen is :D:D

Ik dacht aan het begin dat t mijn darmen waren, mijn schoonmoeder vertelde mij toen dat het kindje aan het begin net beweegt als een " trillend ooglid" .. Vond het grappig om haar verwijzing nu bij jou te lezen.. Dit is je kleine met de eerste bewegingen.. Geniet ervan..

Deel Deze Pagina