zooo ontzettend kwaad door die ***ah

Discussie in 'De lounge' gestart door Ise, 16 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Dit mag je weigeren, je bent niets verplicht!
    <vorige week cursus gehad>

2. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Dat klopt. Maar ik zou het toch doen om te laten zien dat ik niks heb.

3. ProudMum

ja ik ook, heb niets te verbergen!

4. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam

[size=9]
    hier is een reden voor. Winkelmedewerkers mogen niemand aanhouden tenzij ze het zelf hebben gezien. Deze reageerde dan wel erg laconiek. :rolleyes: maar officieel moet je het echt zelf gezien hebben als medewerker anders heb je het probleem dat je iemand vals kan beschuldigen en dan heb je dus de poppen aan het dansen..

over die tassencontrole, voeren ze hier bij Lidl ook uit. Als het staat aangegeven bij de ingang ga je accoord met de regels zodra je de winkel ingaat en mag je daarna dus niet meer weigeren. Zo is het mij uitgelegd..

en over dat dingen geven aan kids voor het betaald is. Heel veel mensen doen dit idd. Maar weet je ook hoevaak het voorkomt dat wij als winkelpersoneel aan het einde van de dag open verpakkingen vinden door de winkel her en der verspreid? van mensen die het dus niet betalen.... officieel is een product pas van jou als klant als je ervoor betaald hebt, dus in principe mag je in de winkel niks open maken omdat het nog niet van jou is..

maarja, in iedere plaats/dorp/winkel zal het wel anders zijn. Ik vind ook wel dat TS niet correct aangesproken is! ik zou ook pissig zijn hoor!
    [/size]

5. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Het was inderdaad niet netjes gedaan, het had ook op een andere manier gekunt.

Maar ik kan het me wel een beetje voorstellen nu hoor van de winkels, de frustratie, want ik herinner mij nog een topic hier waarin ik mij verbaasde hoeveel mensen er "per ongeluk" weleens iets meenamen. Ja, vergeten om af te rekenen omdat het niet in het mandje lag maar in de kinderwagen bv. dus stelen want ze waren al buiten de winkel en hadden geen zin om terug te lopen ed.

Maar goed, ik hoop dat hij netjes zijn excuses aanbiedt!

En over het iets alvast in de winkel geven vind ik ook niet kunnen. Het hoort gewoon niet voordat je iets hebt betaald het alvast op te eten, maar dat vind ik. Zo wil ik mijn kinderen ook niet opvoeden dus zal ik het zelf in ieder geval niet doen. Als mijn zoontje dan een banaan wil, kan hij leren geduld te hebben tot we betaald hebben en dan mag hij zijn banaan (of wat hij dan wou)

6. ProudMum

klopt ook niet helemaal, als de verpakking aangebroken is en niet leegegeten is, mag de klant zich beroepen op "proeven".

Klinkt vreemd, en wij (personeel) zien het ook als stelen. Maar zo zit het echt in elkaar!

7. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    hihihi! dat is wel een goede, ga ik volgende keer ook zeggen.. ik beroep me op proeven! ;)

tja, wij doen er vaak ook niet moeilijk over hoor, de meeste klanten die het doen kennen we wel, maar soms heb je van die figuren ...

8. ProudMum

echt serieus.

de man van wie ik de cursus krijg, doet dat eens per jaar. dan gaat ie naar een willekeurige supermarkt, trekt vanalles open; blikjes drinken, toetjes, chips, koek. neemt overal een hapje/ slok van.
    en het personeel heeft geen poot om om te staan. HET STOND ZELFS OP VIDEO! :confused:

9. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
  10. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik vind het echt schandalig hoe je behandeld bent. En als Joshua een supermarkt op stelte zet omdat ie een koekje wil, dan krijgt ie hem van mij. als ik de koekjes van huis mee neem, kunnen ze ook denken dat ik iets steel. want die verkopen ze daar natuurlijk ook. En ik betaal het altijd netjes.

11. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik neem koekjes in een aparte zakje mee. En bij mij kan Sem hoog of laag springen, hij krijgt helemaal niks! Ik geef hem altijd eten vlak voor we boodschappen gaan doen, dus honger heeft hij niet. Hij krijgt pas iets te eten als we weer naar huis lopen.

12. Niet meer actief

Tascha, dus jij geeft je kind een "beloning" als je kind de super op stelten zet?

Ik vind het ronduit verkeerd en niet kunnen om je kind of je eigen te tracteren op iets wat je nog niet hebt betaald...
    Ik had het vorige week met boodschappen doen, ik viel bijna flauw, had zo'n ontiegelijke trek, en die appels hè die lonkten zo...
    Maar heb pas een appel gepakt toen mijn man had afgerekent!

Ook ik ben wel eens verdacht geweest bij mijn eigen bazin :confused:
    ze zei "gooi je tas eens leeg" ik begon met de condooms (ik wist dat ze daar een hekel aan had) ze zei dat ik maar gauw mijn tas dicht moest doen, ik heb toen op mijn beurt weer gezegd dat ik mijn tas nu helemaal van binnen naar buiten keerde omdat ze dat zo graag wou!
    Het is nooit meer aan me gevraagd om mn tas te laten zien.

Of wat ook "leuk" is, je koopt iets bij de scapino en je rekent alles af....
    Vervolgens loop je de kruitvat in en het alarm de bellen en alles gaat rinkelen....Later bleek dat de scapino zo'n ding dr niet had afgehaald :(
    Krijg ik ook nog een excuus zei ik, waarom? Omdat ik me net goed bekeken voelde zei ik daarop....... :evil:

13. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Ik was laatst na een lange tijd onderweg te zijn met mijn dochter uiteindelijk in de etos. Mijn dochter zag daar een pak koekjes liggen. Ik ben ze eerst gaan afrekenen. Toen pas haar een koek gegeven en dan daarna verder met winkelen in diezelfde winkel.
    Ik wil mijn dochter leren dat dingen eerst betaald horen te zijn alvorens er van gegeten wordt.

Maar liever zoals hierboven gezegd. Voor we boodschappen doen eten. En in de supermarkt wordt niks gegeten tot we bij de kassa zijn geweest.

Ik zal mijn beurs vergeten zijn of mijn pasje doet het niet of wat dan ook. Kan ik dan een oplossing gaan zoeken om een aangebroken verpakking te gaan betalen.

14. ProudMum

Joey zal van mij nooit iets krijgen in de supermarkt voordat het betaald is. Die opvoeding heb ik meegekregen en wil ik Joey ook geven

15. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    ik werk zelf al zo een ruime 6 jaar in een winkel, heb hier ook mijn opleidingen voor gevolgt, en mij is altijd geleerd, dat als je iemand verdenkt van diefstal je deze pas mag aanhouden/aanspreken als degene voorbij de kassa is.

wat de manager van de ah van ts gedaan heeft is niet correct en zou er ook zeker wel werk van maken!

16. jolanda1976

jolanda1976 Bekend lid

29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Vind het ook een rare actie van die manager. Had ik zeker ook niet gepikt!

En over dat iets geven in de winkel aan je kleine...doe ik ook wel es. Ik betaal het toch netjes! En mocht het geval zo zijn dat je bankpas het niet doet of weet ik veel wat dat je niet kan betalen, laat je het staan en kom je later terug om het af te rekenen. Zie het probleem niet zo..

17. Niet meer actief

Oke, we doen het anders...

Ik neem een voorbeeld van een drogisterij (heb ik gewerkt)

Je wilt een lekker geurtje kopen, natuurlijk wil je eerst proberen :D
    Daar heb je van die leuke flesjes voor die testers heten, deze mag je dan ook gebruiken.
    Maar wat als je een spray uit het te verkopen flesje neemt, deze betaal je immers toch wel?

In de AH staat ook vaak iets om te proeven, wil je je kindje iets geven kan een blokje kaas om te proeven ook lekker zijn :idea:

Maar goed, ik ben weer zo iemand die in een winkel is opgegroeid en de opleidingen heb genoten...
    Dus ik kan me ook verplaatsen in de winkelier, en misschien zelfs wel in de manager die de klant verdenkt...
    Maaaar deze manager was inderdaad verkeerd bezig, de betreffende moet eerst langs de kassa lopen dan kan en mag men pas ingrijpen!

18. jolanda1976

jolanda1976 Bekend lid

29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    De flesjes voor de verkoop staan niet los, deze zitten keurig in verpakking, dus zo snel zul je je niet vergissen! :)

19. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    op zich wel logisch dat hij dat zegt maar op de manier klopt niet

20. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Reken maar dat mijn kind dan juist NIET een koekje krijgt!

Deel Deze Pagina