Vergeet je soms iets?

Discussion in 'De lounge' started by Stephanie20, Jan 29, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

May 6, 2007
    1,502
    47
    48
    student
    België
    Waarschijnlijk overdrijf ik heel erg maar ik ben van het principe,missen is menselijk.

Ik sta in het onderwijs,nu is het zo dat ik op dit moment les aan het geven ben en dat ik hiervoor een boek nodig heb uit de schoolbib. Gisteravond het laatste lesuur heb ik dit boek gebruikt maar vergeten terug te plaatsen. Nu was het ook zo dat we direct vergadering hadden. Deze morgen komt mijn collega langs in mijn lokaal en vraagt om dat boek...ik verontschuldig mij direct en geef het boek. Ze was kwaad, ik zei tegen haar dat ik in fout was,maar dat ik het niet met opzet doe.

Tijdens de pauze heb ik mij nog eens verontschuldigd maar ze liep kwaad weg en zei dat het niet zou mogen gebeuren! Nu kom ik thuis en zie ik dat ik een mail gekregen heb van mn overste om het maar zo te zeggen. Daarin staat het ganse verhaal + de nadrukelijke vraag om na ieder les dit terug op zn plaats te zetten. Deze mail hebben al mn collega's ontvangen,alleen mijn naam staat er net niet in. Nu voel ik mij nogal lelijk te k*kken gezet. Ik begrijp dat het niet leuk is maar na een verontschuldiging zou het bij mij over zijn.

Ben ik zo raar dat ik dingen vergeet? Moet ik dat dringend aanpakken? Doe ik daarom mn functie niet goed?

Ik ben van mening dat we allen fouten maken,ik reken mn collega's niet af op een fout of zelfs meerdere fouten.

Vergeten jullie soms iets op je werk? En maakt men dan er ook zo'n drama van?

2. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Wat flauw van je collega zeg!

3. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

Mar 28, 2012
    1,968
    0
    0
    Overijssel
    jeetje zeg, wat overdreven. Ik maak ook wel eens een fout, we zijn geen robots. En dan geef je nog toe dat je fout zit ook. Als het nou een levensbedreigend iets was geweest oke, maar vind dit echt zwaar overdreven.

4. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

May 11, 2013
    2,604
    3
    38
    Tjonge, wat een drama om een vergeten boek.

Ik vind je collega ook erg overdreven reageren en helemaal door het (achter jouw rug om) nog ens te verklikken aan je leidinggevende, die er vervolgens ook nog een schepje bovenop doet.

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik vind dit inderdaad ook wel erg vreemd. Het is niet alsof je een miljoen mee naar huis nam .

erg overdreven en ik zou ook naar mijn leidinggevende gaan en aangeven dat je dit een rare gang can zaken vind.

ja je bent het boek vergeten maar dat is niet het einde van de wereld.

6. rums

rums Niet meer actief

Mmm vergeten is menselijk en je hebt je excuus aangeboden. Je collega komt mij ernstig gefrustreerd over. Ik zou wel het gesprek aan gaan met je collega desnoods met de leidinggevende erbij.

7. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Jeetje wat een overdreven reactie van je collega zeg.

8. Humava

Humava Niet meer actief

Wat flauw zeg! Iedereen kan toch wel eens iets vergeten.

9. flipflop

flipflop Fanatiek lid

Dec 4, 2010
    3,250
    1,009
    113
    Zuid-Holland
    Eene beetje overtrokken reactie van je collega! Ikzou naar aanleiding van die mail naar je overste stappen en het gebeuren uitleggen en toelichten om misverstanden de wereld uit denelpen. Jou collega is blijkbaar gelijk op hoge poten naar de overste gestapt, raar!
    iedereen vergeet wel eens wat!

10. EnKay

EnKay Actief lid

Oct 3, 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ontzettend oncollegiaal en overdreven die reactie, je geeft je fout toe en dan zou het klaar moeten zijn.

11. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Jeetje wat een overdreven reactie! Iets vergeten is menselijk, dat doet iedereen wel eens. Ik durf met zekerheid te zeggen dat al je collega's allemaal met regelmaat dingen vergeten.

12. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

May 6, 2007
    1,502
    47
    48
    student
    België
    Ik moet er bij zeggen dat mijn collega (waar ik trouwens zeer goed mee overeen kom) wel meer van zo'n soort acties doet. Enkele maanden geleden was ze haar etui kwijt. De ganse school stond op stelten! Ik overdrijf niet. Ze is tot 4x mijn klas binnengekomen,daar was ze het laatst. Om in alke boekentassen van de leerlingen te kijken,nadien nog eens de jassen te controleren en dan nog eens om de leerlingen te ondervragen of zij zeker haar etui niet verstopt hadden! Uiteindelijk bleek een andere collega haar etui perongeluk meegenomen te hebben. Ze had namelijk dezelfde. Tot op vandaag is ze er nog steeds een beetje boos om!

Ik heb er nadien hartelijk om gelachen,zoiets kan gebeuren. Ik vond het ook niet leuk dat ze tot 4x mijn klas kwam binnen stormen,maar ach wie ben ik om een oordeel te vellen.

13. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Wat kinderachtig van haar zeg.

14. EnKay

EnKay Actief lid

Oct 3, 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat heeft zij een moeilijk leven als ze zo snel boos is en zo lang boos blijft.

15. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Pffftt als het vaker gebeurt dat ze zulke acties heeft, dan word het tijd dat ze wat aan haar "issues" gaat doen.

16. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

May 6, 2007
    1,502
    47
    48
    student
    België
    Lieseleentje,de collega's lachen er af en toe eens mee. Maar verder doen we er niet zoveel mee. Ze is nogal punctueel. Zo en niet anders en als jij dan eens een andere koers wil varen...

Het stomme is dat ik mij nogal schuldig voelde bij het ganse voorval. Het is tenslotte ik die dat boek vergeten was. Ik ging een kaartje met excuses in haar vakje leggen. En dan krijg je dit!

17. mb90

mb90 Bekend lid

Feb 17, 2013
    706
    25
    28
    Female
    Wat overdreven zeg!

Je hebt er toch helemaal niet om gedaan, en je hebt uw excuses aangeboden. Wat kan je meer doen. Alsof zij nooit iets vergeet.
    Niets van aantrekken, maar is inderdaad niet leuk als je dan een mailtje krijgt van je overste.

18. EnKay

EnKay Actief lid

Oct 3, 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat kaartje had ik al helemaal niet gedaan, je hoeft toch niet te kruipen voor een collega?

19. mimi83

mimi83 Niet meer actief

klinkt alsof jouw college zwaar overspannen is. Zo ga je niet met elkaar om als volwassen persoon.

Share This Page