Placenta aan de voorkant en voel de baby nog amper

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Curitiba, 3 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Curitiba

Curitiba Fanatiek lid

21 dec 2015
    1.447
    393
    83
    Lieve dames,
    Toen ik zwanger was van mijn zoontje voelde ik hem vanaf de 16 weken zeer regelmatig. Met 24 weken (dat ben ik nu maandag) zelfs van buiten.
    Nu bij deze zwangerschap ligt de placenta voor en voel ik de baby echt zeer sporadisch. Soms een hele dag gewoon helemaal niet.
    De laatste keer dat ik bij de verloskundige was (met 20 weken) zei ze dat ik me geen zorgen moet maken (nog). Maar inmiddels doe ik dat gewoon wel.
    Ervaringsverhalen?

Madelie vindt dit leuk.
  2. Jezz84

Jezz84 Actief lid

30 dec 2012
    455
    111
    43
    Geen zorgen maken hoor! Hier ook 2 keer de placenta aan de voorkant en beide keren voelde ik de baby pas rond de 24 weken voor het eerst. Echt regelmatig pas na de 25 weken.

3. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Bij mijn eerste zwangerschap voelde ik de kleine pas na 24 weken voor het eerst schoppen. Mijn placenta lag ook voor. Voor die tijd voelde ik echt helemaal niets.

Ik zou je inderdaad geen zorgen maken. Wellicht dat je binnen 1 a 2 weken de baby wat beter gaat voelen.

4. Nieuwsgierigbijtje

Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Geen zorgen maken hoor! Ik voel nu met de 5e en ook aan de voorkant liggende placenta de baby ook pas sinds 30 weken goed bewegen. Dus flink duwen en af en toe een schop.

5. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier placenta over de gehele voorwand. Ik voelde zoontje bijna niet... Pas met 28wk soms een keer duidelijk per dag en dan weer dagen niet.
    Rond de 33wk kon m'n man hem heel soms voelen op 1 plek aan de buitenkant.

6. Wij2018

Wij2018 Actief lid

21 jul 2018
    465
    156
    43
    Vrouw
    Zou me er nu geen zorgen om maken, want pas vanaf 28 weken zou je je kindje iedere dag moeten voelen. Ben in de weken tussen 22 en 27 weken regelmatig in ziekenhuis geweest (voor andere redenen dan geen leven) en alle verloskundigen en gynaecologen gaven dat aan.

Maar als je echt zorgen maakt, wel bespreekbaar maken.

7. Curitiba

Curitiba Fanatiek lid

21 dec 2015
    1.447
    393
    83
    Oh wat een fijne reacties! Dank jullie wel

8. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Wat daarnaast ook nog mee kan spelen: als je kindje met de rug naar je buikwand ligt dan trappelt t druk naar binnen en voel je ook niks....
    Dat doet de onze regelmatig ;)

En idd, pas vanaf 28 weken moet je dagelijks leven voelen.....hoe vervelend ook, denk nog even geduld nodig :(
    Hopelijk voel je gauw toch ineens schopjes en duwtjes en draaiende billen ;)

9. Suzanne01

Suzanne01 Bekend lid

7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    Hier hetzelfde! Met mijn eerste voelde ik hem al met 16 weken duidelijk en vaak. Met deze zat ik dus ook al met smart te wachten.. en maar te wachten.. voelde maar niks. Af en toe een plopje gevoeld maar was dan nog aan het twijfelen. Pas met een week of 25 werd het wat duidelijker en met 28 weken ging ik pas een druk voelen van haar omdat ze groter werd. Nu voel ik haar wel gewoon goed maar ook alleen aan de zijkanten van mijn buik. De voorkant van mijn buik zit dus ook helemaal bedekt met placenta.

Madelie vindt dit leuk.
  10. MaritS

MaritS Actief lid

5 dec 2015
    469
    398
    63
    Ja hier!
    Bij zwangerschap zoontje placenta (die flink groot bleek) aan de voorkant. Voelde hem voor het eerst toen ik de 20 weken al ruim gepasseerd was. Maar hele zwangerschap heel weinig gevoeld. Nooit een schop die me pijn deed oid. Echt enkele keren per dag dat ik hem voelde. Voelde nooit hikjes, of draaien of wat dan ook. 'S nachts voelde ik hem sowieso nooit.
    Voor mij was dit de eerste zwangerschap en normaal, maar als ik hoorde (of filmpjes zag) van hoeveel andere baby's bewogen, vond ik het wel jammer. Hoop dat het dit keer anders zal zijn.

Hoe rustig hij was in mijn buik, zo druk en bewegelijk is hij nu als 2 jarige peuter ;)

11. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Die van ons probeerde zwarte band karate te doen. Placenta lag aan de voorzijde en bedekte de hele voorkant. Kon dr voelen vanaf een week of 21 geloof ik maar vrij weinig hoor. Ze was vooral aanwezig te merken wanneer ze voor de zoveelste keer op mn zenuwbaan van mn been trapte en ik ineens een slapend been had.

Wat hier erg goed hielp in geval van twijfel was muziek met mn telefoon afspelen aan 1 kant van mn buik. Daar moest ze altijd als de kippen bij zijn.

Buiten de buik ook een druktemakertje, geef dr 3 tonen achtereen en ze begint met dansen. Helemaal mesjokke van muziek luisteren en maken, dansen en zingen.

12. Babyvijf

Babyvijf Fanatiek lid

23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Hier ook placenta aan de voorkant voor de eerste keer. Vijfde zwangerschap. Derde kindje verloren met 18 weken zwangerschap. Ik vond t ook doodeng omdat ik de andere kinderen veel eerder voelde. Ben nu 18 weken en als ik me (snachts) goed concentreer dan voel ik de baby nu wel. Maar nog steeds niet zoals bij de andere kinderen. Ik voel t vooral helemaal onderin.

Deel Deze Pagina