Net op tijd, of te laat

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door musicalfan, 14 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Mijn temperatuur is als volgt

dag 9 36.8 ma 7 juni
    dag 10 36.8 di 8 juni
    dag 11 36.7 wo 9 juni
    dag 12 36.4 do 10 juni
    dag 13 36.6 vr 11 juni hier wat krampjes, positieve ovulatietset
    dag 14 36.7 za 12 juni op deze dag ook krampjes maar knaltest
    dag 15 36.7 zo 13 juni ovulatietest weer minder positief
    dag 16 36,7 ma 14 juni

Mijn ovulatietest gaf pas op vrijdag 11 Juni een positieve test en op zaterdag 12 Juni een nog positievere test aan.
    Op zaterdag gedaan wat er gedaan moest worden, maar op zondag gaf de test negatiever aan.
    Ben ik dan net op tijd geweest of toch net te laat?

Ik temperatuur voor het eerst en ovutesten werkten niet zo denderend vorige keer dus ging ik ook op gevoel af en nu ook.
    Toch denk ik dat ik net op tijd was, maar door onderstaand stuk ging ik twijfelen en door temperatuur ook.
    Vorige keer lag mijn temp overigens op 37.4 en toen was ik zwanger.
    Kan iemand mij helpen?
    Ik merk het overigens natuurlijk vanzelf wel, maar er zijn hier zat ervaringsdeskundigen en misschien dat iemand toch zwanger was en dit ook had.

Dit las ik op internet:

Je temperatuur is meestal laag voor je eisprong. Sommige vrouwen hebben een echte dip op de dag van hun eisprong , maar dit komt lang niet altijd voor. De dag NA je eisprong gaat je temperatuur omhoog, in ieder geval 0,2 º. Dit blijft zo tot rond je menstruatie. Bij sommige vrouwen gaat eerst de temperatuur naar beneden en worden ze daarna ongesteld, bij anderen daalt de temperatuur pas in de eerste dag(en) van hun cyclus. Je temperatuur kan in een keer erg dalen , of geleidelijk naar beneden gaan. Bij een zwangerschap blijft de temperatuur hoog.
    Aangezien de eicel na de ovulatie maar kort leeft ben je al te laat voor een bevruchting als de temperatuur gestegen is.

2. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Wanneer was je temp dan omhoog?

3. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Oh sorry het staat ervoor ik lees niet goed, je temp moet nog omhoog gaan niet? Bij mij zaten er altijd best wat dagen tussen de posi ovu test en de temp stijgen. Ik denk dat je op tijd bent geweest.

4. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Hey Mime

Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!!
    Ga er lekker van genieten. Hoop dat je niet teveel last van kwaaltjes hebt.

Thanks voor je antwoordt. Ik hoop het echt. Ovutesten zijn nu negatief, dus wie weet.
    Ik denk dat ik net op tijd was, maar temp was zaterdag al omhoog, maar toen pas knalde de ovutest. Vrijdag was hij ook al positief en Zondagmiddag was hij al minder.
    Dus even afwachten. Ik temp voor het eerst, dit is voor mij de tweede ronde en de eerste ronde was ik zwanger. Weet alleen wel dat mijn temp toen rond de 37.4 was.

Deel Deze Pagina