Hallo allemaal, Op 3 of 4 maart heb ik een eisprong gehad en op 17 maart heb ik een positieve zwangerschapstest gehad. Ik heb 21 maart 1 dag redelijk veel gevloeid eerst bruin later rood daarna weer roodbruin. Ik heb toen 1 maandverbandje nodig gehad en 3 inlegkruisjes. En ik heb 3 kleine stolseltjes gehad zo klein als het puntje van een pink. Gister had ik ook een paar uur last van menstruatieachtige krampen. Het was nog wel te doen. Maar ik ben bang dat ik een vroege miskraam krijg of al heb gehad. Ik ben benieuwd wat je mag verwachten met een miskraam van 4 weken en 4 dagen. Wat gebeurt er dan wat voel je dan, wat zie je dan in de wc en je onderbroek??? Zijn de buikkrampen bij een miskraam veel erger dan, of kan het ook met een uurtje menstruatie krampjes ook gebeurd zijn? Die avond stopte het bloeden. En de buikkrampen waren ook over. Vanmorgen was het ook "droog" Vanmiddag 2 inlegkruisjes nodig gehad. Het punt is ook dat ik nauwelijks zwangerschapssymptomen heb. Wel trekkende banden in m`n lies en pijnlijke borsten `s avonds en een opgeblazen onderbuik; maar ik ben nog niet misselijk namelijk. Ik krijg 6 april een echo. Hoe weet ik nou of die bloeding-dag geen miskraam is geweest. Weet je dat dan echt wel? Of kun je er ook niets van merken? Verder lees ik wel overal dat je alleen maar kunt afwachten dus dat doe ik dan ook wel tot 6 april. Dan hoop ik alsnog een hartje te zien kloppen. Maar hoe schatten jullie mijn kansen in? Sorry voor de lap tekst.
Heel vervelend, maar dat weet je niet. Veel mensen ervaren bij een vmk op zo'n vroeg tijdstip een gewone menstruatie, niets meer en niets minder. Anderen hebben wel meer klachten met buikpijn en stolsels. De bloeding die jij had is neem ik aan veel korter dan je normale menstruatie? Als het veel minder is, kan het heel goed zijn dat het vruchtje er nog is! Geef de moed niet op en wacht 6 april af. Mocht je het echt te lang vinden (wat ik wel zou vinden), bel dan op voor een vroegere echo, mijn vk deed niet moeilijk en ik kon dezelfde dag nog terecht. Ik heb helaas wel een miskraam gehad, maar ik vloeide al bijna een week. Ik heb goede hoop voor je, omdat je zo kort gebloed hebt.
Mijn derde miskraam was bij 4,5 week en voelde niet anders dan een menstruatie. Dus het hoeft allemaal niet heel heftig te zijn. Kan wel, maar is dus lang niet altijd zo. Wat je wel kunt doen om zelf vast te weten hoe het zit, is even weer testen en dan met een dag of 3-4 op z'n vroegst nog eens. Worden de testen lichter, dan weet je iig zeker dat het mis is. Blijven ze even donker of worden ze donkerder, dan betekent dat niet perse dat het goed zit, maar is die kans er iig wel. Of jij nu een miskraam hebt gehad, is nu dus niet te zeggen, helaas. Het kan, maar het kan ook goed dat dit een innestelingsbloeding is geweest en alles wel prima OK is. De weinige klachten die je hebt, zeggen daar weinig over ook: de kans op een miskraam is wel iets groter bij weinig klachten, maar 25% van de vrouwen heeft weinig last van zwangerschapskwaaltjes en toch een gezonde zwangerschap. Afwachten dus en in de tussentijd zou ik dus even kijken of testen al wat duidelijkheid geeft.
Als het een miskraam is geweest en je vruchtje heeft het niet gehaald zal het streepje op je zwangerschapstest steeds minder duidelijk worden. Dat kan wel even duren voor die afneemt maar je zou volgende week een kunnen testen! Geen garanties! Sterkte in een even onzekere tijd!
@ Sandana Een gewone ongi kan dus ook. Nou dit was inderdaad wel veel minder dan een gewone ongi. dan ben ik 4 dagen en gebruik ik toch redelijk wat maandverband. De fertiliteitkliniek zei dat een vroegere echo dan 6 april zou niet kunnen omdat je dan waarschijnlijk nog geen hartje ziet en je dan nog later terug moet komen en weer in onzekerheid zit. Ik zie in je handtekening dat je ook een vroege miskraam hebt gehad. Meid wat rot voor je! Helemaal nog niet zo lang geleden. Sterkte. @Rozemarijke , MMarinka Over dat testen, ik weet het niet hoor, ik vind het heel fijn je advies, maar ik durf gewoon niet te testen. dan zou ik morgen ochtend moeten testen en dan over 3 dagen dus weer? Daar twijfel ik over. Ik wacht dan toch liever tot 6 april. De verpleegkundige zei wel dat ik in week 6 wel opnieuw een zwangerschapstest zou kunnen doen. Stel dat ik een vmk heb gehad dan zou die negatief uitslaan. Want dan is al het hcg uit je lijf. Allebei gefeliciteerd met de nieuwe zwangerschap. ! Geweldig.
Moefoe, ik zou echt je hoop nog niet laten gaan, juist vanwege het korte bloeden. Mijn logica zegt dat een vmk minstens een normale menstruatie zou moeten zijn, bij jou was het veel korter. En aangezien er veel vrouwen vloeien en dat er niets aan de hand blijkt te zijn.... ik wens je veel succes! Met mij gaat het wel weer, heb goede moed dat het allemaal goed komt.
Ik heb bij de 2e mk alleen een paar dagen bruin verlies gehad, meer niet..dat was met een week of 5. Ik wist dat het mis ging doordat mijn testen lichter werden. Veel succes en ik hoop dat het gewoon een mooie plakbeeb is
Bij mijn mk met 5wk2 heb ik wel degelijk krampen gehad.....maar toen verloor ik het vruchtje, placenta in wording en stukje van navelstreng in wording....dit was ook heel heftig qua bloeding. Bij mijn vmk rond jou tijd voordat mijn jongste werd geboren heb ik een heftige menstruatiegehad. Bij mijn zwangerschap van mijn jongste heb ik een middelmatige bloeding gehad, maar heel onregelmatig op de dag. Ook met slijm dus dat kunnen ook de stolsels zijn geweest. Je weet het niet......als je wel krampen hebt gehad en bloed dan twijfel ik. Maar ga gewoon testen, tuurlijk is het dat k** maar dan weet je het toch??? Dat is toch wat je wil......van die onzekerheid af. Lucht wel op hoor kan ik je vertellen. Sterkte
Na die ene (21ste) dag geen bloed meer verloren en een klein beetje misselijk geweest, maar gister (25ste) weer wat bloed verloren. Een maandverbandje en 1 inlegkruisje. Was wel rood. Maar geen buikkrampen. Het komt dus echt met vlagen. Vanmorgen was het droog en een klein beetje gerommel in m`n baarmoeder. Misschien ga ik vandaag of morgen vroeg testen. Ik wil dat alleen doen als mijn man er is. Kan dat ook `s avonds. of moet dat ook perse met ochtend urine? Dank jullie wel voor jullie reacties!
Als je eenmaal zwanger bent hoef je niet persé meer ochtendurine te gebruiken, want de hoeveelheden hcg zijn hoger geworden. Maar ik denk dat dit geen zin heeft, want het hcg gaat pas uit je lichaam weg als je eenmaal het vruchtje verloren hebt (of bevallen bent). Bij mij was het na een week weg, maar dat kan ook langer zijn afhankelijk van hoe lang je zwanger was. Doe wat goed voelt, het is nog lang wachten tot de 6e april...
Hoi Dames, Vanmorgen vroeg nog een test gedaan, en toen verscheen er weer 2 duidelijke strepen. Dus ik was hoopvol. Toen de verpleegkundige gebeld. En ik vroeg hoe lang kan dat hcg nog in je urine zitten? 2 weken zei ze. Zij begreep mijn onzekerheid en zei. Kom maar even langs voor een bloedtest. Als ik nog voor 11 uur er zou zijn zou ze `s middags al de uitslag hebben. Toen 2 uur gewacht bij de telefoon en ze zei: jou waardes zijn zo hoog als je zou verwachten bij een zwangerschap van 4-6 weken. Dus dat is goed nieuws. Ik zei ben ik nou zwanger of niet, toen zei zij je mag zeggen dat je zwanger bent! Maar om helemaal zeker te zijn moet ik donderdag ook nog bloedprikken. Dan gaan ze die uitslagen met elkaar vergelijken. En dan moet ie gestegen zijn. Dan is het ook een gezonde zwangerschap. Maar vooralsnog goed nieuws!!