met bakerzak omhoog kruipen in bed, onder de lakens vandaan

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door elsa, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    hai,

onze zoon heeft iets nieuws ontdekt, onder de dekens "uitkruipen" ingebakerd en al. hij wordt dan rond 6 uur huilend wakker omdat hij het koud heeft.....logisch.......

herkennen jullie dit, zie ik iets simpels over het hoofd waardoor hij wat beter blijft liggen? ik maak het bedje kort op, een slaapzak is (nog) geen optie omdat hij ingebakerd ligt.

Iemand tips?

2. Niet meer actief

Haha dit had mijn verhaal kunnen zijn hoor, je staat raar te kijken smorgens als je kindje boven in bedje ligt, terwijl het onderin is opgemaakt he.

Voor mij de gouden tip: Envelop/matrozenbedje.

Je maakt het bedje dan bovenin op, maar gebruikt het lakentje dubbelgevouwen. Dus je vouwt het dubbel waardoor de vouw onderin komt. De ene helft leg je in bedje, daar ligt je kindje dan op, de andere helft sla je over je kindje heen, hierdoor ligt ie als het ware in een envelopje. De vouw zit nu onder zn voetjes, waardoor hij niet naar beneden kan kruipen. En het hoofdeinde zit boven zn hoofdje, waardoor hij niet naar boven kan kruipen.

Voor ons is het ideaal.

Ik hoop dat ik het goed uitgelegd heb, anders hoor ik t wel.

Succes!

3. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    he, dat klinkt goed, maar ik ben blond, dus snap het nog niet helemaal :D heb je een pb gestuurd.

4. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
  5. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Julian doet dat ook! en ook met zijn bakerzak aan.
    ging gisteren bij hem kijken lag hij met zijn benen helemaal omhoog met zijn hoofd tegen de bovenkant vanzijn bed aan hahaha. ik heb hem weer terug gelegd en hij is er gelukkig niet wakker van geworden.
    als hij het blijft doen is zo`n matrozenbedje wel een idee!

6. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    oke, heb even gekeken, moet lukken. nog 1 vraagje: het laken, leg je dat tot tegen het hoofdeind en ga je het dan dubbelvouwen? zodat het kindje met zijn hoofd op het laken ligt of moet je de achterkant lager opmaken?

7. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Ik heb hier ook zo´n Houdini/baby...schrok me rot!

Ik lees even mee want ben wel benieuwd wat je er tegen kunt doen.

8. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    vannacht geprobeerd, maar mijnheer werd stipt om 6 uur wakker, hij lag met zijn handen uit de inbakerdoek dwars op het kleine stukje bovenin zijn bed......hoe krijgt hij het voor elkaar!

nog korter opmaken of geen succes voor hem? ik weet het niet meer zo goed.

9. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
  10. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Op www.wiegendood.nl te vinden:
    Beoordeling: Van onveiligheid is bij de Safe T Sleep totnogtoe – ook in Nieuw-Zeeland - niets gebleken. Vastleggen of fixeren echter wordt in Nederland ontraden, omdat onzorgvuldigheid tot (dodelijke) ongelukken kan leiden. Voor situaties waarin vastleggen wenselijk lijkt zijn er andere (veilige) oplossingen. In plaats van een peuter vast te leggen kan bij voorbeeld het bedje of de directe omgeving worden aangepast. Naar (preventie van) scheefhoofdigheid is in Nederland wetenschappelijk onderzoek gedaan, waaruit is gebleken dat de preventieadviezen zonder hulpmiddelen doeltreffend zijn. Dat geldt ook voor de overige aanbevelingen van Veilig Slapen.
    Advies: Leg een baby of peuter niet vast. Ga, als u denkt dat voor uw baby een uitzondering moet worden gemaakt, voor advies naar het consultatiebureau of overleg met uw (kinder)arts. Bouw bij keuze voor dit hulpmiddel in elk geval af zodra de baby sterk en beweeglijk is - uiterlijk met 9 maanden. Meer informatie biedt de publicatie Fixeren (zie: Documentatie).

11. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    lijkt me ook eng om je kindje vast te leggen, zou ik niet zo snel voor kiezen denk ik. dan maar 's nachts eruit om hem weer recht te leggen :D

we willen zo snel mogelijk toe om hem in een slaapzak te krijgen. heb nu van een vriendin de combi sleeper geleend, deze heeft erg dikke mouwen, hopelijk blijft hij zo van zijn gezichtje af.

we gaan het proberen. ik vond het alleen wel de vermelding waard dat hij zich toch weer boven de dekens uit had gewurmd, hoe klein de ruimte ook voor hem is .............. bikkel!

12. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    oke geen safe t sleep dus
    JEsse ( ruim een maand) komt dus ook elke keer boven de dekens uit geen idee hoe hij het doet maar die krijgt nu dus ook een slaapzak!

13. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Mijn zoontje lag tot een maand terug in zijn wiegje. Hij vond het helemaal geweldig om zijn benen omhoog te gooien, waardoor de deken dan eraf gegooid werd. En daarnaast is hij een rugkruiper, waardoor ik hem eens dwars in zijn wiegje had gevonden. Of een keer dat hij helemaal naar onderen was gekropen en met zijn benen tegen de voetenrand omhoog lag, haha.
    Hij ligt nu in een slaapzak en dat werkt perfect bij ons. Hij kruipt nog wel eens onder zijn dekens vandaan, maar dan heeft hij in ieder geval nog wat warmte van de slaapzak.

14. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    hier nog geen oplossing gevonden helaas.

slapen in een slaapzak vindt hij nog maar niks, we hebben het 1 dag geprobeerd, alles bij elkaar gehuild. Daar is hij duidelijk nog niet aan toe.

heb ook nog geprobeerd om een badlaken boven zijn hoofd te leggen zodat het wat meer "begrensd" zou aanvoelen, maar dat hielp ook voor geen meter. ook het "matrozen"bedje maakte geen verschil.

voor ons voorlopig 's nachts maar een paar keer terugleggen denk ik, ik weet het anders ook niet.

tips zijn nog steeds van harte welkom.

15. Hoi,

Hier ook een kindje in de bakerzak. We gaan nu ook proberen af te bouwen, want Jesse heeft nu ontdekt hoe je 180o kan draaien. En dan blijft hij gewoon op zijn rugje liggen alleen andersom.. Geen idee hoe hij dit doet.. met bakerzak aan!

Dus hier gaan we het proberen met een slaapzak met mouwen!

Deel Deze Pagina