Tandenpoetsdrama

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Suus75, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suus75

Suus75 Actief lid

9 sep 2006
    167
    0
    0
    Hoi!

Mijn zoontje is bijna zestien maanden en sinds het eerste tandje (met 6 maanden) is tandenpoetsen een groot drama.

Zelf doen, voordoen, liedjes zingen, staand, zittend, liggend, voor de spiegel. Alles hebben we al geprobeerd.

De laatste tijd doen we het maar op het aankleedkussen. Mijn man houdt 'm vast en ik poets snel zijn tandjes. Hij begint al te krijsen als hij de tandenborstel ziet. Zo zielig... mijn hart breekt als ik dat zie. Maar die tandjes moeten gepoetst.

Ik ben zo bang dat hij op deze manier een steeds grotere hekel aan tandenpoetsen krijgt.

Heeft iemand tips?

Liefs,
    Suus

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Proberen elk moment van goed gedrag te belonen en ongewenst gedrag te negeren. Dat klinkt makkelijker dan het is maar ik zou proberen met zo min mogelijk poespas, samen met je man, gewoon te doen wat je wilt. Maar ieder moment dat je kind even iets rustiger is, even zijn mond openhoudt of minder tegenspartelt ogenblikkelijk belonen. Door b.v. de tandenborstel even uit zijn mond te halen en te zeggen hoe geweldig hij wel niet is. Of ff lekker kietelen/aaien, waar je kindje maar gevoelig voor is. In het begin tevreden zijn met hele kleine verbeteringen/korte momenten. En dan je norm steeds wat verhogen.

Heel veel succes ermee!

3. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv
    Bij onze dochter kan ik ook niet echt tanden poetsen. Wel wil ze zodra ik mijn tanden ga poetsen ook haar tandenborstel met tandpasta hebben en gaat dan wel een beetje heen en weer. Ik probeer altijd nog een beetje na te [petsen en er een spelletje van te maken.... Maar het blijft lastig!!!! Succes :D

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Mijn zus had het zelfde probleem en na lang zoeken kwamer ze er eindelijk achter.

Kinder tandpasta heeft vaak een zoet smaakje en dat luste hij dus niet (hij lust nu nog steeds geen snoepjes met aardbeien of kersen smaak).
    Toen ze de jip en janneke tandpasta van de hema probeerde was het probleem in 1 keer opgelost want deze tandpasta smaakte gewoon naar mint (perpermunt is nu nog steeds zijn meest lekkere snoepje :) )

Groetjes Anita

5. Suus75

Suus75 Actief lid

9 sep 2006
    167
    0
    0
    Bedankt voor de goede tips! Ik ga er een paar uitproberen!

Ik laat 'm nu in ieder geval tijdens het verschonen ook alvast met de tandenborstel spelen (zonder zelf te poetsen). Hij doet het dan wel bij mij.

Ik ga ook 's andere tandpasta proberen, dat kan in ieder geval geen kwaad ;)

Bedankt,
    Suus

6. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Ons zoontje vond het in het begin prima met 6 maanden tot na ruim 1 jaar, maar sinds een paar maanden vindt hij het ook niet meer leuk, hij is nu 19 maanden.
    Het lukt bij ons goed door hem met iets te vermaken.
    Papa houdt hem dan op schoot en laat hem bijv een boekje zien en ik ga ervoor zitten om zijn tanden te poetsen. Op een gegeven moment gaat hij even tegenstribbelen en dan stop ik even en na een paar seconden als hij weer is afgeleid ga ik weer verder. Ik ben er wel achter gekomen dat het niet werkt als ik zijn hoofdje of armpjes ga vasthouden en dan snel verder poets, geduld en rustig poetsen werkt bij ons het beste.
    Succes!

7. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Me neefje heeft gewoon een hele leuke tandeborstel en voor het slapen gaan doet me broer een verhaal voorlezen alsof de tandenborstel het voorleest en voordat de laatste bladzeide van het kleine verhaaltje begin zegt meneertje tandenborstel eerst goed je tanden poetsen en dan hoor je pas hoe het afloopt . nou het is geen drama meer en hij weet niet hoesnel hij in de badkamer moet komen en zegt dan tegen de tandenborstel aan het eind goed daan?

Deel Deze Pagina