Ooooh, ik word er gek van!! Sinds 4 weken ongeveer heb ik minimaal 3x per dag een jeukaanval aan mijn ogen. In het begin dacht ik aan hooikoorts, aangezien ik ook onwijs aan het niezen en snotteren was. Niezen en snotteren was na 1 dag weg, mn ogen gingen maar door met jeuken. Na 2 weken ben ik naar de huisarts gegaan. Heb hier druppels gekregen tegen droge ogen. Dit hielp niet. Nu anderhalve week verder, heb ik nog steeds zo'n aanval. Vanmorgen de huisartsenpost gebeld (mijn man, want hij zag dat ik kapot ging van de jeuk/prik) Hier kon ik na anderhalf uur terecht. Na 20 minuutjes de afspraak afgezegd (misschien eigenwijs haha), want het was weer compleet over. Zojuist weer een aanval gehad. Heb het idee dat mijn traanbuis gigantisch prikt en het jeukt ontzettend. Ik kan het wel uitschreeuwen. Na een minuut of 5 a 10 trekt het langzaam weg en na 20 minuutjes heb ik nergens last van. Van de week toch maar weer langs de huisarts. Al ben ik bang dat ie waarschijnlijk nog steeds niks kan doen. Pff ik moest het even kwijt.
ik weet hoe het voelt!! echt zooooo vervelend! ik krijg het alleen als ik honden heb aangeraakt dus weet dat ik daarna goed mijn handen moet wassen.. 3x per dag.. hoe kom je je dag zo door met die ellende?! sterkte meid en echt naar de ha!!
Ik heb het ook vaak, ik gebruik nu Xyzal of loratidine (vrij verkrijgbaar) en dan is het over. Het is bij mij een allergische reactie.
Ook ik heb er sinds een paar dagen last van, zo vervelend! En als ik ga wrijven gaan ze nog meer pijn doen maar ik MOET wrijven door die jeuk.:x Wel ben ik ook aan t snotteren en niesen dus ik vermoed iets met n allergische reactie.
Huh... Ik heb er ook last van sinds vorige week!! Ook gedacht dat het aan hooikoorts lag..ik slik loretadine ervoor
Klinkt hetzelfde als wat ik heb. Heb vorig jaar uit paniek de dokter gebeld kreeg een mega jeuk (had al jeuk maar opeens zo erg) en toen eraan gezeten hele oog rood en zag er heel eng uit dacht bijna dat mijn oog kapot ging dat er iets ergs was. Ik weet dat ik gewoon hooikoorts heb maar dit had ik nog nooit gehad. Bleek toch echt van de hooikoorts te zijn toch. Dus andere medicijnen gehad en die helpen wel redelijk! Ook deze zomer weer zo last gehad van m'n ogen moet er dan echt niet aan zitten anders doet het echt pijn en gaat het gewoon steken. Veel sterkte!!
Dat hoort wel bij hooikoorts, ondanks dat je geen andere klachten meer hebt. Ik slik levocetrizine en gebruik van die speciale neusspray (naam even kwijt) en de arts schreef mij levocab voor mijn ogen voor. Nou, dat was vreselijk! Werd er erger van. Nu druppel ik elke dag met ogentroost van weleda en dat is zo heerlijk, echt een opluchting. Maar dan nog blijf ik heel allergisch, het haalt er bij mij alleen de scherpste kantjes af, helaas.
ik heb dat ook, een klacht van hooikoorts helaas De ene keer heb ik het weer veel meer benauwd, de andere keer jeukogen. Niet leuk idd maar weinig aan te doen vrees ik!
Ik heb het van een kattenallergie. Maar ook van huisstof, als ik bijvoorbeeld schoongemaakt heb en vervolgens met mijn handen in mijn ogen wrijf. Bij mij werkt het om een koud nat washandje tegen mijn ogen aan te houden. Een simpel maar effectief trucje, de jeuk is vrijwel direct over. Niet kletsnat, maar vochtig en dan gewoon er tegenaan houden. Je hoeft niet te wrijven. Wrijven met vingers maakt het bij mij altijd alleen maar erger, ook al is dat mijn reflex, het is een vicieuze cirkel.