Naar de gynecoloog! En nu?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door happybest, 26 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Niet werkzame fysiotherapeut
    Friesland
    Ik heb een vraagje...

Ik ben sinds november "schoon" van de medicijnen (vorm van reuma) en mijn man ik proberen onze zwangerschapswens te vervullen.
    Nu ben ik gister bij de reumatoloog geweest omdat ik last van ontstekingen heb en "klussen" gewoon steeds moeilijker wordt. Mijn man sleept me er doorheen en het is ons tot nu toe nog wel gelukt (vraag niet hoe) om het schema vol te houden. :oops:
    Nu vond de reumatoloog het wel een goed idee om naar de gynecoloog te gaan voor bijv. begeleiding of medicatie.
    Ik vind dit best wel een beetje eng/spannend en vroeg me af of er ook meiden zijn die me kunnen vertellen wat een gynecoloog gaat doen zo'n eerste keer (zijn natuurlijk nog niet echt lang bezig)?

Ik hoor het graag!

2. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    weet niet wat ze doen in jou geval
    maar hier heb ik de eerste keer aleen een gesprek gehad en een plan van aanpak
    op dag 3 van cyclus bloedgeprikt dag 10 fol meting dag 13 fol meting en daarna op dag 14 samenlevingstest
    mannetje zn zad gecontrolleerd en einde van de cyclus gesprek hoe nu verder

3. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Weet niet of de gyneacoloog al zoveel kan doen, maar beter te vroeg dan te laat nietwaar.

Kun je je reuma medicijnen / pijnstillers niet de eerste 2 weken van de maand innemen, zodat je ongestoord kunt klussen en er genoeg klaar ligt voor je ei. De dag van je ei-sprong stop je dan met je medicijnen en is het weer 2 weken afzien.

Succes bij de gyneacoloog!

4. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Friesland
    Bedankt voor de snelle reactie!

@Danjo. Okè, dan heb ik een beetje een idee hoe ze het in dit stadium aanpakken/ wat ze doen. Ik wens je heel veel succes en hopelijk heb je niet heel veel geduld meer nodig en is het snel raak!

@Pila79. Bedankt! Helaas moet ik een maand van de reumamedicijnen af zijn, want die zijn schadelijk voor de baby. Ik slik nu wel diclofenac om het zo goed mogelijk vol te houden. Gelukkig heeft mijn man een sterke wil en lukt het nog steeds om het schema vol te houden :oops: .
    Ik wens jou ook heel veel succes deze laatste dagen voor het tensten. Ik :thumup: voor je!

5. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Ik heb de ziekte van crohn en toen wij zwanger wouden worden van onze zoon toen moest ik ook van de medicijnen af. 3 maanden en als ik dan geen aanval had mochten wij beginnen. Wel werd ons aangeraden om eerst langs de gyn te gaan ivm de begeleiding van de zwangerschap.
    Er zou dan een plan opgesteld worden hoe en wat tijdens het zwanger worden en de zwangerschap. Op het moment dat we bij de gyn de afspraak hadden was mijn nod, ik heb die ochtend getest en bleek al zwanger te zijn. We hebben toen een gesprek gehad over de zwangerschap en een eventuele aanval van de crohn. Ook was voor mij belangrijk of mijn medicijn gebruik van het verleden geen invloed had op het kindje en dat was gelukkig niet zo. Onze zoon wordt nu volgende maand al 3 en de tweede is op komst.

6. mark en maria

mark en maria Fanatiek lid

5 mei 2006
    1.125
    0
    0
    noord holland
    wij gaan in mei door naar de gyn
    maar de eerste afspraak die wij hadden is alweer 2 jaar geleden en moet nu opnieuw voor gesprek en inwendig onderzoek
    ik heb dystorfie en ook daar gaan ze kijken hoe en wat
    heel veel succes

gr maria

7. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Friesland
    @conny75. Van harte gefeliciteerd met je tweede zwangerschap! Hoe hebben ze gekeken of je medicijn gebruik van invloed was dan? Wat fijn dat alles via de natuurlijke weg gegaan is.

@ Maria. Bedankt! Hebben ze bij je eerste afspraak ook een inwendig onderzoek gedaan? Hoelang duurt zo'n afspraak ongeveer? Jij ook heel veel succes!

8. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Bij onze zoon ben ik natuurlijk zwanger geraakt, onwijs snel zelfs. Helaas bij deze zwangerschap is het niet natuurlijk gelukt, ik heb na de bevalling van ons zoontje nog vele zware buikoperaties gehad en vorig jaar een bbz. Daardoor ben ik onvruchtbaar geworden ivm de vele littekens. Wij zijn nu zwanger geraakt via ivf.

Wat de gyn bij mij controleerde was of mijn bloed goed was ivm de eiwitten en het bezinksel. Dit gebeurde samen met de gastroentroloog, ze konden niet in mijn bloed zien of de medicijnen er uit waren maar wel hoe mijn lever reageerde, zo gingen ze er van uit dat het goed was. Ook stond er in de bijsluiter dat je 6 weken na het laatste gebruik niet zwanger mocht worden. De artsen hebben 3 maanden aangehouden voor de zekerheid.

9. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    hoi

mijn vriend heeft ook reuma en is sinds vorig jaar gestopt met zijn medicijnen. wij zijn nu bijna een jaar verder en ook bij ons gaat het klussen met moeite. Hij heeft heel veel pijn en soms is zijn kwaliteit van leven echt ver te zoeken. Klinkt een beetje deprimerend, maar hij heeft er hele slechte dagen tussen zitten. Op dit moment gebruikt hij prednisolon en dat gaat redelijk.
    Wij zitten sinds januari in de medische molen. Zaadcontrole gehad, echo's bij mij om de groei van mijn eitjes te meten, samenlevingstest, baarmoederfoto, moeten nu op de elfde dag weer komen voor een samenlevingstest en dan wordt besloten wat er verder gedaan kan worden (ben nu wel overtijd, dus misschien hoeft het allemaal niet meer :D )
    Hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes miepje

10. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Friesland
    @conny75. Jeetje zeg, wat een verhaal. Dan vindt ik het helemaal fijn voor je dat je weer zwanger bent. Heel erg bedankt dat je mijn vragen zo snel beantwoord. Ik zie namelijk stiekem toch wel een beetje tegen vrijdag op. Hopelijk kun je zonder pijn en zorgen genieten van deze zwangerschap. Het is je gegunt.

@ Miepje1. Bedankt voor je reactie. Dan heeft je vriend het nog super lang volgehouden. Petje af. Ik hoop voor jullie dat het dit keer gelukt is!

11. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Hoi,

Ik ben anderhalve maand geleden bij de gyn geweest.
    Zelf heb ik een vorm van parkinson en was al bijna een jaar van de medicatie af. Helaas ook met veel vallen en opstaan.
    Echter was ik in de jaren ervoor zoveel aangekomen van de medicatie die ik al vanaf mijn pubertijd slikte dat mijn cyclus daar vermoedelijk compleet van door de war is.
    Bij het eerste gesprek hebben ze een inwendige echo gemaakt en me verder met voorrang bij een dietiste binnen gekregen. Ze hopen dat ik een deel van mijn overgewicht welke zijn ontstaan door de medicatie kwijt raak zodat het dan weer spontaan zou kunnen.

A.s. donderdag moet ik weer terug en dan zien we wel verder. Ondertussen ben ik 6,5 kilo afgevallen maar nog steeds geen tekenen van ongi of zwangerschap.

Ik wens jullie allemaal heel veel succes en doorzettingsvermogen.
    Gelukkig hebben we allemaal een lieve man die ons helpt.
    De afgelopen dagen had ik het echt even niet maar hopelijk gaat het gauw weer wat beter.

Ik ben benieuwd hoe het jou bij de gyn gaat.
    In ieder geval heel veel succes en houdt ons op de hoogte als je wilt.

Krissa

12. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Friesland
    @ Krissa. Ik ben ook zo'n goede 20 kilo aangekomen door medicatie, alleen zegt de dieetiste dat ze me niet kan helpen om af te vallen, aangezien ik goed eet. Maar mijn cyclus is wat dat betreft wel aardig regelmatig. Ik hou je op de hoogte. Doe jij dat ook als je wilt! Heel veel succes en sterkte morgen. Zal aan je denken.

13. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    @happybest: ik gebruik ook diclofenac, maar mijn huisarts heeft me wel afgeraden dit te gebruiken als ik zwanger ben. Dus de eerste 2 weken van de cyclus mag het wel en daarna alleen 6 paracetamol per dag :( Maar goed, de gyneacoloog weet je vast meer te vertellen over medicijn gebruik.

Heel veel succes iig!

14. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Friesland
    @pila. Dan ben ik iid erg benieuwd wat de gyneacoloog zegt, want de reumatoloog en de apotheek zegt dat ik het mag gebruiken tot de 20e week van de zwangerschap. Altijd erg leuk die verschillende antwoorden :(
    Ik vindt het al vervelend om iets te slikken, je weet maar nooit, maar ik wacht morgen maar af. In ieder geval bedankt!

15. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Hoi Happybest,

Ik ben helaas in de pubertijd met medicatie begonnen.
    Echt een ideaal moment zullen we maar zeggen.
    Daardoor heb ik een flink overgewicht.
    Ik moet van de gyn minimaal 12 kilo afvallen.
    Gelukkig zijn de eerste 6,5 er al af.
    De dietiste kan me wel helpen. Ik ad ook goed maar moet nu toch anders eten en totaal niets van frisdrank of snoep. (alleen groente fruit, zilveruitjes en augurken) Hopelijk heeft het nut.
    Ik moet half mei weer terug en dan hopen dat mijn cyclus weer op gang is gekomen.
    Die van mij was trouwens ook normaal totdat ik aan de pil begon, of beter gezegt er weer mee stopte, toen was het over.

Ik wens je heel veel succes en we lezen het denk ik wel, ik hou je in ieder geval op de hoogte.

Groetjes,
    Krissa

16. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    @happybest: wanneer kun je naar de gyneacoloog? Ik ben nu best benieuwd ;) , mijn huisarts heeft nl. al mijn medicijnen even extra nagekeken en moch dus echt geen diclofenac of ibuprofin. Maar als je reumatoloog en apotheker zeggen dan het mag, dan zal dat toch wel!

Ik wacht het antwoord van jou gyneacoloog gewoon ff af. Wel raar dat artsen verschillende adviezen geven :(

17. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Friesland
    Ik ben net terug van de geacoloog en die kan niets voor ons doen. Hij snapte niet waarom de reumatoloog ons had doorgestuurd. Omdat we nog geen jaar bezig zijn neemt hij ons niet in behandeling. Wat betreft de diclofenac, die mocht ik nu gebruiken maar niet als ik zwanger ben. Dus niet zoals de reumatoloog en apotheker zeiden tot de 20e week van de zwangerschap. We hoeven ook niet zovaak te klussen, dan als we dachten, dus dat scheelt voor mij ook weer iets.

18. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    @happybest
    Kun je niet naar een ander ziekenhuis voor een second opinion? Wij waren ook nog geen jaar bezig en zijn toch onder behandeling van de gyn. Wel eerst allemaal onderzoeken om onvruchtbaarheid o.i.d uit te sluiten, maar toch is het wel fijn dat je behandeld wordt.

Deel Deze Pagina