Ik heb al even gegoogled en ook op deze site gezocht, maar kan het antwoord niet echt vinden. Ik wil vandaag mijn ramen gaan lappen (binnen en buiten ) Huisvrouw als ik ben, heb ik al tijden niet gedaan Nou is mijn vraag; Ik was ze normaal met heet water en een scheut ammonia, maar mag dit ook als je zwanger bent? Of kan je dan beter een ander middel gebruiken? Ik wil geen handschoenen aan, want daar heb ik een hekel aan.. Wie heeft een goede tip?
Ik gebruikte altijd spiritus en dan heb ik ook gedaan toen ik zwanger was alleen mijn hoofd wel goed weggedraaid dat ik niet in die dampen loop te ademen....
ok, dus dat mag wel? Dan maar even een sjaaltje oid voor mijn gezicht langs ofzo.. In ieder geval bedankt voor de tip!
dan ga ik voor de Dreft! lijkt me het minst schadelijk, nou maar hopen dat het niet teveel gaat schuimen..
Ik werk bij een schoonmaakbedrijf en moet ook vaak ramen wassen. Voor mijn zwangerschap deed er ook een scheutje amoniak met afwasmiddel in. Nu ik zwanger ben, en dus niet een raampje moet wassen maar meer, gebruik ik alleen afwasmiddel en thuis doe ik er een halve uitgeperste citroen in. Dat werkt ook prima! Geen strepen! Succes! Groetjes Femke
ik heb al van meerdere glazenwassers gehoord dat ze het altijd gewoon met afwasmiddel doen. werkt prima
Meestal wordt ik eerst keihard uitgelachen als ik dit vertel, en daarna gaat iedereen het proberen en vinden ze het allemaal te gek. Ik was dus al jaren mn ramen met jaja UIEN, gewoon warm water en een ui in vieren snijden en erin goien, echt waar werkt perfect totaal geen strepen. Lijkt me zeker geen probleem tijdens je zwangerschap! Groetjes Monique
super, bedankt voor jullie tips! ik kan inmiddels weer normaal naar buiten kijken. Heb afwasmiddel gebruikt met een scheutje azijn (tegen de strepen) werkte prima! Daarna wel 1,5 uur geslapen, zo moe was ik.. Maar het resultaat mag er zijn!
ik gebruik al een paar jaar pure amoniac dat is niet goed voor je longen maar wel lekker voor je ramen ik weet het iedereen verklaart me voor maf maar heb dat van huis uit meegekregen
Ik lap nooit ramen... Kan dan ook nauwlijks nog naar buiten kijken, dus ik heb jullie tips veel interesse gelezen.. na morgen heb ik zwangerschapsverlof dus dan zal ik eens gaan kijken of ik iets kan met jullie tips
Hier ook, heet water met ui. (zo raar ben je dus niet Monique!) Of anders idd je hoofd wegdraaien voor de amonia dampen. Je doet het tenslotte niet dagelijks, dus denk dat het niet zo'n heel groot probleem is.