zooo weinig zin om wat te eten

Discussie in 'Gezondheid' gestart door roever, 26 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roever

roever Niet meer actief

Hallo dames,

ik ben nu 6,5 week zwanger en begin nu echt wat misselijk te worden. en veel minder zin in eten.
    Hoe doen jullie dat??

ik eet hooguit paar crackertjes,fruit,yoghurt,broodje en af en toe wat lekkers.

avondeten? ik word al misselijk als ik er aan denk :$

2. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik heb precies hetzelfde als jij. Vanaf een week of 5 tot een paar dagen geleden geen eetlust. Hield ook niets binnen als ik mezelf dwong te eten. Eet hooguit 3 stukken fruit een beetje rauwkostsalade en soms wat yoghurt op een dag.
    Sinds eergisteren begint de eetlust terug te komen en probeer ik ook een broodje te eten. Dit gaat goed. Iedereen is anders maar bij mij ziet het er dus naar uit dat het wel weer goed komt.

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Vooral gewoon blijven eten waar je zin in hebt en jezelf niet forceren iets te eten wat je niet wil eten. Daar wordt je alleen maar misselijker van. Daarnaast goed opletten dat je wel genoeg blijft drinken!

4. EricaFranky

29 nov 2015
    8
    0
    0
    Ben ik dus niet de enige pff vandaag precies 6weken zwanger en vooral s avonds super misselijk... en geen zin in eten

5. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Dit dus, ik hield dus alleen maar roosvicee binnen.

6. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    idd zolang je maar genoeg drinkt is het niet erg.
    tenzij je op een gegeven moment teveel gaat afvallen natuurlijk.
    ik ben pas gaan eten toen ik zwangerschapsdiabetes had en op dieet moest.
    had gewoon geen zin om te eten of de honger/trek was na een paar happen verdwenen en dan ging het bordje weer leeg in de prullenbak

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Als je alleen maar roosvicee kunt drinken en verder niets kunt eten zou ik wel even langs de huisarts gaan.

8. anne0616

anne0616 Lid

29 nov 2015
    27
    1
    0
    Werkzaam in de zorg
    Zuid Limburg
    Ik ben nog maar heel pril zwanger. Maar sinds een week ook geen eetlust, veel misselijk (nog maar 2 keer moeten spugen gelukkig). Ik eet cracottes, fruit en als avondmaaltijd probeer ik ook op te letten dat het wat lichter is. Ben op deze week al 2 kilo kwijt. Ik mag best wat kwijt.
    Net huisarts gebeld voor afspraakje. Assistente zei dat als ik niet hele dag spuugde, en nog genoeg dronk het niet veel kwaad kon. Tenzij ik drastisch ga afvallen.

Kan tot een week of 12 aanhouden. Nou ben benieuwd.
    Voel me in ieder geval erg zwanger.

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Die 12 weken termijn zou ik met een korreltje zout nemen... ja het kan met 12 weken over zijn, maar daarvoor of daarna kan ook. En dat is net zo normaal.

Bij veel gewichtsverlies moet je trouwens denken aan 5% tot 10% van je startgewicht. Dat is bij 80kg 4 tot 8 kg...

10. Lelietje85

Lelietje85 Bekend lid

25 aug 2015
    693
    425
    63
    NULL
    NULL
    Ik ben het niet zo eens met de opmerking alleen te eten wanneer je er zin in hebt. Eten voorkomt juist misselijkheid! Een lege maag maakt het alleen maar erger. Ik heb wekenlang tegen heug en meug dingen naar binnen zitten stoppen. Had er totaal geen zin in maar als ik het niet deed ging ik me alleen maar slechter voelen. Wat je precies dan naar binnen stopt, zou ik wel doen wat je het minst tegenstaat. Maar liefst iets vastigs als brood of crackers. Op alleen een bouillonnetje ga je het ook niet redden.

Ik hield me ook een beetje vast aan die 12 weken, helaas duurde het 15 weken, maar bij een overgrote meerderheid is het dan ook echt wel over!

11. 123abc

123abc Actief lid

2 dec 2015
    455
    221
    43
    NULL
    NULL
    Herken het heel erg. Ook ik heb weinig zin in eten gehad. Eigenlijk nu nog steeds niet (al 37 weken zo dus..)
    Ik ben zelf heel erg bezig met voeding en gezond eten, en at ook voor de zwangerschap alleen nog (geraffineerde) suikervrij. Tijdens de zwangerschap heb ik er voor gekozen dit even te laten voor wat het is. Gewoon pakken waar je zin in hebt. Bij mij was dit soms een appel, soms een koek en soms donuts (zeer gezond;))

Ik heb me er nooit druk om gemaakt overigens. Niet of weinig eten heeft voornamelijk effect op jezelf. De baby krijgt wat hij nodig heeft en als je niet eet, heb jij dus tekorten en niet de baby. Uiteraard moet je wel je best doen om wat te eten en moet je ook zeker blijven drinken!
    Enige tip die ik je nog wil geven, slik vitaminepillen voor zwangeren. Dan heb je in ieder geval de vitaminen binnen die belangrijk zijn, aangezien je die waarschijnlijk niet altijd uit je voeding zal halen..

12. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik had niet gezegd eten wanneer je zin hebt, maar eten waar je zin in hebt. Daarbij is het niet bij iedereen zo dat een lege maag de misselijkheid erger maakt. Zwangerschapsmisselijkheid is een erg persoonlijk ding: wat bij sommige heel goed werkt, werkt bij de ander juist totaal niet. Je zult heel erg moeten experimenteren om te zien wat nou het beste werkt. En je moet er ook op rekenen dat dat kan veranderen gedurende de zwangerschap. De ene week werkt dit goed en vind je dat lekker en de volgende week is het weer iets anders.

13. Lovelittlebaby

Lovelittlebaby Actief lid

7 sep 2015
    130
    0
    0
    stagiaire in de zorg
    ik heb vanaf de 6e week tot ongeveer de 14e week amper warm gegeten. vooral de eerste 5 weken helemaal niks!
    Nu eet ik bijna elke avond warm. maar soms vind ik een kommetje yoghurt met gepofte choco rijstkorrels ook voldoende.

Ziekenhuis zei ook dat ik moet eten waar ik zin in heb. KReeg een papier mee met tips. je kan beter een koude maaltijd eten dan een warme. zoveel mogelijk geur vermijden!
    etem haalt inderdaad de misselijkheid weg maar ik zat al te kokhalzen als ik al iets rook. vooral vlees. ik hield het dan liever binnen door niks te eten dan dat ik weet dat ik na 1 hap ga overgeven en al het vocht weer kwijt ben.

ik val nog steeds af. begon met 90 kilo. gister gaf de weegschaal 77,5 aan. zeg het wel tegen de verloskundige maar die doet niet moeilijk daarover.

14. cheshire

cheshire Actief lid

13 okt 2015
    144
    2
    18
    Drenthe
    Ik moet al weken elk half uur wat eten. Een lege maag betekent kokhalzen. Geroosterd brood, crackers, appels. Daar heb ik 3 weken op geleefd. Tussendoor een stuip dat ik patat en pizza ineens kon hebben. Het slaat nergens op. Het is elke dag opnieuw checken wat je lijf die dag gaat willen. ;)

15. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dat komt juist heel veel voor bij zwangerschapsmisselijkheid, dat de vette en zware dingen juist beter binnen blijven. Het eerste wat ik weer kon eten was een bbq worstje :)

Deel Deze Pagina