Heeft iemand ervaring met bv dostinex of een ander middel om de melkproductie en stuwing tegen te gaan? Ook hoorde ik dat er homeopatische middelen zijn. De verhalen gaan dat dostinex zeer zware bijwerkingen heeft en bijna niet wordt voorgeschreven. Terwijl als ik Google op internet de mensen die het hebben gebruikt eigenlijk allemaal aangeven nergens last te hebben gehad. Ziet niet als je vanaf geboorte flesvoeding gaat geven. Dan hoef je enkel de dag van en de dag na de geboorte klein pilletje te nemen. En schijnt dan echt al behoorlijk te helpen. Zijn er hier vrouwen met ervaring met het tabletje? Zijn er vrouwen die ervaring hebben met homeopatische middelen? Ik wil na de bevalling geen borstvoeding geven. Heb het twee keer gedaan maar wil deze ellende nu echt niet meer in. Ik wil gelijk flesvoeding gaan geven.
Toevallig vertelde een buurvrouw van ons dat ze zo een pilletje gehad heeft na de bevalling. Was er 1 en daarna helemaal geen stuwing gehad. Ben benieuwd naar ervaringen. Ga dit ook nog met de verloskundige bespreken op het eind van mijn zwangerschap. Ben namelijk van plan bewust flesvoeding te geven.
Ik heb dostinex gebruikt, ook nog in een te hoge dosering. De stuwing die mijn vriendinnen omschreven heb ik idd nooit gehad, geen harde schijven tot in mn nek... Maar er bleef wel tot een week of 6 melk uitkomen (beetje als je in de tepel kneep). Ik kreeg ze niet van de gyn en toen heeft mijn huisarts ze uitgeschreven Wel met de reden borstverkleining, en ik moest ook vertellen dat mijn littekens al onder spanning stonden, anders kreeg ik ze niet mee. Psychisch nergens last van gehad volgens mij, en dat terwijl ik best last had van alle hormonen. Wel de hele week op de bank zitten huilen dat de baby zo mooi was en niet kon geloven dat hij in mij gegroeid was en helemaal gezond etc. Maar dat zijn kraamtranen volgens mij
Mijn vriendin heeft na haar laatste bevalling (14 jaar geleden) ook lactatieremmers gekregen. Geen idee welke overigens, maar zij zweert erbij. Ze heeft geen enkele last van stuwing of andere bijwerkingen gehad.
Wat lief om te horen die kraamtranen! Zal destijds wat lastiger zijn geweest, maar achteraf wel grappig. Ik zit momenteel erg hoog in mijn hormonen. Hoeft maar een scheet te laten en ik zit te huilen
Dat huilen in de zwangerschap had ik ook hoor. ik huilde om de verongelukten van air crash investigation enzo. Maar geen last gehad van de dostinex hoor ik heb ze waarschijnlijk nog wel liggen want ik kreeg een heel potje mee ipv 4 pilletjes. Stuwing schijnt geen pretje te zijn heb ik begrepen
Ik heb ook dostinex gehad na de bevalling, omdat mijn zoontje na de geboorte is overleden. Daarom ook 2 pilletjes gehad ipv 1. Geen last gehad van stuwing. Moest van de kraamzorg ook de eerste 2 weken douchen en slapen met een sportbh aan. Ik weet niet of het makkelijk wordt voorgeschreven als er geen borstvoeding maar flesvoeding wordt gegeven, maar ik heb geen last gehad van bijwerkingen.
Jeetje overtherainbow, weet niet wat ik zeggen moet. Iets waar iedereen bang voor is dat nog zal gebeuren is jou echt overkomen. Succes met de verwerking van jullie verlies.
Dank je, ben nu ruim 32 weken zwanger van nr 2 en gaat tot nu toe allemaal goed. Wilde je toch ook m'n 'goede' ervaring met dostinex laten weten. Jij ook nog succes met de zwangerschap!
ik heb ze bij beide dochters gebruikt. beide keren door de ha voorgeschreven en moest pas innemen als de stuwing op gang kwam dus zit denk ik ook nog wel verschil in? eerste keer was ik onder controle van de ha en kwam hij er zelf mee aangezien ik bewust voor fv ging. de 2e keer medisch en zeiden ze in het ziekenhuis dat ze me niet gingen geven want ik ging met een gezond kind naar huis. zelf de ha gebeld en die vond dat ik het de vk moest vragen. na veel gedoe heen en weer heb ik ze uiteindelijk de 2e keer wel gekregen. de 2e keer werkten ze naar mijn idee wel minder goed maar was er wel weer zo vanaf. beide keren geen bijwerkingen gehad. vk zei van tevoren wel dat ze het best wel af raadde om het weer te gebruiken want het is toch wel een paardenmiddel
Geen ervaring. Maar heb je iets aan ervaringen van een ander als een arts het toch niet voor wil schrijven? Ik zou even met je arts in gesprek gaan hoe hij/zij hier in staat.
Het is niet zozeer dat de verhalen "gaan", het is een feit dat dostinex gewoon troep is. Een pilletje dat een natuurlijk hormonaal proces stopt, dat is geen paracetamolletje. Helaas is de kennis rondom borstvoeding bij het gros van de artsen zeer beperkt. De kans dat je arts deze pil dus zal voorschrijven is op zich best aanwezig. Wat betreft homeopathie, er zijn naar ik weet wel middelen om de stuwing te verzachten maar niet om stuwing tegen te gaan.Phytolacca decandra D6 heet dit middel. Je kan saliethee drinken, dit remt de productie van moedermelk Verder een stevige bh dragen, die niet knelt. En gebruik witte gekneusde koolbladeren
geen ervaring mee maar je hoeft natuurlijk geen (last van) stuwing te krijgen he. bij de 1e maar een paar dagen BV gegeven en toen abrupt gestopt. 2 dagen iets last gehad van stuwing. was iig niet noemenswaardig. bij de 2e ben ik meteen met FV begonnen en heb echt totaal geen last gehad van stuwing of lekken.
Klopt maar wilde eerst eens wat ervaringen weten voordat ik naar de huisarts ga. Misschien juist door de reacties dat ik niet eens naar de huisarts zal gaan. Ik weet het nog niet.