Zooo zenuwachtig voor 20 weken echo :(

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door FutureMama81, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Ik heb een mk en bbz gehad en ben nu weer zwanger. Bijna 18 weken en alles lijkt goed te gaan. Toch maak ik me heel erg ongerust voor de 20 weken echo. De uitslag van de combinatietest was goed, maar toch er kan nu natuurlijk wel iets mis zijn. Ik ben zo bang dat er ernstige afwijkingen worden gevonden waardoor we de zw.schap bv moeten afbreken. Het klinkt allemaal waars. heel aanstellerig, maar ik kan het niet van me afzetten. Na die mk en bbz is dit kindje zo ontzettend welkom dat ik gewoon zo bang ben dat het weer niet goed is :(
    Herkent iemand deze angst? Ik wil zo graag gerust naar de echo toe gaan en er lekker van gaan genieten, maar de angst overheerst op het moment enorm.

2. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Nee, eerlijk gezegd herken ik het niet, maar ik kan me wel voorstellen dat je zenuwachtig bent. Het is toch heel spannend.

Ik was minder zenuwachtig omdat bij ons de combinatietest ook goed was, alles zag er toen al goed uit.

Joh, ik denk altijd maar zo...de zorgen voor je kleintje heb je nú, maar die houd je je hele leven (valt het niet, loopt het niet onder de auto, is eht niet ziek, komt het wel veilig thuis na het stappen etc ;))

Dus probeer het een beetje los te laten en ga er met goede moed naartoe!

3. moon30

moon30 Actief lid

14 jun 2009
    406
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord holland
    hier nog 1.
    ben ook ontzettend benauwd voor die 20 weken echo..

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ja ik herken het ook. Ik heb 'm pas 25 september, maar kan er nu al over nadenken en piekeren. Durf ook nog niet echt goed te genieten.
    Overigens heb ik het bij elke echo of onderzoek in het ziekenhuis. Moet wel 10 keer naar de wc van tevoren en heb de tranen al in mn ogen als ik nog in de wachtkamer zit. Pure zenuwen.

Stom, want zo verpest ik het voormezelf, maar ja, ik weet ook niet hoe ik het anders moet doen.

Kan je dus ook geen adviezen geven, het enige wat ik denk is dat wanneer je hebt meegemaakt dat een zwangerschap ook anders kan lopen, je dit altijd met je meedraagt. Het is gewoon niet wat het zou moeten zijn...

5. shenoby

shenoby Niet meer actief

ja ik herken het heel goed.
    ik was tijdens een bezoek in het ziekenhuis een stel tegenkomen waarbij er iets niet goed was en het heeft ons niet meer losgelaten.
    wij wilden ook graag het geslacht weten dus onder het mom van geslachtsbepaling hebben wij een pret echo gedaan van 15 min voor 35 euro.
    dit hebben wij gedaan met 17 weken.
    zo waren wij een stukje rustiger voor de 20 wkn echo.
    want we hadden al gezien dat de meeste dingen er gewoon goed uitzagen

6. FutureMama81

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Dank jullie wel. Ik voel me er de ene dag beter onder dan de andere. Gelukkig is het volgende week al zover...

7. mamaweentje

mamaweentje Actief lid

9 jul 2009
    213
    0
    0
    thuiszorg medewerker
    limburg,landgraaf
    ik snap je helemaal!! na een eerder miskraam wordt ik al panisch bij ieder dingetje wat niet goed voelt! we hadden zaterdag een pret echo en ondanks dat ik al bijna 28 weken ben en de beeb iedere dag heel goed voel maakte k me toch druk dat ie het niet meer "deed" om het maar zo te zeggen dat spookt dat de hele dag door me hoofd... toen ik ook nog weeën kreeg met 25 weken en ik het ziekenhuis belande was het helemaal gedaan..
    ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben die zo bang is voor alles..!!

8. Bri

Bri Niet meer actief

Ik snap het heel goed: je hebt helaas ervaren dat het niet vanzelfsprekend is dat een zwangerschap helemaal goed verloopt, dus je gaat er sowieso al minder onbevangen in dan iemand die deze ervaring niet heeft. En dan nog... moederschap is een enorme bron van zorgen, en dat blijft het volgens mij je leven lang. Je bent dus zeker geen aansteller!

Probeer het de boel niet te laten vergallen, geniet ook van het leven dat in je groeit. Zeker als je het kunt voelen, ieder trapje is zo´n mooie bevestiging dat er echt een nieuw mens bij je is. Soms lijkt het of je een eeuwigheid moet wachten, maar die zwangerschap vliegt uiteindelijk voorbij - het zou toch jammer zijn om die bijzondere tijd alleen aan zorgen te besteden.

Makkelijk gezegd he... wat mij helpt, als ik me weer eens helemaal laat gaan met zorgen maken: ervaar heel bewust het hier & nu. Duw alle gedachten die ergens anders over gaan eventjes heel ver weg.

Ik wens je een mooie echo, een gezond kindje en een minder-bezorgde tijd toe!

9. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik ben ook best nerveus. Niet enorm, maar ja, we hebben de kleine natuurlijk alleen bij 9w4d gezien met de eerste termijn echo, en daarna alleen steeds het hartje gehoord. Ondertussen kan er in mijn hoofd van alles mis zijn...

Nog even meid! Maar we zullen altijd zorgen hebben, dat is gewoon zo, dat houdt niet op meer... :)

10. s1980

s1980 Fanatiek lid

24 aug 2006
    1.213
    0
    0
    heel herkenbaar hoor heb ook een mk en bbz gehad en tijdens deze zw veel bloedingen gehad maar heb vorige week de 20 weken echo gehad en alles was goed! Meid nog een paar zenuwslopende dagen en dan is het zover.. laat je nog weten hoe de echo is verlopen

11. FutureMama81

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Bedankt voor alle reacties. Goed te lezen dat ik niet de enige ben. Ik zal zeker even laten weten hoe het gegaan is!! :)

12. Djoels

Djoels Actief lid

13 apr 2009
    177
    0
    0
    Vervelend dat je zo nerveus bent.

Ik heb zelf al eerder 2 miskramen gehad en nu dus weer zwanger. Veel problemen heb ik met deze zwangerschap, althans, heel erg veel bloedverlies, heel naar.. Ik heb morgen de 20 weken echo en eigenlijk maak ik me niet echt zorgen... Heel raar misschien... Heb ook geen zin om me zorgen te maken, wil het vooral nuchter blijven bekijken, misschien ook een stuk zelfbescherming, wie zal het zeggen.

Sterkte met de spanning, lijkt me zo klote.

13. Kussentje

Kussentje Actief lid

4 jul 2009
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Futuremama,

Ik snap heel goed dat je zo nerveus bent.. Als eerste wil ik benadrukken dat ik niet vind dat je je aanstelt... misschien heb je wat aan het volgende:

Wij hebben ook heel veel echo's en onderzoeken gehad, waarvoor ik heel, heel, heel zenuwachtig was (soms was ik gewoon helemaal verstijfd).

Ik heb gisteren de 20 weken echo gehad. En gek genoeg (gezien onze situatie) was ik helemaal niet zo zenuwachtig. Hoe heb ik dat gedaan... enerzijds omdat we al zóveel gehad hadden, dat ik probeerde te denken: Het moet wel raar lopen als dit nou nog fout gaat, anderzijds... gewoon niet zo bij stil staan. Weet je, je weet het tóch pas als je daar ligt. En straks is het helemaal goed, en dan heb je voor niets dagen van je leuke kostbare zwangerschapstijd gemist! (en geloof me, ik weet waar ik het over heb, heb bijna 18 weken 'verpest', begrijpelijk, maar eeuwig zonde....).

Een uitspraak waar ik veel aan heb gehad en nog steeds heb: De mens lijdt het meest door het lijden wat hij vreest.

Heel veel sterkte en heel veel succes, maar ook plezier! Als alles goed is, is het ook weer zo'n fijn gevoel! :)

14. Kussentje

Kussentje Actief lid

4 jul 2009
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oja, en onze echo was helemaal goed, en gezien onze geschiedenis was dat helemaal niet zo vanzelfsprekend! Dus misschien stelt dat je ook gerust (als zélfs deze goed was.... )

15. Meid, ook ik was zenuwachtig voor de 20 weken echo, niet overdreven zenuwachtig, maar de zenuwen waren er wel. Gelukkig de dag van de echo de hele dag gewerkt, dus afleiding gehad. Ook had ik al een pretecho gehad met 18 weken, daar zag alles er prima uit, voor zover ze kon zien. Met de 20 weken echo was ook alles prima. Dus kan me heel goed voorstellen dat je zenuwen hebt. Gaat helemaal goedkomen meis.

16. Brigitte77

Brigitte77 Actief lid

19 mei 2008
    374
    2
    18
    Limburg
    Hier nog eentje,
    Ik was ook heel zenuwachtig,wij waren in totaal een dikke 5 jaar bezig met aantellen.
    In november 2007 heb ik ook een BBZ gehad,in januarie nog een kijkoperatie om te kijken of de eileiders goed waren.

In april had ik een positieve zwangerschapstest,en heb alleen maar in de zenuwen gezeten.
    Eerst had ik zoiets van....als het maar op de goede plek zit(in de baarmoeder),toen dacht ik was ik maar de 12 weken voorbij,en toen nog de 20 weken echo!!!!
    Maar alles was en is goed......ik zou dus echt zeggen.....
    GENIET ERVAN MEID!!!!!,als ik nu al zie dat ik al tegen de 30 weken aan ga,het gaat zo snel!!!!!!
    En ik weet het,het is moeilijk om ervan te genieten....maar doe het wel!!!!!;)

Succes met je 20 weken echo.....
    Laat je wel iets horen?

Liefs Brigitte en Spruitje....:)

17. FutureMama81

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Echo gehad en alles leek goed. Ben zoooo enorm opgelucht en waarschijnlijk krijgen we een klein meisje!!!!!!!

18. Gefeliciteerd meid, wat fijn dat alles goed was. Valt er toch een soort last van je schouder. Nu lekker gaan genieten en je kan gaan shoppen.

19. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Wat goed zeg!
    Kan het me goed voorstellen, ik ben ook erg zenuwachtig voor de 20 weken echo volgende week donderdag!
    Ik voel nog niet veel, af en toe denk ik iets te voelen maar weet niet eens wat ik moet voelen:(
    Kan niet wachten en hoop zo dat alles goed is!

Liefs Palmie

20. Kiki84

Kiki84 Bekend lid

22 jan 2009
    588
    183
    43
    Vrouw
    Kantoor
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd met je meisje en je goede echo!!

Ik herken je helemaal! Nu de 20 weken echo eraan komt, wordt ik ook steeds zenuwachtiger.. je hoort soms zulke nare verhalen! Nu weet ik wel dat ik me niet druk moet maken, maar toch!!
    Nog een hele week wachten voor mij helaas, ik heb wel meerdere echo's gehad en daar was alles goed te zien en volgens de echoscopiste in orde, maar met deze echo gaan ze pas echt goed kijken! Iedereen heel veel succes met de echo...

Deel Deze Pagina