Nog steeds geen trek om te eten

Discussion in 'Eerste symptomen' started by Shalove, Jul 5, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Shalove

Shalove Lid

Jun 29, 2016
    15
    1
    1
    Hallo,

Ik ben nu 8 weken zwanger, en ik heb sinds week 5 nog steeds geen trek in eten!! ik eet nu elke dag een bischuitje in de ochtend, een broodje in de middag en een beetje aardappelpuree in de avond.

Ik slik wel mijn vitaminepillen, maar ik heb geen trek in eten!! ik eet zo weinig dat ik niet anders kan dan afvallen, maar bij het idee van eten word ik al misselijk.

Mensen om me heen zeggen dat ik niet zo aan mezelf moet denken en meer aan het kind, maar ik kan ghewoon niet eten als ik me zo voel.

Ik maak me zorgen omdat juist in de eerste 3 maanden de baby wordt ''aangelegd''. Straks krijg ik een ziek of zwak kind door mijn eetpatroon de eerste maanden..

Heeft iemand dit ook :( ??

2. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Als je gewoon je zwangerschapsvitamines neemt, en eet wat je kunt verdragen komt het echt wel in orde. Straks als je minder misselijk bent haal je de schade wel weer in.
    De natuur heeft een mooi systeem, je baby krijgt wel wat het nodig heeft alleen put je je eigen lichaam uit op deze manier.

Eet waar je trek in hebt, de misselijkheid neemt waarschijnlijk weer af straks.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik heb het ook gehad. En het is bij mij niet opgehouden.. Ik ben de eerste 18 weken zo'n 5 kilo afgevallen. Maar de kleine lag op de echo goed op schema gelukkig. Je zag het vet van mijn benen smelten ;)

Ik ben in week 18 naar de dietist geweest. Ze heeft me een minimum menu meegegeven. Ik ben op de klok gaan eten. Gewoon zo'n kinderschema (ontbijt, tussendoor, lunch, tussendoor, avondeten, tussendoortje).. Soms was het wel proppen, soms ging het beter. Maar ik kreeg in ieder geval nog een redelijk hoeveelheid voeding binnen.

Ik ben daarna nog 12 kilo bijgekomen, dus +7 in totaal. Mijn kleine vent was bijna 4 kilo, dus hij is niks tekort gekomen. En ik was direct weer op gewicht, met al die andere rommel die er ook nog uitkomt :)

Bij de tweede merkte ik het eerder en ben ik snel ook op de klok gaan eten. Die was 50 gram lichter dan zijn grote broer. Dus ondanks dat ik bij de tweede minder ben afgevallen (3 kilo) en iets meer aangekomen (ook +12), zat er qua gewicht weinig verschil in.

4. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Het kindje pakt van jouw wat t nodig heeft. Het is meer voor jezelf dat je blijft eten. Zonder voeding put je jezelf uit. Probeer ervoor te zorgen dat je sltijd iets in je maag hebt. Al is t maar een soepstengel. Op lege maag worden vitamines minder goed opgenomen. Zorg dus dat je je foliumzuur iig neemt bij ern maaltijd.

5. Shalove

Shalove Lid

Jun 29, 2016
    15
    1
    1
    Bedankt voor de reacties, het stelt me echt gerust. Ik probeer inderdaad wat op mijn maag te hebben, het lukt me alleen niet goed om '' gezond '' te eten. Fruit moet ik helemaal niet proberen want dan krijg ik maagzuur.

Ik baal echt van alle kwaaltjes, gelukkig krijg ik er wat moois voor terug... haha

6. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Zou je een smoothie binnen krijgen?
    Wat fruit in de blender en wat yoghurt of vla erbij. Wie weet krijg je dat wel naar binnen, en voel je je ook wat beter.

Verder gewoon eten waar je trek in hebt hoor. Beter iets eten wat minder gezond is dan niks eten.

7. Shalove

Shalove Lid

Jun 29, 2016
    15
    1
    1
    Op werk verkopen ze smoothies, maar ik moet er eigenlijk niet aan denken om zoiets te drinken. Ik kan wel water drinken, hooguit een liter per dag. ik voel me zo opgeblazen. misschien kan ik fruit in de blender proberen te maken in de avond, na 20:00 voel ik me iets beter dan alle uren ervoor. Verder eet ik elke keer aardappelpuree met appelmoes, verder kan ik nergens aan denken!

8. Lottel

Lottel Fanatiek lid

Jan 3, 2010
    1,188
    116
    63
    brabant
    Evt smiddags een cup a soup of opkikker soepje? Dat werkte hier ook goed toendertijd.
    En evt gele vla ?

Ik pakte toen smorgens ook ooit een drinkontbijt, dat was t enige wat ik binnen kreeg smorgens. ;) misschien ook nog een optie?

9. mamavisser

mamavisser Actief lid

Jan 20, 2014
    148
    0
    16
    Drachten
    zo anders he ik kan alleen maar aan eten deken vooral vlees! hopelijk trekt het wat bij in je 2de trimester?

10. Shalove

Shalove Lid

Jun 29, 2016
    15
    1
    1
    Ik ben nu komkommer aan het eten op mijn werk, dat gaat wel. ben wel in vlagen erg misselijk en duizelig. Wil ook het liefst gewoon gaan slapen. Gele vla heb ik ook nog naar binnen kunnen werken vandaag. Straks thuis weer aardappelpuree, want aan ander voedsel moet ik écht niet denken nu. Ik hoop idd dat het beter gaat in het 2e trimester. Ik hoor van sommige vrouwen dat ze zich 9 maanden lang misselijk hebben gevoeld, ik word daar zooooo ongerust van!

11. Lottel

Lottel Fanatiek lid

Jan 3, 2010
    1,188
    116
    63
    brabant
    Dat is niet te voorspellen,bij iedereen is t anders. Ik was de eerste vier maanden ook heel beroerd en heb zelfs een week op zure matten en snickers geleefd hahaha. Mijn vk zei al,wa tje binnen krijgt is meegenomen,dat je eet is t belangrijkste.

12. WinnieDePoeh

Jun 16, 2016
    83
    0
    0
    Ik zou me er niet te druk om maken. Ik ben nu 12.2 weken en er zijn dagen waarop ik niks binnenhoudt maar ons kindje doet het hartstikke goed. Het is vooral voor je zelf vervelend. Maak je niet druk om gezond eten en eet gewoon wat je hebben kan. Ik leef ook op appelmoes. Alle beetjes helpen!

Share This Page