Zooo'n last van mijn heupen met slapen...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door guusje27, 11 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Hai ladies,

Ik heb de laatste week echt zo'n last van mijn heupen als ik in bed lig... Het doet gewoon echt pijn. Ik weet dus echt niet meer hoe ik moet gaan liggen, buik kan niet, rug ook niet, dus blijft de zij alleen maar over. Ik leg al een kussen onder mijn buik, tussen mijn benen en achter mijn rug... ik weet het niet meer nu.

Iemand hier ook last van en nog een goeie tip?

Liefs Guusje

2. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Ik heb er destijds ook (in mindere mate) last van gehad en bij hielp mijn voedingskussen echt heel goed. Die kun je goed om je lichaam vormen zeg maar.
    En anders misschien toch fysio (bekkeninstabiliteit).

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Lukt het ook niet als je zo probeert op je rug te slapen; 2 kussens onder je schouders/hoofd en het voedingskussen als een hoefijzer onder je knieen door. Hoog optrekken dat hij vlak onder je billen zit. Op die manier kan ik nog op mn rug slapen, voorheen kon dat niet ivm zenuwbeknelling in mn bekken en slapende benen. Maar op den duur heb je inderdaad elke houding al wel gehad...

4. Tese

Tese Niet meer actief

Heel vervelend! Ik herken het helaas en slaap er slechter door. Het is niet echt een oplossing maar ik nam laatst paacetamol voordat ik naar bed ging voor een erge hoofdpijn en heb toen voor het eerst als een roosje geslapen.
    Misschien moet je even naar de Fysio gaan voor wat oefeningen?

5. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Misschien de fysio inderdaad maar ff bellen, ik heb er met lopen ook echt pijn aan... En ik dacht nog; los van het slapen gaat mijn zwangerschap vlekkeloos! Nou, dat had ik beter niet kunnen zeggen!

6. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    oooh herkenbaar wordt snachts wakker ervan en mijn bekken kraakt als een gek als ik omdraai, tis er een soortje ingeschoten alles is nu verweekt dus dubbel zo kwetsbaar. ik heb een oefen bal daar zit ik veel iop en ik doe de "kattenrug" oefening paar keer per dag

op je knieen op bed, die plaats je onder je heup en bekken. op handen of steunend op onderarmen door je neus in admeen rustig en kromme katten rug trekken en op langzame uitademing holle rug dus buik laten zakken dan rustig door ademen, bekken wiegen en dit paar keer herhalen dat helpt mij.

het voedingskussen werkt voor mij niet dan krijg ik weer kramp ik lig op een breed niet al te dik kussen onder buik en trek hoofdkussen goed onder hoofd en nek

7. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    en als beeb er is ga ik na 4 weken weer naar de osteo om de boel weer goed te laten zetten

8. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    Ik belandde vaak om een uurtje of 3 a 4 op de bank.... kon gewoon niet meer liggen van de pijn. En op de bank viel ik dan half zittend weer in slaap, op de een of andere manier deed mijn bekken dan een stuk minder pijn.

In het begin werkte een voedingskussen nog wel, maar aan het einde hielp dat ook niet meer. Alleen echt een tijd een andere houding zodat de druk afnam!

9. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    Ik heb er ook erg veel last van.... Ik heb nu een nieuw latexmatras en dat vormt naar mijn lichaam ik moet zeggen dat het een stukje aangenamer voelt. Heb er nog wel veel last van maar goed. Ik heb ook een kussen tussen mijn benen. En draai erg veel s nachts.

Ik heb bekkeninstabiliteit. Als ik jou was toch even naar een thearapeut gaan. Het helpt altijd iets.

Succes ermee

10. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi,

Klachten aan je heupen hoeft lang niet altijd met je bekken te maken te hebben (vaak niet zelfs). Als je de pijn echt in je heupen voelt (dus hoog op je dijbeen zeg maar, daar waar de heupkop zit) dan is de reden vaak dat je overdag je bilspieren te veel aanspant tijdens zitten en staan enzo, icm het vele liggen op je zij (wat inderdaad niet anders gaat want op je rug liggen is vaak niet zo lekker).
    Helaas is er niet heel veel aan te doen, wat oefeningen om je heup/dijbeen spieren wat sterk te houden en er op letten dat je overdag je bilspieren niet te veel onnodig aanspant.
    Daarnaast kan het helpen als je partner je heupen 's avonds masseert.

Ik heb zelf ook veel last van mijn heupen bij het slapen en vooral het masseren helpt mij erg goed. Voel het nog steeds wel maar het is nu te doen zeg maar.
    (Daarnaast ben ik zelf fysiotherapeut en geef deze tips vaak mee aan mensen die deze klachten hebben)

Succes ermee!

Groetjes!

11. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Oh bedankt! Ik voel het inderdaad precies naast mijn kont zeg maar, aan de zijkant op het bot.. Nu ik weer ff wat gedaan heb overdag, dus een stukje gefietst en gelopen is het een stukje minder, maar ik voel het nog wel. Maar de tip van partner ga ik van je aannemen, kan nooit kwaad en misschien helpt het, ik hoop het!

12. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi,

Denk dat het dan inderdaad je heupen zijn en niet je bekken. Bewegen geeft over het algemeen wat verlichting ja. Succes ermee en ik hoop dat het masseren helpt! (Is ook nog eens erg lekker als je partner het doet, dus 2 vliegen in 1 klap...:D)

Groetjes

13. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    haha, helemaal gelijk! Ik ga het vanavond gelijk aan hem vragen!

En ik heb vanavond ook yoga dus ik vraag het daar ook nog wel, of ze nog tips/oefeningen heeft.

bedankt!

14. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    En? Nog tips van de yoga gekregen? Heeft het masseren al iets geholpen?

Groetjes,

15. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant

:D hahahaha, ik lach je niet uit hoor... ik lach om het feit dat je dat zo grappig opschrijft omdat ik daar ook last van heb.. die rot heupen doen idd pijn...

tja het enige wat we denk ik kunnen doen is regelmatig afwisselen van houding... lekker van links naar rechts en rechts naar links met al die kussens. :D

16. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Haaai,

Volgens mij heeft het masseren wel iets geholpen.., weet niet zeker hoor, word nog steeds wakker van de pijn... en gister ook yoga gehad dus daar kan het ook aan liggen. Maar vriendlief mag vanavond weer aan de bak..:D Kijken of het vanavond ook nog minder is.

Op de yoga heb ik de tip gekregen om een schapenvel op mijn matras te leggen, maar die krengen zijn hartstikke duur! En voor 5 weekjes (misschien wel korter) vind ik het een beetje onzin.

Hopelijk blijft het masseren goed gaan...! Nogmaals; thanks voor de tip!

17. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    echt he...voel me net een omaatje de laatste tijd, gezucht gekreun en gewaggel....:D

18. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    :D Whahahaha hier ook een omaatje van 24 jaar... met dezelfde probleem.

Deel Deze Pagina