hoi dames heb lang getwijfeld of ik dit zou posten ik zit met het volgende ik ben voor niets of niemand bang (behalve voor iets met meer als 4poten ) tenminste tot ik in mijn bed lig dan word ik da angst zelve ik lig tegen mijn man manlief heeft mij goed vast en nog ril en tril ik van angst angst voor alles wat ik hoor elk geluidje denk ik dat er iemand binnenzit ik heb zoveel bang echt niet te beschrijven ik durf in geen geval uit mijn bed om te plassen toen ik zwanger was maakte ik mijn man soms wakker om mee naar toilet te gaan ik heb een hond die heel erg veel lawaai maakt als er iemand binnen zou zitte of als er iemand is die hij niet kent en toch kan ik het niet van mij af zetten word er zo moe van iemand enig idee hoe dat komt en wat ik daar aan kan doen sorry voor het lange verhaal
jeetje joh wat vervelend!! Zoals je zelf al zegt, je hebt een hond (goede waakhond). Als die ook maar iets zou zien dan slaat hij wel aan. Dat is al erg fijn! Misschien een lampje aanlaten? Als mijn man op bergsport is dan laat ik ook altijd het licht op de overloop aan. Vind het niet prettig om in het donker naar de wc te moeten.
zelf met een lampje aan en men man tegen mij lukt het niet mijn man schiet van elk geluidje wakker dus daar ligt het niet aan deur is opslot alles is goed en toch .... toen ik volledig alleen woonde had ik 7 schuifslotjes op mijn deur en zelfs dan lukte het niet heb dit al heel erg lang en word echt radeloos
ik herken het wel maar dan van een aantal jaren geleden. ik durfde me bed ook nooit uit, ik durfde in het donker nooit langs de ramen te lopen. eigenlijk durfde ik niks in het donker ( savonds) ik zette overal waar ik kwam het licht aan enz enz. ik weet niet precies hoe het is gekomen, maar zins ik hier ben gaan wonen ( 4 jaar geleden) een appartement 2 hoog, ben ik overal vanaf, ik ben helemaal niet bang meer.. wat mij wel heel erg geholpen heeft is gewoon echt geen enge films meer kijken, echt helemaal geen 1! ik doe het nog steeds niet! want als ik ook maar iets van een enge film zie dan zit ik weer de hele avond te kijken enz enz.
Ik heb dit soms ook . Vooral als ik alleen thuis ben, dan kan ik echt niet slapen en haal ik me alle doemscenario's in m'n hoofd en maak ik mezelf helemaal gek. Op een gegeven moment lig ik dan gewoon te zweten in bed! En wij hebben ook een goede waakhond . Tijdens mijn zwangerschap moest ik 3 maanden plat liggen en heb ik dus 3 maand in de woonkamer geslapen, toen had ik nergens last van. Nu onze zoon er is... maak ik mezelf soms helemaal gek. Ik wil hier ook erg graag vanaf!
nou ik woon al 3hoog zonder lift zijn intotaal 6maal8 treden en ik kijk noooit geen enge films ik kijk geen tv savond
ik noem het altijd "liggen waken"...als mams alleen heb ik ook die angst..regelmatig mn bed uit om toch nog even te checken of alle deuren en raampjes dicht zitten. Ik waak tot ik van uitputting in slaap val dan "geef ik me over" om het zo maar te zeggen...oja en ik slaap met 2 pittige hamers naast me, en een giga zaklamp die als röntge functioneerd mocht iemand het wagen in te breken...los daarvan mogen ze beneden alles stelen zolang ze maar niet boven komen, of mn huisdieren iets aan doen... en ik bid voor het slapen gaan... ik zou niet weten hoe je er vanaf kunt komen los van het loslaten...
probeer elke dag om het los te laten maar het lukt me niet mijn man is nu niet echt een smal klein ventje voel me veilig bij hem daar niet van en ik lig ook nooit aan de deurkant word gewoon gek van mezelf
Ik heb daar ook last van en mijn man moet dus wel gewoon mee naar de wc...... Wat bij mij helpt is de tv aan waardoor ik de verdachten geluiden niet meer hoor. Ik heb ook 2 honden die snel aanslaan maar in mijn gedachten denk ik dan ja maar als het echt nodig is zullen ze t wel niet doen ofzo. Ik weet hoe lastig het is, verder ook geen tips.