Hallo, Ben nu inmiddels 16 weken zwanger en last van harde buiken ( is nu ook al mijn 5de kindje) gisteren toch eens naar de gyné geweest ze heeft een echo gedaan op de buik en alles zag er perfect uit! ze heeft ook een inwendige echo gedaan om te kijken naar de baarmoederhals! ze zei dat alles nog hoog en gesloten zat enzo... vanwaar kunnen die harde buiken dan komen? heb door gehad dat ik veel meer last heb van mijn heupen ook! kan dit ook daarvan komen? of omdat het kindje te actief is... ik denk niet dat ik een blaasontsteking heb? want heb een urine staaltje binnen gebracht en ze hebben er niets van gezegd? ze zei wel iets over groeipijnen? wat kan dit zijn? Pfff maak me zo'n zorgen!!! heb al 4 zoontjes, en nu te weten gekomen dat we ons eerste dochtertje zouden krijgen, en ben nu zoooo bang dat het me niet gegund is! alles spookt door mijn hoofd vroeggeboorte enzo... heb nog nooit zolang verlangd naar het eind van een zwangerschap... van mijn andere kindjes kon ik genieten... nu totaal NIET Ben al bang voor recht te staan of maar eventjes te wandelen! hebben er dat hier nog dames? of gehad en wat waren hun ervaringen?? groetjes
hey meis, wat rot dat je je zo'n zorgen maakt! wat heeft de gyn gezegd over de harde buiken? Heb je dat in je vorige zwangerschappen niet zo gehad? Weet alleen dat ik bij mijn eerste zwangerschap vanaf week 17 regelmatig harde buiken had (meerdere keren per dag), ook als ik het erg rustig aan deed.. dit had echter niets te betekenen, mijn buik was gewoon erg gevoelig denk ik... ben netjes met de volle termijn bevallen uiteindelijk zonder vroegtijdige weeën ofzoiets ook deze zwangerschap al een paar keer een harde buik gehad.. ik krijg dat snel als ik last heb van mijn darmen, een volle blaas, en heb ook wat bekkenklachten waardoor er misschien wat meer aan mijn buik 'getrokken' wordt ofzo? rond deze tijd kan je ook het meest last hebben van bandenpijn e.d. toch, dan staat er ook wat meer druk op je buik wellicht. kortom, in veel gevallen zijn harde buiken gewoon onschuldig en stress is sowieso niet goed.. probeer het rustig aan te doen, emotioneel en fysiek, houd in de gaten dat de harde buiken niet echt pijnlijk worden (een beetje gevoelig zal het wel zijn) en niet regelmatig terugkomen (een paar keer per uur), bij twijfel en onzekerheid altijd even je gyn/verloskundige bellen. (p.s. wat superleuk dat er nu een klein meisje bij komt )
Ik had ook al vrij snel last van harde buiken (denk 17 weken ofzo). Dit is ook onderzocht geweest, en de gyn kon niets vinden. Ik merkte wel dat als ik op mijn houding let ik er veel minder last van heb. Ik heb vooral last als ik gewoon rechtop op een stoel zit (op mijn werk aan mn bureau bvb). Als ik wat meer achterover zit gaat het veel beter. Maak je geen zorgen meid!
Ik had ook zo vroeg al flink wat harde buiken. Rond 16 weken maakt je baarmoeder ook een enorme groeispurt dus dat kan het verklaren he. Geen zorgen maken meis! Enne... Gefeliciteerd met je dochter! Wat leuk na vier jongens!
Hier zwanger van de eerste en ook vanaf zo een 16 a 17 weken harde buiken. 's ochtends ging het wel, maar rond de middag werd het steeds erger. Bij mij werden ze ook pijnlijk. Zit nu sinds vorige week woensdag volledig thuis. Dit heeft ook te maken met andere complicatie van de zwangerschap. Heb vorige week woensdag in het ziekenhuis gelegen met lekkage vruchtwater. oorzaak onbekend. Moet nu volledig rust houden tot einde zwangerschap. Indien ik weer lek wordt ik opgenomen in het ziekenhuis. Had van de verloskundige gehoord als je buik een groeispurt maakt dat ie dan ook hard kan worden. Maar niet teveel zorgen maken, dat werkt averechts.