Ik dacht vroeger altijd dat mensen overdreven als ze zeiden dat hun kind tot aan de nek vol zat, maar sinds een paar weken heeft onze Kleinste ze ook, en dan direct een 4-tal na elkaar (en dan gelukkig een paar dagen niets meer). Ligt dit aan mijn voeding of is er wat anders aan de hand? Ik geef borstvoeding en voor mijn eigen frequentie gebruik ik extra vezels omdat ik weet dat pruimen diarree bij de baby veroorzaakt. Dit doe ik al voordat het probleem begonnen is. Ik heb niet de indruk dat Meneertje geconstipeerd zit, het is begonnen sinds ik naar de osteopaat ga voor zijn reflux (die dus wel weg is sindsdien), al dan niet toevallig, maar ook rond het tijdstip dus dat ze zeggen dat het patroon kan veranderen. :S Ik heb al geprobeerd meer fruit te eten en dan heeft hij nog steeds van die dunne alleen frequenter. Gisteren had hij eindelijk sinds lang eens 1 normale bv-pamp maar daarstraks zat ik letterlijk van schouder tot teen onder (en de vloer, en Meneertje zelf die op mijn arm zat) en ik ben die spuitluiers echt stilaan beu, ze zijn met geen enkele pamp te stoppen om alles onder te doen zitten. Tips zijn welkom.
Alleen tip voor de luier, als je dit al niet al deed: randje aan de achterkant iets naar binnen vouwen. Houd vaak spuitpoep tegen. En zorgen dat de luier niet te strak zit. Dus te kleine luier of bijv te strakke romper. Als het daaronder geen ruimte heeft, zoekt het automatischmet veel kracht een weg naar boven
Een vriendin die hetzelfde had bij haar oudste, raadde mij wasbare luiers aan, dat zou het probleem ietsje verminderen (hoewel ook niet volledig opgelost), iets met "flip" in het type. Google is mijn vriend seffens hoop ik.
Toen mijn zoontje buikgriep had deed ik zijn broekje uit, romper naar boven en dan een hydrofiele luier eromheen knopen tijdens het voeden. Dan was alleen die vies en die kan op 90° in de wasmachine. Wat je ook nog kan doen, omdat het er meerdere achter elkaar zijn is even 2 luiers om. 1 aan de voorkant hoog en 1 aan de achterkant hoog. Tip heb ik ook hier gelezen en werkt goed!