Hallo dames, Even een vraagje voor de fietsende mama's onder jullie!!! Vandaag wil ik voor de eerste keer een stukje gaan fietsen met mijn dochtertje van bijna 9 maanden. Maar hoe lang fiets je de eerste keer eigenlijk? Ik ga natuurlijk niet de ronde van Frankrijk afleggen maar wat is een beetje een normale tijdsbesteding aan de eerste keer fietsen??? Bedankt voor jullie reactie alvast!
5 minuutjes, op een goede gladde weg zonder al te veel hobbels. Hier heb ik het vorige week even geprobeerd, ze zit goed en stevig, veert terug bij voor en achteruit duwen. Maar het viel nog erg tegen, omdat ze naar de zijkant omviel als het ware. Dus hier ging het nog niet (dat merkte ik al met 1 minuut) . In een winkelwagentjes gaat het wel, maar dan knoop ik een dekentje om haar middel/ langs de zijkanten van het zitje, zodat ze niet om kan vallen naar de zijkant als ik een bochtje maak.
Ze zeggen dat je zo lang kan gaan fietsen alsdat de kleine los kan zitten. Zou de eerste keer voor een kwartiertje gaan. Veel plezier!
Zelf heb ik de eerste keer zo'n 10 minuten gefietst, hij vond het gelijk prachtig! Kon toen al wel zelf heel stevig zitten, wel een must. Gewoon ff kijken hoe je kindje het volhoudt/vindt, veel plezier!!