Hallo allemaal, Ben al een tijdje het forum aan het doorzoek m.b.v. de zoekfunctie maar het wordt me niet helemaal duidelijk. Misschien dat 1 van jullie mij hier een antwoord op kan geven. Ik ben nu netjes mijn temp aan het bijhouden en daarnaast ook ovutesten.Heb een regelmatige cyclus van 27/28 dagen. Ik zie ook netjes mijn temp stijgen/zakken. Ik krijg alleen maar geen duidelijke positieve test. Met een beetje geluk kleurt de teststreep heeeeel iets op, maar daar is ook alles mee gezegd. Is het nou zo dat je niet elke maand een eisprong hoeft te hebben? Volgens mijn temp heb ik rond dag 18 dan mijn eisprong. Is dat niet te laat? Alvast bedankt voor jullie reactie. Groetjes Loes
Het klopt inderdaad dat je niet elke maand een eisprong hoeft te hebben. Maar een negatieve test zegt niet altijd dat je geen eisprong hebt. Wanneer heb je getest? Het handigst is om in je vruchtbare dagen elke dag te testen met een ovu-test, als je niet zeker weet wanneer je eisprong is. Dan mis je de dag iig niet. Hoelang ben je al bezig en van de anticonceptie af? Succes!
Hi, Dank je voor je reactie. Ik was altijd eigenlijk in de veronderstelling dat je altijd een eisprong hebt als je ongesteld wordt. Ik verwacht eigenlijk vandaag/morgen dan de eisprong op basis van de vorige cycli. Vanmorgen en vanmiddag wel een ovu-test gedaan, maar de teststreep blijft gewoon erg licht. We zijn nu een half jaar bezig en ben ook zolang gestopt met de anticonceptie.Moet zeggen dat ik gelijk al erg regelmatig was,kan bijna de klok er gelijk op zetten En jij? Gebruik jij ook ovu-testen? Ben jij al bezig ? Jij natuurlijk ook veel succes ! Groetjes
Je hebt bij het slikken van de pil ook geen eisprong, die wordt door de hormonen in de pil tegengehouden. Dan word je ook ongesteld in je stopweek, terwijl er toch geen eisprong was. Maar goed, heb verder geen ervaring met wel of geen eisprong. Als je erg twijfelt zou je het eens aan de huisarts kunnen vragen! Ik zit nu pas in de 2e ronde, heb beide rondes een hele duidelijk positieve ovutest gehad, heerlijk! Maar ik heb m'n eisprong ook vreselijk goed gevoeld, was helemaal beroerd van de buikpijn. M'n eerste menstruatie was ook heel erg heftig. Maar goed, het werkt allemaal voor zover ik weet, en verder is het afwachten he.. altijd erg vervelend. Dat zal jij ook wel kennen! Maar het is wel relaxed als je cyclus regelmatig is. Daar moet ik nog achterkomen
Ik wacht gewoon nog eens ff af, en dan misschien maar eens kijken of de HA hier zijn licht op wil schijnen Inderdaad beter dat je een hele duidelijke eisprong test heb !! Is het gevoel te vergelijken met een ongi-gevoel of lijkt het daar in de verste verte niet op? Hoop voor je dat het snel raak is dan ! Dat klussen zit inderdaad wel goed,wie weet lukt het toch ondanks de ovutesten Groetjes
Ja, de eisprong voelt inderdaad als een ongie-gevoel. Ik had 'em beide keren heel duidelijk aan de linkerkant, ik liep helemaal scheef Maar ergens heeft het ook wel iets fijns, dat je het voelt Nou, jij veel succes! Het komt vast goed Groetjes
Ik heb er nu inmiddels 3 gebruikt van de Kruidvat. Zitten er 5 in voor een tientje of zo (paars doosje). Die zijn tot nu toe erg betrouwbaar. Wie weet dat een ander merk ineens wonderen doet
Hi, Ik kwam er niet uit met mijn ovutesten. Ik heb ze 2 rondes gebruikt en van 2 verschillende merken. Hoewel ik op sommige dagen zelfs 2x per dag testte, heb ik mijn piek nooit kunnen vinden en dus ook nooit een echte posi test. Met temperaturen heb ik ondekt dat ik mijn eisprong op de 16e dag kreeg. In de 3e ronde heb ik de ovutesten opgegeven. Maar in deze ronde ben ik wel zwanger geworden. Soms komt het voor dat je je piek niet kan vinden met ovutesten. Maar dankzij mijn temp ben ik gelukkig wel achter mijn eisprong gekomen. Veel succes, ik hoop dat je snel zwanger wordt!! Liefs Gwen
Hi Gwen, Van harte gefeliciteerd natuurlijk !! Hoe voel je je? Ik heb de afgelopen rondes mijn temp inderdaad bijgehouden, dus ik zie inderdaad wel een piek.En op die dagen heb ik inderdaad wel een licht posi ovulatietest,maar niet zo sterk als de controlestreep.Denk dan ook maar dat het gewoon bij tempen hou en de ovutesten dan laat voor wat het is. Groetjes Loes