Wat doen met een dreumes op Koninginnedag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lindangel, 27 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Nou, de titel zegt het al: wat gaan jullie doen met een dreumes op Koninginnedag? En dan heb ik het vooral over die kleine ondernemende dreumesen die constant weglopen en overal aanzitten... :D

Ik woon zelf in een stad en we hebben hier wel een vrijmarkt, maar daar is het heel erg druk. Ik pas daar niet met de wagen doorheen (ging vorig jaar al niet): veel te druk. Lopen is geen optie, want dan ben ik hem zo kwijt. Dus ik denk er nu aan om in een dorp in de buurt (waar ik ook vandaan kom) naar de vrijmarkt te gaan. Daar is het wat rustiger en kan ik vast wel de wagen meenemen. Maar dan nog, na een tijdje wil zoonlief er altijd wel uit. En wat moet ik dan? Want ik ben een beetje bang dat hij gewoon alles gaat pakken...

Hoe doen jullie dat?

2. talithatje

talithatje Bekend lid

9 jun 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Ik ben ook iemand die helemaal weg is van zo'n dag. Ook omdat mijn ma jarig is. Wij gingen normaal altijd de staf in in Amsterdam.
    Maar dat is nu echt veel en veel te druk. Dus wij hebben besloten om naar het Vondelpark te gaan. Is druk maar te doen met een buggy en ook echt voor kinderen gedaan. Daar mogen ook alleen maar kinderen staan met spulletjes

3. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Als het lekker weer is gaan we denk ik lekker fietsen met z'n 3tjes! Lekker naar het bos. Picknickkleed mee en wat speeltjes en dan hopen dat niet iedereen op dit idee komt (dus moet ik dit hier eigenlijk niet plaatsen! :D:D).
    Misschien ergens een kopje koffie drinken, we zien wel....In ieder geval weg uit de drukte!

Als het weer wat minder is, blijven we denk ik lekker thuis, en gaan we het daar gezellig maken!

Veel plezier in ieder geval!

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij gaan naar de koninginnedagmarkt in de speeltuin. Helemaal speciaal voor kindjes. De vrijmarkt in de stad (Amsterdam) laten we voor wat het is... is niet zo geschikt voor de kleine man. Vorig jaar zijn we in het Vondelpark geweest (hij was toen natuurlijk nog maar bijna 9 maanden).. harstikk leuk.
    Andere keer dan maar weer (trouwens.. ik ben dan bijna 39 weken zwanger.. geloof het zelf ook wel)

5. tulip

tulip Niet meer actief

ik woon natuurlijk niet in a'dam dat zal wel druk zijn. Ik woon in een kleine stad en wij gaan even over de vrijmarkt. Opa en papa vinden er niks aan, dus die houden alvast een plekje op het terras bezet.;) Als het te druk is om met de kinderwagen te lopen dan parkeren we haar bij opa en papa en loop ik even met mn moeder. In de kinderwagen op het terras vindt ze het echt super.

koninginnendagmarkt in de speeltuin klinkt ook heel leuk!!!

6. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    @ TS: Wij wonen in dezelfde stad en onze dreumesjes zijn bijna even oud en ook ik zat met dit dillema! ;)
    Maar, wat ik doe (en dat doe ik vaker aangezien ik een hekel heb aan koninginnedag) is naar Egmond aan Zee gaan. Daar is van alles te beleven op koninginnedag. Vrijmarkt, terrasjes en een strand.
    Dus als het heerlijk weer is ga ik daar heen en anders zie ik het wel!

7. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

wij gaan dit jaar voor het eerst (nouja ik vooral) naar de markt in de stad, tot op heden alleen naar de markten geweest in de wijk, en nu voor het eerst de stad hier in (hou niet van drukte)
    hier is het wel druk, maar niet zoals in amsterdam ofzo.

ik heb al een leuk tshirtje gekocht, en ook vlag voor aan de gevel.
    ik denk dat ik haar buggy beetje oranje versier.

8. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Wij wonen ook in een grote stad, dus vrijmarkt is geen optie. Misschien nog wel even een klein stukje de avond ervoor, maar de dag zelf zeker niet. Dan blijven we lekker in de wijk. Daar is een speciale kindervrijmarkt en altijd goed te doen met kleintjes. En kom ik vast wel moeders van de creche tegen, altijd gezellig.

9. Elle14

Elle14 Actief lid

3 okt 2008
    111
    0
    0
    Ik heb dezelfde vraag gehad. Wat te doen? Onze kleine is bijna 16 maanden. We wonen in de stad en vorig jaar wel de stad in geweest met wandelwagen maar dat vond ik al lastig, in de drukte met de wandelwagen. Dit jaar gaan we dus gezellig op de fiets naar een dorp in de buurt. Lekker fietsen en toch koninginnedag opsnuiven maar in een rustige omgeving.

10. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    Ik ga dit jaar naar mijn ouders toe in Lelystad en zij gaat gewoon mee in de buggy, zit ze overal aan tja het zij dan maar zo en als ze er uit wilt heeft ze pech.
    Of denk ik nu te simpel hahahaha:D

11. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Ik gebruik als het echt te druk is nog steeds de draagdoek.....is wel wat zwaar voor mama (15,5 kg) maar gaat goed hoor...

kleine zit hoog en droog en kan alles goed zien...en ze is er ook zo uit als ze even wil lopen..... dan bind ik hem om haar middel en gebruik het als riem whahahaha

(lange knoopdoek!!)

12. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

idd een tuigje is ook een optie, heb hem zaterdag in de apenheul gebruikt ideaal, ze kon los lopen, maar toch oner controle

13. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik zat eraan te denken om naar de dierentuin te gaan... naar Blijdorp of zo.
    Ik heb sowieso al een hekel aan die drukte op koninginnedag, en helemáál nu ik er met een buggy doorheen moet.

Maar ik heb geen idee of het druk is in de dierentuinen op Koninginnedag, of juist niet.... weet iemand dat? Of zijn ze misschien dicht omdat het een feestdag is...???

14. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    @Lola1982: Egmond aan zee is ook een goed idee! Alleen ik ben bang dat het niet zulk mooi weer wordt.

Wel grappig om te zien dat meer dreumesmoeders met dit 'probleem' zitten. Het lijkt inderdaad het handigst om de allerergste drukte te omzeilen, maar helemaal omzeilen lukt natuurlijk niet.

Die vrijmarkt in de speeltuin klinkt ook heel erg leuk trouwens! Ik wou dat wij dat hier hadden...

15. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Vorig jaar zat Jesse (15 maand) netjes in de wandelwagen, toen wij naar een vrijmarkt gingen. De eerste de beste speelgoedtrein die we zagen hebben we gekocht (voor een euro) en daar heeft hij de hele tijd vol liefde naar zitten kijken.
    Dit jaar is hij dus twee geweest en we willen weer hetzelfde gaan doen: we kopen weer meteen iets wat hij leuk vind, en we nemen wat chippies of rozijntjes mee.

16. Gaby83

Gaby83 Bekend lid

24 mrt 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Wij gaan gezellig naar de dierentuin in nodhorn (duitsland) dat is voor ons niet zo ver weg. Hopelijk is het er niet zo heel druk. Hou er zelf niet zo van om met een buggy door alle drukte te gaan en denk ook niet dat mijn zoontje dat zo leuk vind. Dus gaan we lekker diertjes kijken :D

17. Yukl

Yukl Niet meer actief

We gaan naar het park hier tegenover. Daar is het volgens mij niet zo druk want dat zie ik inderdaad ook niet zo zitten met een dreumes. Er is ook een markt hier vlakbij en misschien dat we ons daar ook nog even aan wagen, maar dat moet ik even bezien :)

18. Yukl

Yukl Niet meer actief

Oh ik zie dat de markt waar ik het over had, heel erg op kleine kinderen is gericht. Met een draaimolen, een poppenkast etc. Leuk :) Dus daar gaan we toch even kijken denk ik.

19. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

We gaan naar een (drukke) vrijmarkt. Iris in de rugdrager en evt ook de buggy mee. Zal best allemaal wel goed komen!!

20. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hier is een hele gezellige braderie. Wij gaan er gewoon heen, met de jongste in de draagdoek. Het is daar veel te druk voor hem om te lopen, maar hij vindt het altijd erg leuk om gedragen te worden, dus ik verwacht geen problemen. 't Is ook maar voor 1, hooguit 2 uurtjes, daarna kan hij weer lekker z'n gangetje gaan.

Deel Deze Pagina