Zoooo klantvriendelijkheid is ver te zoeken tegenwoordig!

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamishka, 15 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Ronduit asociaal vind ik dat.

Had mn man ook eens meegemaakt, die vrouw zei dus niets. Zelfs bij het moment van betalen niet (?) Dus man die wacht en zei wacht. Na 5min (!) Zei ze pas het bedrag. En na het betalen ook niet of hijet bonnetje wilde of niet, die verfrommelde ze direct weg.

Mn man is echt een lieverd die liet het maar gaan, die dacht het is goed met je. Maar ik kan me bij zulke situaties nooit inhouden :) en had er wel op een rustige manier wat van gezegd. Gelukkig kom ik zelden zulke mensen tegen maar juist het hele vriendelijke kassa medewerkers.

2. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Hier ook bij de lidl. Een jongen achter de kassa. Ik zeg hoi, hij niks.. Dus ik keek hem al aan met een opgetrokken wenkbrauw. Hij heeft niet gezegd hoeveel het bedrag was, niet gevraagd of ik een bon wou.. geen doei niks.

Toen ik zelf bij de Jumbo achter de kassa zat. kwam een klant, ik zeg netjes goedemorgen, klant zei niks. Met de vraag of die een bon wou.. geen reactie. Toen hij weg liep zei ik maar u ook een fijne dag he! maar geen reactie....

3. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ik kwam gister bij de Tuinen voor een chocoladelettern van Droste.
    Dus ik loop net binnen, komt er zo'n heks langs gelopen die zegt: GOEDEdag mevrouw. Maar echt op een toon alsof ik haar iets misdaan had.
    Heb ik gewoon beleefd hallo gezegd, want zo ben ik opgevoed.
    Ik de chocoladeletter gepakt en bij de kassa gaan staan. KOmt ze niet.. Ik netjes wachten, zonder te zuchten of roep oid (had toch alle tijd), komt ze nog steeds niet.

Komt er een andere vrouw aangelopen en gaat aan de andere kan van het kassablok staan, komt de desbetreffende medewerkster meteen aangerend.
    De andere mevrouw zegt: ja zij was eerst.
    Antwoord het takkewijf: ja moet ze maar aan deze kant staan want die andere kassa is dicht.
    De andere mevrouw: ja maar er staat geen bordje dat hij dicht is.

Dus ik loopnetjes naar de andere kant. Wil de heks van de winkel alsnog mij niet helpen maa de hele mand van de andere klant uit gaan pakken.
    Gelukkig zei die vrouw zelf: ga maar voor hoor je was veel eerder.

Heb tegen de medewerkster geen woord meer gezegd.

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Normaal gesproken tref ik vrijwel nooit onvriendelijk winkelpersoneel, maar bij de top1toys hier in het dorp is het elke keer raak.
    De eigenaar staat altijd zelf in de winkel en als hè dan langs hen loopt en goedemorgen oid zegt, loopt hij gewoon verder zonder wat te zeggen.
    Laatst was ik er toch weer een keer, met mijn dochter. Zij wees naar een doos met een pop erin en raakte met haar vingertopje net die doos aan. "Mama, deze is mooi hè!" Die man stond er naast en trekt zo mijn dochter aan d'r arm een stukje mee "zo , dat lijkt me niet de bedoeling mevrouwtje". Ben maar snel weggegaan (om nooit meer terug te komen), voordat ik echt kwaad werd. Mijn dochter was ook super geschrokken, die wist echt niet wat d'r overkwam.

5. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Wow, dit is wel heel erg. Ik ga zelfs denken dat je haar iets hebt misdaan. :D

6. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18
    Omg dan flip ik dus wel hoor knap dat je je ingehouden hebt ik had overginds of de letter laten liggen of naar de manager gevraagd en klacht ingediend. ..

7. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Zooooo nou ik had me denk ik niet in gehouden!

8. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Hier 9 jaar kassiere geweest en niet om op te scheppen maar mensen kwamen bewust in mij rij staan, al was die langer dan anderen. Gewoon vriendelijk blijven, groeten, mensen aankijken, praatje maken is het minste wat je kunt doen..

Tgenwoordig zie je het steeds minder.. Eerst vielen chagrijnen op, nu de spontane vrolijke kassieres ;)

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.089
    3.871
    113
    Bij de Action hier werkt ook zo'n slome trol. Je wordt haast depressief als je haar al als een zoutzak ziet zitten met haar vette ongewassen haar. Ze zegt alleen het hoognodige en kijkt je dan niet aan. Laatst zat ze zelfs toen ik aan het pinnen was ondertussen stukken van haar nagels af te bijten.
    En bij de Lidl. Ik kocht een mango en die kassière sloeg een avocado aan. Ik zeg nog 'dat is een mango, geen avocado'. Nou, ze antwoordde boos dat het wél een avocado was. Ach, de avocado's waren goedkoper, dus ik heb het verder maar zo gelaten :p.

10. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    Ik werk zelf in een winkel maar de klanten zijn ook niet altijd vriendelijk zeggen geen goededag of zijn aan het bellen en verwachten dat jij wel wacht tot hun klaar zijn
    ik kreeg pas nog naar me hoofd dat ik de k....r kon krijgen :(

11. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Van de week werd ik bij Action gewoon omver gelopen door personeel! Ik stond fotolijstjes uit te zoeken en die man liep geheel tegen me op zonder een excuus.
    Ook ik verbaas me de laatste tijd steeds meer.

12. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    Wat erg, ik zou de winkel uitlopen

13. Snootches

Snootches Actief lid

18 jun 2013
    312
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vroeg eens iets aan een HEMA-medewerkster, in de trant van: mag ik wat vragen, weet u waar de x liggen? Antwoord ze dat ze me alleen helpt als ik me anders ga kleden. Daar heb ik toen wel de manager op aangesproken.

14. Snootches

Snootches Actief lid

18 jun 2013
    312
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh trouwens ik zou ook oppassen met oordelen... Mijn moeder was laatst bij een bakkerij en het viel haar op dat de eigenaar en de cassiere allebei heel chagrijnig keken. Dus dat meisje vriendelijk aangesproken met, goh het valt me wel op dat steeds als ik hier kom jullie allebei een lang gezicht trekken, gaat alles wel goed? Waarop dat meisje met tranen in haar ogen antwoordde dat ze die dag al een paar migraine-aanvallen heeft gehad maar die man haar niet naar huis liet gaan, en achter in de zaak haar dag in dag uit loopt uit te foeteren, maar dat ze het geld heel hard nodig heeft, en bedankt dat u me op mijn chagrijnige gezicht wijst, had ik niet door. Dat vond ik dan wel zielig. Probeer altijd een excuus voor de ander te bedenken zolang het niets persoonlijks is. We zijn allemaal mensen en het lijkt me toch best moeilijk om elke dag weer van 9-5 in een hele drukke winkel te staan en aardig tegen iedereen te blijven als je je dag niet hebt en het werk niet met plezier doet...

15. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heb niet alle pagina's verder doorgelezen maar al eens gezocht naar wat kleinere keukenboeren bij jou in de buurt? Bedoel dan dus een zelfstandige winkel/bedrijf, geen onderdeel van een grote keten. Hier komt pnze keuken binnenkort ook bij zo iemand vandaan. Tot op heden erg goede ervaring mee

16. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij gaan bij de supermarkt ook altijd bij dezelfde cassière staan als ze er zit. Zij is altijd vriendelijk en netjes en maakt altijd een praatje met de kinderen. Milan zegt altijd al dat hij bij haar in de rij wil staan. Ik wacht ook liever wat langer, dan dat ik door een chagrijnig iemand word geholpen.

17. Alf

Alf Niet meer actief

Ik vind het vooral onhandig van de verkopers want dit kost ze klanten, maar zie even niet waarom ze precies 'schandalig' en onvriendelijk tegen jou zijn. Een verkoper die dicht is kan et niets aan doen dat jij door de regen bent komen lopen. Al zou ik dan ook veel sneller geïrriteerd zijn

18. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Over het eerste vind ik je reactie best overdreven. Ik zou denken 'nou kan gebeuren, dan heeft hij gewoon een klant gemist'.

Bij de tweede is het inderdaad erg onprofessioneel. De reiskosten zijn belachelijk als hij zo kort bij woont. Blijkbaar heeft hij al veel potentiële klanten gehad die verwachten dat hij tegen of onder de kostprijs werkt en is hij dat een beetje zat? En trekt hij daardoor te snelle conclusies? Of hij heeft zoveel werk dat hij zoiets kan maken, maar dat lijkt mij sterk eigenlijk. Ik persoonlijk trek me zoiets weinig aan, het is zijn verlies en niet het mijne.

Voor een keukenblad zou ik sowieso internet afzoeken in plaats van alleen in de keukenzaak, op ons granieten blad heeft ons dat letterlijk de helft gescheeld!

Ikzelf werk als gedragstherapeut voor honden. Nu vraag ik al geen reiskisten, alleen als het al erg weg is. Dan vraag ik 75 euro voor een gesprek van 1,5 - 2 uur, ik bekijk alles nauwkeurig, werk alles tot in de puntjes uit wat mij ook zo nog 2 uur kost.... èn ik ben de goedkoopste want ik wil voor iedereen bereikbaar zijn, ook voor de minder bedeelden... en dan vinden ze mij vaak nog te duur. Ja sorry, maar dan zakt mijn broek ook af. Ik verdien er al niets tot nauwelijks iets op. Vaak vragen ze bij grote gedragsproblemen ook 'even' om gratis advies. Ja daaaaag. Maar dan reageer ik gewoon netjes dat ik graag op consult kom, ik ga echt niet snauwen inderdaad. Er mag van je verwacht worden dat je altijd nestjes en beleefd blijft..... ook al scheld de andere partij je voor rot. Ook al zoiets waar ik me om op kan vreten, maar dat is hun probleem en niet het mijne.

19. Fransa

Fransa Niet meer actief

In FR is het helaas niet veel beter.
    Cassières in de supermarkt die met elkaar praten terwijl ze je boodschappen afrekenen bijv. Zooo irritant!
    Vorige week in een kledingwinkel stond het meisje achter de kassa met haar rug naar me toe af te rekenen. Ze was te druk bezig met haar collega schuin achter haar. Geen respect voor de klant vind ik dat...

Ik ben trouwens het type klant dat niet gaat staan bellen terwijl ik in de rij van de kassa sta bijv. Ik vind dat ik mij als klant ook netjes naar het winkelpersoneel toe hoor te gedragen...

20. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.046
    2.914
    113
    't Gezellige Brabant
    In mijn oude woonplaats in de supermarkt ging ik bewust bij een vrouwtje staan wat niet helemaal goed was. Zij deed haar werk verder prima. Nog wel eens een keertje gehad dat er een stel van die kleine pestventjes voor me stonden (jaartje of 10) en dat vrouwtje helemaal van de wijs brachten. Ik heb ze toen gesommeerd als de sodemieter te betalen en weg te wezen. Zo jong al, etters! Nee, de klant is ook niet altijd even aardig. Maar sommige medewerkers mijd ik ook liever.

Deel Deze Pagina