Verkouden, ontsteking, koorts en antibiotica

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dora26, 5 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Dag dames,

Maandag ben ik serieus verkouden geworden en meteen langs de HA gegaan, kreeg hoestsiroop, neusspray en een puffer voorgeschreven...
    Sinds donderdagavond kreeg ik de indruk dat mijn stem heser werd, vrijdagochtend kreeg ik amper nog een woord gezegd...
    Toch nog een hele dag gaan werken vrijdag (2dpo) en 's avonds als een wrak thuisgekomen, meteen maar weer terug naar de HA die me ibuprofen en antibiotica heeft voorgeschreven. De antibiotica zou volgens hem weinig kwaad kunnen indien ik zwanger zou zijn/worden...

De koorts is vandaag al beter, maar mijn stem is eigenlijk nog erger geworden, ik kan enkel nog maar fluisteren... (ontsteking op mijn stembanden nu). Ik heb de antibiotica in huis gehaald, maar zou ik die nu beginnen nemen?
    Gisteren had ik koorts tot en met 37.8 en ik veronderstel de nacht voordien ook, want toen heb ik geen oog dicht gedaan...

Kan koorts een invloed hebben op een eventuele bevruchting of innesteling?
    En wat denken jullie over de antibiotica? Nemen of niet? Voorlopig heb ik hem in huis, maar nog uitgesteld om hem te beginnen nemen.

Mijn HA zei me dat we misschien maar een héél klein kansje maken dat ik zwanger ben (door minder goede zaadjes), maar dat de kans er natuurlijk altijd wel is...

2. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    De Ibuprofen lijkt me slechter dan de antibiotica...

Sommige AB mogen inderdaad gewoon als je zwanger, welke heb je gekregen? Als je zo ziek bent is dat zeker een reden waardoor innesteling misschien niet gaat plaatsvinden, maar dat weet je nooit zeker.
    De tijd zal het uitwijzen... Voor nu wens ik je veel beterschap!

3. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Voor een heftige verkoudheid naar de huisarts? Serieus?
    Waarom meteen aan de medicijnen en niet gewoon goed uitzieken?

4. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Daar heb ik mijn redenen voor, heel serieus!
    Ik heb heel gevoelige luchtwegen en een simpele verkoudheid kan er bij mij voor zorgen dat ik 6 weken lang verschrikkelijk blijf hoesten zonder dat er iets verbetert. Maar echt hoeste tot ik verrokken spieren heb in mijn buik. Vanaf ik verkouden ben of griep heb, moet ik meestal medicijnen nemen om erger te voorkomen...

Ik vind je reactie trouwens wel wat aanvallend overkomen, maar nu weet je waarom.

5. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Snap niet wat er aanvallend aan is. Ik vroeg mij gewoon af waarom. Omdat griep en verkoudheid in de meeste gevallen door een virus wordt veroorzaakt en antibiotica daar niet tegen helpt. Gewoon een normale vraag dus.
    Maar vervelend als het bij jou meteen 6 weken blijft hangen.

6. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Griep wordt trouwens überhaupt altijd door een virus veroorzaakt. Een luchtweginfectie soms door bacteriën, maar verkoudheid meestal door een virus.

7. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Vrijdag heeft de HA dus antibiotica voorgeschreven voor de ontsteking op mijn stembanden (veroorzaakt door een bacterie) dus ook niet voor de griep of verkoudheid...

Bij een verkoudheid moet ik sowieso altijd starten met puffers en hoestsiroop om zo'n vervolg van 6 weken te proberen voorkomen. Sinds ik de griepspuit haal lijkt het wel beter te gaan.

8. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Als je zoveel medicijnen gebruikt zo ik persoonlijk een ronde overslaan. Zeker met ibuprofen en ab..

Als eens gedacht aan serieuze manier om je weerstand te verbeteren?

Beterschap iig

9. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Lees verkeerd. Zie dat je dit pas na eisprong hebt gekregen. Beetje vreemd van je ha.

10. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Het AB heet Azithromycine EG, in de bijsluiter staat dat er nog onvoldoende onderzoek is om aan te geven of het wel/niet kan tijdens een zwangerschap/borstvoeding. In andere bijsluiters staat dit sowieso, vandaar dat hij dacht dat deze wel kon. Maar in feite weet je het nooit zeker, aangezien er nog niet voldoende onderzoek gedaan is...
    Heb het momenteel nog altijd uitgesteld, maar ondertussen voel ik me al bijna een hele week beroerd zonder dat er beterschap in komt met de puffers, siroop...

Wat mijn weerstand betreft, normaal ben ik echt niet zo vaak ziek hoor. Over het algemeen neem ik al redelijk wat vitamines dagelijks in, maar wat zijn dan nog goede middelen om je weerstand te verhogen? Er is zoveel!

11. Lala90

Lala90 Bekend lid

21 aug 2015
    958
    1
    0
    Ik vind de reacties hier eigenlijk ook niet zo steunend, en snap niet zo goed waarom. Dora, vervelend dat je zo gevoelig bent voor luchtweginfecties, lijkt me vervelend. Je hebt er vast al van alles aan geprobeerd te doen om je weerstand te verhogen, want fijn zal het niet zijn. Ik denk dat koorts en ziekte eerlijk gezegd nog eerder een innesteling zal tegenwerken dan het innemen van antibiotica. Als je lijf het zelf moet oplossen gaat al je energie daar naartoe en zal je lijf eerder het signaal afgeven dat de omstandigheden voor een zwangerschap niet goed genoeg zijn (zeker de koorts). AB zou je lijf moeten helpen om het (snel) op te lossen, dus ik denk: Hoe eerder je begint, hoe groter je kans deze ronde.

Succes en heel veel beterschap!!!

12. Anouk1989

Anouk1989 Actief lid

18 nov 2015
    260
    96
    28
    NULL
    NULL
    Wat vervelend voor je zeg!
    Als ik kijk in de 'medicijnbijbel' (werk zelf in de gezondheidszorg) dan staat daar dat je het alleen op strikte indicatie mag gebruiken bij een zwangerschap.. is er een reden waarom je huisarts geen andere kuur heeft voorgeschreven? (Allergie bijvoorbeeld)
    En zeker niet om je aan te vallen, maar welke hoestsiroop heb je gekregen?
    Maar ben het eens met de reacties mbt tot ziek zijn / koorts en zwangerschap/innesteling.. ( dat je lichaam dan erg hard moet werken, en ook dat niet bevorderlijk zou kunnen zijn)

13. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Thx dames,
    Ben deze middag dan toch maar met de AB gestart en heb ook wel meteen de huisarts nog eens verwittigd, vandaag gaat het écht nog sterker bergaf dan de voorbije dagen, terwijl ik dacht dat het weer wat beter zou gaan...
    Gelukkig heb ik een lang weekend en hopelijk heb ik mijn stem terug tegen dat ik moet gaan werken (werken in de sociale sector zonder stem is niet zo handig) ;)

14. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Dat er onvoldoende onderzoek is staat er meestal op met wat je krijgt als je zwanger bent, nooit fijn. En de Ibuprofen echt vervangen voor paracetamol dat is echt slecht.

Ik ben al 6/7 weken verkouden en daarvan een paar weken terug benauwd/borst weinig adem, neus dicht en koorts gehad ook met veel pijn. Heeft gewoon 2 weken geduurd. Beste een zware griep dit keer. Snap hoe je je voelt, veel beterschap!

Heb trouwens dit keer geen antibiotica gehaald. Zelf geprobeerd uit te zieken. Veel vitamines, neusspray en dat soort dingen. Ben bang als ik het straks echt nodig heb voor evt. wat anders dat het dan beter z'n werk zal doen. Maar ben echt heel ziek geweest, gelukkig nu nog alleen de laatste beetjes.. we moeten door.

Deel Deze Pagina