zoooo moe..7 weken zwanger...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bambie, 14 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bambie

bambie Bekend lid

31 okt 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    Heel even klagen en vragen of dit herkenbaar is...
    Ik ben sinds ik weet dat ik zwanger ben heel moe, maar het wordt steeds erger
    Net even boodschappen gedaan, klein tasje dus niet zwaar of zo, maar moest gewoon even gaan zitten tussen de winkel en de auto die 100 meter verder op stond omdat ik dan zo moe en duizelig ben.
    Deze week een aantal dagen vrij genomen om even bij te tanken omdat ik 4 x 9,5 uur werk per dag, en gewoon weg te moe ben...

Klinkt dit herkenbaar. Of heeft iemand een tip om wat minder duizelig dizzy en moe de dag door te komen?

*klaagmodus off *

2. Zonnebloem81

17 apr 2012
    62
    0
    0
    Oh zo herkenbaar! Ik zit er ook helemaal doorheen met die vermoeidheid...Heb net ff de woonkamer gezogen en ben kapot en ook duizelig...
    Als ik alleen al de trap op en af loop ben ik al buiten adem. Dit had ik bij mijn eerste lang niet zo erg. Het is nu echt een belemmering...
    Een tip heb ik niet...Ik verlang eigenlijk alleen maar naar mijn bed of lekker onder een dekentje op de bank ;) Maar ja, dat kan natuurlijk niet als je het druk hebt.

*klaagmodus off* hihi..

Ps ik moet de 24e naar de Vk :) en ben ook 7 wk zwanger

3. bambie

bambie Bekend lid

31 okt 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    Zal er dan wel bijhoren...kan me het inderdaad ook niet herinneren bij mijn dochter dat ik zo moe was......dat dekbedje of dekentje klinkt inderdaad erg uitnodigend ....
    Ik moet de 25ste naar de vk toe...maar dat duurt ook nog even..
    Grappig dat we 2 dagen uit elkaar uitgerekend zijn en allebei zo moe...
    Nou maar hopen dat de moeheid weer iets wegtrekt..:)

4. PluizigSpook

PluizigSpook Actief lid

28 jan 2012
    450
    0
    0
    Herkenbaar!
    Een kleine troost, bij de meeste vrouwen verdwijnt de vermoeidheid rond de dertiende week.
    Verder kun je er niet echt wat aan doen behalve toegeven aan de vermoeidheid. 's avonds lekker vroeg je bed in of (wanneer mogelijk) een middagdutje helpen vaak een beetje. En voor de huishoudelijke klussen je partner even lief aankijken zodat jij kunt rusten.
    Sterkte ermee, en met wat geluk ben je er over een week of zes weer vanaf. Fijne zwangerschap verder!

5. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Heel herkenbaar! Het ' hoort ' er gewoon een beetje bij. Hoe vervelend ook. Ik dacht dat ik er noooooooit overheen zou komen. Gelukkig ging het net na de 3 maanden beter. En nu heb ik er geen last meer van.

Gewoon lekker rustig aan doen. Laat het maar over je heen komen. Je kunt er toch niets aan doen.

Succes!

6. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was rond 11 weken verschrikkelijk moe. Soms sloeg ik zelfs avondeten over en liep na werk direct naar mijn bed toe. Geef er zoveel mogelijk aan toe, ik had mijn sociale leven even op een klein pitje gezet want ik kon gewoon niet meer! Verder misschien man lief aan kijken mbt het huishouden? En anders maar ffe de boel de boel laten vond ik! Er wordt best veel van je lichaam gevraagd.

Verder: is het een optie om je werkgever in te lichten? Je hebt namelijk recht op 1/8 van je werkdag extra pauze. Ik werk 8 u per dag dus in mijn geval een uur extra. Ik heb niet zoveel
    pauze nodig gehad maar misschien dat het jou wel helpt?

7. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Owww wat was ik toen ook moe!!!!!! Sterkte!!!!

8. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Heel herkenbaar, niet het duizelig wel de extreme vermoeidheid. Ik zit nu op mijn werk te vechten tegen de slaap. Ik ben erg blij dat ik zo bijna 2 weken vakantie heb.... En dan zijn de eerste 12 weken weer voorbij, hopelijk gaat het dan weer ietsje beter!

Heel veel succes!

9. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Voor mij ook heel herkenbaar. Kijk of je af en toe toe kan geven aan je vermoeidheid en even gaan slapen. Al is het maar een half uurtje, helpt echt!
    Ook extra vitamines kan je iets helpen. Ik slik die van Gravitamon, die zijn niet zo groot en redelijk weg te slikken, zelfs als je misselijk bent ;)

Sterkte, en probeer toch te genieten van je zwangerschap!

10. kyrah12

kyrah12 Actief lid

2 mei 2012
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    herkenbaar!!! ook 7 weken zwanger en ook zooooooooooooooo moe en duizelig.... maar slapen of even een dutje zit er niet in met 4 kinderen:p:p

11. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Heel herkenbaar, ik was echt dodelijk vermoeid tijdens mijn zwangerschap... De eerste 18 :)$) weken waren vreselijk, kon de hele dag wel slapen... Daarna werd het ietsje beter.
    Sterkte ;) Geef er gewoon aan toe als dat kan!

12. marijke2

marijke2 Actief lid

27 mrt 2009
    466
    0
    0
    oo hier nog eentje ik ben 8 weken nu en ben ook zo moe en vooral 10 uur smorgens krijg ik een diepje maar moet ook nog drie dagen werken. maar ik heb de misselijk heid er ook bij,
    heb ik ook wat voor gekregen maar bij me eerste nergens last van gehad.

13. november12

november12 Actief lid

10 mrt 2012
    143
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

ik ben vanaf het begin tot een week of 12 vreselijk moe geweest....sliep hele weekenden achter elkaar door....kwam mijn bed bijna niet uit...en 's avonds doordeweeks lag ik er vaak al rond 20:30 in...en was dan ook direct vertrokken. Heb toen echt wel is gedacht....jeetje....ppfff...hoe ga ik dit volhouden met mijn full-time baan de komende maanden.
    Maar sinds een week of twee is het echt een stuk beter. Niet meer zo moe en daardoor ook veel minder misselijk (werd erger bij moeheid).
    Wel zou ik als ik jou was je duizeligheid in de gaten houden...of even voor de zekerheid je bloeddruk op laten meten...misschien heb je een te lage bloeddruk?
    Succes! En hopelijk wordt het met een paar weken beter voor je!

14. Barb

Barb Bekend lid

28 jun 2011
    736
    0
    0
    Ik heb er heel erg last van gehad, vanaf 16 weken werd het pas minder maar ben nu 17,5 week en ben niet topfit ofzo

15. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Herkenbaar,..bij mij is het eigenlijk niet weg gegaan en wordt juist weer meer nu het einde nadert..

16. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Hier ook zo vreselijk moe geweest!! Werd er gewoon een beetje depri van!! Ik zag alleen nog maar m'n bed!!!
    Nu EINDELIJK begint het beter te worden, HALLELUJA!!!
    Maar nog steeds niet topfit....

17. loesje6

loesje6 Bekend lid

4 mei 2012
    891
    199
    43
    Hier ook 7 weken zwanger en verschrikkelijk moe!! Dat ben ik nu al een paar weken. Ook toen ik nog niet wist dat ik zwanger was!!
    Vanuit mijn werk telkens op de bank, even een uurtje slapen, voordat ik ga koken e.d. Anders houd ik het gewoon niet vol. Op mijn werk ben ik niet vooruit te branden. Hopelijk valt het niet zo op....

18. Loontje23

Loontje23 Actief lid

15 nov 2011
    212
    0
    0
    ben vooral bezig met het gezin :)
    ook ik was zooooo moe!!! en met drie kids om me heen ook gewoon echt niet te genieten, pas na 20 weken kreeg ik een bonk energie en nu met de laatste loodjes weer zoooo moe, maar dat komt ook door mijn veel te lage ijzer!! eigenlijk kan je er weinig aan doen, gewoon toegeven en gaan slapen, en misschien wat multivitamine nemen voor zwangere vrouwen, dat kan net even een beetje meer energie geven.... er gebeurd nu zoveel in je lichaam dat dat heel veel energie kost.. hoop dat het gauw over gaat en dat je meer energie krijgt

19. Rissie

Rissie Actief lid

12 dec 2010
    166
    0
    0
    ik werk in een kinderdagverblijf
    Den Hoorn
    Ik wil ook even klagen ik ben nu 35 weken zwanger
    Maar mijn tong hangt al op de grond als ik mijn huishouden heb gedaan en de zware boodschappen gedaan heb 's middags ben ik nok out en moet ik even bij slapen.
    Terwijl ik altijd heel erg actief ben smiddags

20. mawaikee

mawaikee Bekend lid

16 mei 2011
    687
    26
    28
    Overijssel
    Jahoor, heeeel herkenbaar!
    Ik was zo verschrikkelijk moe! Iedere avond om 19:30 in coma tot de volgende ochtend.
    Gelukkig ging het over, rond een week of 13-14 zwanger.

Wat kan je er aan doen? Toegeven aan de vermoeidheid.

Deel Deze Pagina