Wanneer vertel je het nieuws?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door pjpj, 16 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pjpj

pjpj Actief lid

31 jan 2011
    236
    0
    0
    brabant
    Hoi heb een vraagje wanneer gaan jullie het nieuws vertellen? Als je een positieve test hebt of wachten jullie langer. Dit vertellen is voornamalijk aan ouders, broers en zussen. Mijn man vind t moeilijk om het niet te zeggen en ik denk wachten nog even eerst samen genieten en kijken hoe het gaat.

Hoe doen jullie dat??

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik doe het niet meer!
    Heb mijn lesje wel geleerd na de mk.
    Brr moeilijk om dan het slechte nieuws weer te vertellen.
    Nu weten alleen onze ouders het.

3. skimms

skimms Actief lid

25 apr 2012
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het mijn zus met 5 weken verteld en mijn ouders 5 dagen later. Ik kon het niet lang voor me houden voor directe familie en vrienden. Bij eerste zwangerschap heel vroeg een mk gehad en toen wist een aantal mensen het ook al en was toen toch blij dat ik ook het verdriet met hun kon delen. Maar je moet natuurlijk van het positieve uitgaan!

4. Linniestra

Linniestra Actief lid

23 jan 2011
    119
    0
    0
    Hallo allemaal.

Bij onze dochter hebben wij het verteld, na de eerste goede controle en echo, met acht weken. Dat viel toevallig met kerst, dus cadeau was een luiertaart bij de ouders. Mijn man is rond die tijd jarig en voor de andere familie had hij een shirt aan . . . nieuwtje . . .

Nu zijn we zwanger van de tweede ( vanmorgen positief getest ) en wachten we weer tot een goede controle en echo. Dit zal samenvallen met de eerste verjaardag van onze dochter en vlak daarna mijn verjaardag, dus ik denk dat we het dan vertellen ( ervanuit gaan dat alles goed gaat ).

Groetjes Linda.

5. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    Hey,
    1e keer hebben we t verteld voor de echo, fijn om ook je verdriet te kunnen delen.
    2e keer wachtte ik op menstruatie, kreeg n bloeding langs de weg... helemaal van slag moest mn man mn ouders inlichten.... Pfff niet weer zo...

Hebben nu 1e echo gehad bij 5+4 en hebben bij 7+4 weer.... Als dan goed is vertellen we t :)

6. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.976
    113
    Verplaatst naar Zwangerschap.

7. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    de dag nadat wij het wisten, wisten hele goede vrienden het (we zien elkaar vaak 2x per week), de dag erna beide ouders.
    het weekend hebben we het broer en zus verteld.

opa en oma hebben we het na de eerste echo (week 9) verteld.
    andere vrienden en familie hebben we het na week 12 verteld. pas toen mochten ook de ouders het verder vertellen als ze het wouden

Deel Deze Pagina