Ik ben deze ronde begonnen met tempen elke ochtend voor het opstaan. Nou ben ik alleen benieuwd of het tijdstip waarop je het doet veel uitmaakt? Meestal is het gewoon om 7 uur dat ik wakker ben maar soms als ik moet werken is het ook wel een 5.45 dat de wekker gaat. Of zoals vandaag, weekend he, dat ik om half 8 wakker wordt. Maakt dat nou heel veel uit in temperatuur of is het het allerbelangrijkst om te tempen direct als je wakker wordt. Om nou elke dag de wekker op 5.45 te zetten is me ook een beetje te veel van het goede....? Ik hoop dat iemand mij dit kan vertellen
ja het moet wel op een vast tijdstip zijn .. anders krijg je geen duidelijk beeld ( mag max half uurtje tussenzitten ong .)
Zoals Lydia zegt... elke dag zelfde tijdstip. Ik moet er om te werken ook om 5.45 uit en ik zette dus altijd mijn wekker ook als ik vrij was. Het is even wennen en doorzetten. De eerste temp pogingen van mij hield ik altijd maar een paar dagen vol. Op een gegeven moment lukte het wel om elke dag om 5.45-6.00 uur te tempen. Succes!
indd ik zet ook altijd mn wekker.. daarna als je vrij bent of later moet opstaan gewoon weer verder slapen succes
Yep, iedere dag zelfde tijd. Ik was er gauw aan gewend moet ik zeggen. Wekker zetten en dan sliep ik gewoon weer verder na het tempen. Is ook zo gepiept
Wie draait hier ook nachtdiensten, hoe doe je het dan met tempen en is dit dan wel correct, want je moet immers vroeg in de ochtend tempen nadat je wakker wordt of idd de wekker ervoor zet. Maar denk toch dat mijn lichaamstempratuur hoger ligt als ik nachtdienst heb dan iemand die slaapt. Iemand hier ervaring mee?
mm.. Ik temp al een aantal maanden, maar hou mij echt niet aan een tijdstip. Want je tempratuur is in bed echt wel constant. Pas als je wakker wordt en je gaat bewegen gaat hij omhoog. Ik heb hele duidelijke temp lijstjes ondanks dat ik het onregelmatig doe. ( wel tussen 6.00 en 8.000) Vind het het niet waard om er mn wekker voor te zetten Ik heb wel eens om 6.00 en om 9.00 getempt, maar daar zat nauwelijks verschil in