oftewel overdragen zwangerschap. Langer dan 42 weken, lijkt wel een olifantendracht Wie heeft dit ook gehad en welke ervaringen hebben jullie hiermee. Morgen moet ik naar het ziekenhuis voor een echo, vruchtwateronderzoekje en een hartfilmpje. Ben namelijk dan precies 42 weken zwanger. Hoe lang hebben jullie doorgelopen en is het alsnog spontaan op gang gekomen of is er (al dan niet besloten tot) tot een inleiding overgegaan?
ik was bij de eerste 42 weken en werd nadat ik al drie dagen in de nacht weeeen had maar maar 2cm ontsluiting op de vierde dag eindelijk ingeleid en uiteindelijk beviel ik om 18.55 uur van me zoontje ik heb toen drie dagen voor inleiding hartfilmpje gehad en alles ging ok dus wilden ze toch wachten.
k was bij onze oudste (Coen) 16 dagen overtijd. Zou op zaterdag worden ingeleid, maar omdat mijn baarmoeder nog niet week en verstreken was, moest ik blijven en kreeg ik gel ingebracht. Daar heb ik op gereageerd, 's nachts weeen gehad. Zondagochtend 4 cm ontsluiting, om half 9 aan het infuus en vliezen gebroken en om half 4 is Coen geboren. Hij woog 4040 gr en was dus best flink. Jammer genoeg ging het inleiden op zaterdag niet door, want we hadden niets tegen de beide moeders gezegd ivm de zenuwen. Dat konden we helaas niet volhouden omdat ik moest blijven. Veel sterkte! Anja
Ik vond het al heel wat om mijn wormpje van 3320 eruit te krijgen met een beneden gemiddeld hoofdomvang!
meestal duurt een zwangerschap tussen de 38 en 42 wkn omdat men niet precies weet wanneer de bevruchting is geweest......beval je met 38 wkn is er normaliter niet zo veel aan de hand, net zo goed als dat met 42 wkn is... wel weet ik (misschien is dat in de tussentijd veranderd) dat ze je niet langer laten lopen dan 42 wkn.... bij mijn zoontje zat ik op 41,5 toen spontaan de vliezen broken na bezoek aan de vk, maar nog moest ik 2 dgn wachten omdat het nog niet door wilde zetten en ze uiteindelijk de bevalling gingen inleiden (verschrikkelijk)... en bij de 2e zouden ze woensdag de 29e de bevalling in gaan leiden (zou toen 42 wkn zijn) totdat ik zaterdag de 25e nov nog spontaan supersnel zelf bevallen ben van de kleine meid.... dus tja hoe het tegenwoordig gaat weet ik niet, maar gaat het zoals toen dan zal je mits je niet zelf nog spontaan gaat bevallen de bevalling in leiden... succes liefs smoekie
Kiekeboe, Vandaag dus op controle geweest en er is gebleken dat er te weinig vruchtwater is. Het hartfilmpje en de echo waren goed, ondanks het weinige vruchtwater maakt onze kleine het dus nog goed gelukkig. Morgen wordt ik dus ingeleid. Mijn baarmoedermond was iets verstreken maar nog niet helemaal, wie weet zal het strippen wat ze gedaan hebben, daar nog iets aan bijdragen. Aan de ene kant zie ik tegen het inleiden op. De bevalling zal nu echt starten, ben bang voor de pijn en dat ik deze niet aan zal kunnen. Aan de andere kant ben ik natuurlijk superblij omdat het einde eindelijk in zicht is en onze kleine ergens morgen of overmorgen er zal zijn. Zo spannend allemaal. Valt het inleiden mee? zijn er tips en trucs of handigheidjes die iemand nog wil delen?
ik heb geen idee over inleiden of zo, maar er zijn al zoveel vrouwen die de bevalling hebben overleefd en weer gekozen hebben voor nog een bevalling... (ik ben er één van en ik ben niet dol op pijn!) Ik denk dat inleiden wel iets zwaarder is voor allemaal, je lijf wordt een handje geholpen en je hoort vaak over weeën-stormen enzo. Ik had zelf, bij de bevalling van mijn dochter, uit het niets (mijn vliezen waren alleen een paar uur terug gebroken) om de minuut weeën. Voor mij was dat ook een storm. Meis, heel veel sterkte morgen (ik hoop dat je daar lang genoeg aan hebt!)