Zwanger van 3e, placenta achter, maar voel kindje nauwelijks.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Poppenkop, 6 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Bij mij ligt m'n placenta, net als bij mn andere 2 jongens, achter.
    De eerste voelde ik al vlot, rond de 17 weken, de 2e al veel eerder en daarbij lag ik rond de 17 weken al wakker van zijn bewegingen ( is ook een heel bewegelijk jongetje ). Nu voel ik af en toe en klein plopje of kriebeltje, maar lang niet zo duidelijk als bij m'n 2 andere jongens.
    Vraag me ook af hoe dit kan. Op echo's die ik om de week krijg, zie ik telkens een bewegelijk mannetje, dus zorgen maak ik me niet echt, maar vind het apart.
    Herkenbaar voor iemand? Of iemand idee waardoor dit kan komen?

2. Marrel

Marrel Actief lid

10 sep 2014
    201
    1
    16
    Ik heb precies hetzelfde! Tijdens 12 wekenecho leek placenta voor te liggen maar nu bij 20 wekenecho lag de placenta toch achter.
    Omdat ik dacht dattie voor lag heb ik me geen zorgen gemaakt, maar nu vind ik het ook wel gek dat ik het pas tegen de 18 weken goed voelde.
    Kindje is ook kleiner (tussen p30/p50) en de tweede was Veeeel groter (p80/90)..... Wellicht daar t verschil door?

3. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ik denk dat het er ook mee te maken heeft hoe het kindje ligt.
    Zou me er nog geen zorgen over maken ondanks dat het niet je eerste kindje is.

4. Marrel

Marrel Actief lid

10 sep 2014
    201
    1
    16
    Maar de ligging van het kindje is nog alle kanten op: tijdens m'n echo draaide het continue van stuit naar hoofdligging.... Ik denk dat de ligging op dit termijn niet de reden is

5. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Wellicht dat hij wat kleiner is dan zijn broers rond deze termijn, dat zou een verklaring kunnen zijn.
    Tot nu toe nog geen echoscopist over gehoord, zelfs 2 dagen vooruit gezet bij de termijnbepaling.

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Misschien ligt het kindje vaak met de rug naar je buik toe? Dan voel je het ook minder natuurlijk!

Hier voelt t ook heel anders als bij mijn zoontje, toen lag de placenta achter en nu voor. Ik voel haar nu dus voornamelijk als ze met dr beentjes naar de zij, onderkant of bovenkant ligt. Ze trapt heel vaak naar voren toe en dat voel ik alleen maar als ze echt hard trapt.

7. Mijn Xander

Mijn Xander Actief lid

23 okt 2013
    318
    58
    28
    Mss omdat het je 3de is groeit je baarmoeder vlot. Je baarmoeder weet wat er verwacht wordt en zet makkelijker uit waardoor je baby Mss gewoon meer ruimte heeft en jij de bewegingen dus minder fel voelt...

8. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Misschien een rustiger kindje? Dus wel lekker beweegelijk maar niet zo erg aan het koprollen en trappen?
    Eerste kindje had ik placenta voor maar voelde ik eerder, vaker en duidelijker bewegen dan ons kindje nu in mijn buik, placenta ligt nu achter. Dit kindje is rustiger, beweegt soms een handje of voetje, schuifelt een beetje met zijn kontje maar that's it. Terwijl dochter aan het koprollen, draaien en trappen was. Op echo's zie je hem wel altijd bezig zijn, en voel het ook als ik mijn hand op mijn buik leg, maar verder wel een stuk minder als dochter.

9. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Denk idd dat dit een rustiger jongetje is.
    Dat is even wennen na 2 ontzettende druktemakers :D.

10. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    Hier ook zwanger van 3e jongen!
    Dit knulletje voelde ik ook pas later, maar inmiddels zie ik zijn voetjes en beentjes onder m'n buik langsgaan hoor! En denk ik af en toe: poeh poeh, doe je voorzichtig met je mama? :D
    Maar als je twijfelt, zou ik gewoon een extra echo laten maken.

11. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Bij twijfel altijd even aangeven bij de VK, maar ik denk dat het nog wel komt hoor!

12. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik ben ook al heel hard aan t duimen day dit gedrag zich na de geboorte voortzet :D

Deel Deze Pagina