Zoooo onzeker

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Lieffie80, 6 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieffie80

Lieffie80 Lid

6 jan 2011
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

ik ben nieuw hier, dus mss is er al een onderwerp hierover, maar kwam met zoeken niet echt tegen wat ik zocht.
    In het kort mijn verhaal: na heel lang twijfelen wat ik wilde, hebben we afgelopen zomer besloten ervoor te gaan. In de eerste ronde al zwanger, wat een verrassing! Maar nadat ik er na een weekje aan begon te wennen, had ik al bloedverlies en bij 6 weken + 4 dagen een echo waarop te zien was dat het al heel vroeg mis was gegaan. Na 3 maandjes er weer voor gegaan en gelukkig al snel raak! Nu ben ik 5 weken + 1 dag zwanger. Was ik vorige keer onzeker over wat ik kon verwachten, ben ik nu super onzeker over mijn 'klachten'. Ik had vorige week nog last van menstruatiekrampen, steken in mijn lies, en vermoeidheid en gevoelige borsten, nu voel ik dus bijna niks meer. Mijn borsten zijn nog wat gevoelig en ik voel nog wat in mijn lies, maar that's it! Ik mag komen voor een vroege echo, maar ben bang dat ik te vroeg ben voor een duidelijk hartje waardoor je een week langer in onzekerheid zit. Ik kan me van de vorige zwangerschap niet meer precies herinneren hoe ik me voelde, maar dat ik nu haast niks voel, vind ik echt niet fijn. Hebben meer mensen het gevoel dat na een week de klachten al minder werden, en zou ik me daar heel druk om moeten maken? Of gewoon maar genieten van het feit dat ik juist bijna nergens last van heb????

Sorry voor het lange verhaal!

Groetjes Lieffie

2. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik snap dat je onzeker bent maar probeer lekker te genieten van het grote wonder in je buik. Niet iedereen hoeft kwaaltjes te hebben. Ik heb ook nergens last van en bij de zwangerschap van mijn zoontje ook niet. Het maakt mij ook wel eens onzeker hoor. Ben ook blij als ik de echo heb gehad.

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

3. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Hoi Lieffie,

Je verhaal is heel herkenbaar. Dat de klachten komen en gaan ook.
    Ik ben meteen na een miskraam/curretage weer zwanger geworden en vond (en nu nog soms) het ontzettend spannend allemaal. Een onbezorgde zwangerschap is door de nare ervaring erg moeilijk.
    De eerste zwangerschap had ik helemaal geen klachten, behalve dat ik niet veel zin had in snoep (en normaal ben ik daar juist heel goed in!).

Voordat ik een zwangerschapstest deed van de huidige zwangerschap had ik veel klachten zoals jij ze beschrijft. Menstruatiekrampen, vermoeidheid, etc. Toen ik 6 weken zwanger was werdt ik ook misselijk etc. Maar sinds ik zwanger ben nu is het ook een komen en gaan van klachten. De ene dag zijn mijn borsten gespannen, de andere dag helemaal niet. Datzelfde geld voor die menstruatieachtige krampen. Ik had het een tijdje niet gehad en sinds gisteren heb ik het weer. Dat is normaal heeft de verloskundige aangegeven.

Ik ben heel blij dat ik veel moet kokhalzen (maar ook dat wisseld per dag!), want dat werkt voor mij bevestigend. Het feit is gewoon dat je geen controle hebt over je zwangerschap (behalve zo gezond mogelijk leven). Het enige wat je kunt proberen is je daar bij neer te leggen en te genieten van het feit dat je gewoon zwanger bent! (maar ik weet hoe moeilijk dat soms is!)

Verder helpt het mij soms om de verloskundigen op het forum vragen te stellen. Zij zijn deskundig en kunnen veel zorgen wegnemen.

4. Lieffie80

Lieffie80 Lid

6 jan 2011
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!
    Zeker na een miskraam is het moelijk. Ik kan me van mijn miskraam nl nog herinneren dat ik me toen ook niet (meer) zwanger voelde, dus toen was het duidelijk voor me. Maar door de verhalen van anderen dat klachten kunnen komen en gaan, probeer ik me maar niet te druk te maken, maar das moeilijk.
    Geniet allemaal van jullie zwangerschap!

5. Petra79

Petra79 Lid

27 dec 2010
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meid, ik kan me je onzekerheid zo goed voorstellen! Ik heb zelf een miskraam in november gehad (een heel vroege, al met 5 weken) en darabij had ik heel veel zwangerschapsklachten. Meteen daarna ben ik weer zwanger geworden en toen voelde ik helemaal niets...Dat maakt inderdaad heel erg onzeker, maar het kan ook snel veranderen hoor. Ik heb nu sinds twee dagen heel veel last van misselijkheid en dat is ook echt niet fijn...dus probeer wat te genieten van die dagen dat je (nog) geen klachten hebt. Het heeft mij geholpen door bij mezelf te denken dat je absoluut geen invloed hebt op het verloop van de zwangerschap. Wat je ook doet, of je je druk maakt, 100 x per dag naar de wc gaat om te "controleren" (zoals ik in het begin deed ;)), het maakt niets uit. Je maakt alleen jezelf gek en de uitkomst van je zwangerschap verandert er niet door...misschien helpt je dat ook een beetje om je wat rustiger te voelen...
    Ik heb vandaag een 6-weken echo gehad en we zagen een duidelijk hartje, het kan dus echt wel dat je al vroeg wat ziet! Maar ook als je niets ziet, hoeft dat nog niets te betekenen.

Meid, heel veel succes! Ik duim voor je!

6. Lieffie80

Lieffie80 Lid

6 jan 2011
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

weer bedankt! Je hebt idd gelijk dat wat je ook doet, het maakt niet uit. Ik ben nog aan het twijfelen of ik toch voor een vroegere echo zal gaan. Ik ben normaal heel nuchter, maar nu zit ik zo in de stress, dan zelfs slapen een probleem is, pffff. Nadeel van een vroege echo is natuurlijk dat je mss met meer onzekerheid naar huis gaat en ik weet niet of ik daar op zit te wachten.
    Gefeliciteerd dat je vandaag al een goeie echo hebt gehad! Zal een hele geruststelling zijn!

7. merry78

merry78 Actief lid

18 aug 2010
    490
    0
    16
    O, wat is dit herkenbaar! Ik heb in september een miskraam met 5 weken gehad en eigenlijk was ik daar heel relaxed onder. Maar nu ben ik 9 weken zwanger en echt super onzeker! Elke keer als ik naar de wc ga toch kijken of er geen bloed is. En zelfs nu ik vorige week een echo heb gehad met een mooi kloppend hartje blijf ik onzeker. En dan duren de 4 weken wachten tot de volgende echo lang..... Moet ook wel zeggen dat ik ook gek van mijzelf wordt. Hebben jullie dat ook?

8. SvD

SvD Lid

10 jan 2011
    11
    0
    0
    Oisterwijk
    Ja, erg herkenbaar :)

Ben nu ruim 6 weken zwanger en heb a.s. vrijdag m'n eerste echo. Vindt het ook ontzettend spannend. Ik heb regelmatig last van krampjes in m'n onderbuik. Ook heb ik veel last van afscheiding waardoor het soms lijkt alsof ik ongesteld wordt. Klinkt misschien heel stom.... maar dan ga ik dus ook naar het toilet om te kijken of er iets van bloed in m'n onderbroek zit. En dat is gelukkig tot nu toe nog niet het geval geweest. Dus eigenlijk mag ik helemaal niet mopperen. Maarja, het is die onzekerheid waardoor ik me soms 'n beetje te druk maak... :(

9. Lieffie80

Lieffie80 Lid

6 jan 2011
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog meer herkenning haha. Ik had gister geen krampen en nu weer wel. Gelijk weer in de onzekerheid of er iets aan de hand is. En idd ook steeds ff controleren. Maar ik heb gedaan wat in een van de berichtjes hierboven stond: proberen niet meer te focussen op alles, want het verandert de uitkomst van je zwangerschap niet. Moet zeggen dat dat wel iets scheelt, maar ik blijf alles voelen, best irritant.

10. Lieffie80

Lieffie80 Lid

6 jan 2011
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!
    Ik kom me weer melden, heb de vorige keer veel aan jullie berichtjes gehad, dus nu weer ff een nieuwe.
    Ik heb echt geen enkel kwaaltje, behalve onzekerheid. Ik dacht eerst na de eerste echo wel gerust te zijn als ik een kloppend hartje gezien zou hebben. Nou, dat hebben we gezien, maar gerust was ik maar voor drie dagen. Ik had wat 'klachten' maar ook die lijken nu te verdwijnen (ben nu ruim 9 weken). Aankomende week weer een echo en ben nu al gestresst zeg, pfff. De mevrouw van MvM vertelde dat je Hcg opbouwt tot een piek in week 7/8 die daarna aanhoudt, dus vond het niet raar dat de klachten al weggingen.
    Ik weet dat de kans dat het nu misgaat een heel stuk kleiner is, maar ken helaas toch een aantal van zulke verhalen en daarbij heb ik nog gerookt (wel veel minder, en stop vandaag), maar ben daardoor ook bang dat ik zelf voor een slechte afloop aan het zorgen ben.
    Weer sorry voor het lange verhaal, maar ik hoop dat er meiden zijn dat het een beetje herkennen.

Deel Deze Pagina