Zoooo trots op mezelf!!

Discussion in 'De lounge' started by Mams136, Oct 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Hoi meiden.

Gisteren kreeg ik van mijn moeder een mailtje.
    In juni heb ik een zwaar verwaarloosd,vermagerd en gewond katje gevangen in de straat(ben hier zaterdags mee begonnen en zondags is het gelukt) Er heeft een advertentie in de krant gestaan voor het beestje en mijn moeder had dus een mailtje naar de dierenambulance gestuurd hoe het het beestje vergaan was.
    Dit kreeg ze terug.

Beste mevrouw ....,

Goed nieuws over het katje door uw dochter gevangen aan de .... in ......
    Allereerst ben ik direct door gereden naar de dierenarts.( Wenters te Winterswijk) Omdat de kat in een heel slechte conditie verkeerde was het een dubbeltje op zijn kant met het onder narcose brengen van de kat, immers het het bijna niets meer bij te zetten. De kat was erg mager, had hoge koorts maar wij allen wilden hem toch een kans geven.
    Onder narcose is de wond ,veroorzaakt door het ingegroeide halsbandje, schoongemaakt en behandeld. Antibiotica en pijnstillers zijn gespoten. Omdat de dieren in die tijd opgevangen werden in het asiel Doetinchem en ik toch de andere dag daar heen moest, heeft het katje de nacht bij mij thuis doorgebracht. Zo kon ik het nog fijn in de gaten houden en heb het snachts twee keer wat voeding en vocht kunnen geven, wat het met graagte nam! ( dat was dus een goed teken)
    De maandag heeft het asiel Doetinchem de zorg overgenomen en omdat ik de foto van de kat in de Aalten Vooruit had gezet, meldde zich al snel de eigenaresse die de kat al langere tijd kwijt was. De chip was niet geregistreerd en met de papieren welke ze ooit had gekregen bij de kat vanuit het asiel in Winterswijk bleek een en ander niet in orde, maar na veel 5en en 6en heeft ze dan toch de juiste papieren kunnen halen in Winterswijk en de kat mee kunnen nemen vanuit het asiel Doetinchem. De kat is dus weer thuis bij de eigenaar.
    Het was best bijzonder dat dit diertje het heeft gehaald en dat is mede dankzij uw dochter.

Hartelijke groet,.........

Voel mezelf zo trots en goed!! :D
    Het beestje had het anders dus niet gered.

2. Coco

Coco VIP lid

Aug 31, 2007
    6,135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    O, wat fijn zeg. Wat moet jou dat een goed gevoel geven, YEAH!

3. ChristelAileen

ChristelAileen Actief lid

Aug 26, 2009
    348
    0
    0
    Ja daar kun je ook erg trots op zijn.

Jammer voor die eigenaresse, dat ze m al zo lang kwijt was.
    En blij dat ze t katje weer terug nam :)

Papierwerk/chippen hadden ze wel beter kunnen doen zeg!

Maar inderdaad, je mag er trots op zijn!

4. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,322
    0
    0
    Limburg, België
    Goed gedaan! Zo zouden meer mensen moeten handelen!

5. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Je mag met recht trots op jezelf zijn hoor. Super dat er nog mensen zijn die zich het leed van dieren wel aantrekken.

6. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

Oct 18, 2007
    12,598
    1,244
    113
    Gelderland
    Je mag zeker trots zijn op jezelf!!! Super gedaan joh!

7. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Dank jullie wel meiden!

Ik kon het niet over mn hart verkrijgen om het beestje te laten lopen.
    Heb een hokje en eten en alles geregeld.
    En met resultaat.
    Toch fijn om te horen dat het beestje het gered heeft en weer thuis is :)

8. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    Wij hebben hier een kat uit 't asiel. Zou zogenaamd gechipt zijn... We kregen papieren en alles, maar bij controle bij de dierenarts bleek 't beest helemaal niet gechipt te zijn! Heb ik bij 't asiel dus wél voor betaald! Daar schort dus wel vaker wat aan........

Maar hoe dan ook is 't een mooi verhaal, dat 't katje nu weer terug is bij z'n rechtmatige eigenaar en dat jij je gevoel gevolgd hebt, zodat 't beestje nog steeds leeft! :)

9. mendie

mendie Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    1,645
    0
    0
    den haag
    goed gedaan joh! je mag zeker trots zijn op jezelf!

10. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    oh wow goed van je hoor!

En idd chippen in asiels mankeerd vaak wat aan.Hier ook gedaan, kat al 4 dagen weg...asiel gemeld dat hij gechipt was....na 8 dagen eens gaan kijken of ze niet een andere hadden zitten...(wilde graag een kat) Mijn pa zegt mag ik nog even op de quarantaine afdeling kijken? Die mogen nog niet mee zeggen ze...nee zegt ie maar wil ff kijken...en wie zit daar! Onze kat...helemaal gezond en wel...bleek die daar al bijna 4 dagen te zitten! Ze hadden gewoon zijn chip niet gecontroleerd.................dus dan heeft het veel nut he.

Groetejs,
    Miranda

11. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Erg dat ze zo laks zijn met chippen zeg :(

Mijkeltje heb je er nog wat van gezegd?

Mgwc, Fijn dat jullie je kat weer hebben gevonden.

12. eliesja

eliesja VIP lid

Oct 3, 2005
    8,226
    0
    0
    @t Home
    Goed gedaan zeg, zeker iets om trots op te zijn!!

13. Bolly

Bolly Fanatiek lid

Sep 27, 2009
    2,125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    dat mag zeker,, het geeft een heel goed gevoel..

ik heb dit een keertje gehad met een duif die werd aangevallen door katten het heeft niet gehaald maar kon tenminste zonder te lijden in slaap gebracht worden, en dat een beetje goed gevoel. Net als dat onze kat een straat katje is,,, ze kwam bij ons aan de deur als waren en kwam zo binnen is ons leven,, zou haar niet kunnen missen :)

en door jou heeft het beestje niet te hoeven lijden en zijn huisje weer gevonden,, ik geef je hiervoor de duim op .. zo moet het mensen, mede liefde voor elkaar en dieren :)

xxjes

14. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

Oct 12, 2007
    6,168
    1
    0
    on the moon
    Ik vind ook dat je goed gehandeld hebt,en hééééééééél tots mag zijn op jezelf ;)

Share This Page