baby 6 weken en afzetten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 1985beeb2009, 5 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1985beeb2009

1985beeb2009 Actief lid

3 jul 2009
    277
    0
    16
    hoi hoi

ff een vraagje
    milan is nu 6 weken en 2 dagen oud
    hij zet zich nu al flink af
    en nou deet ik hem vanmorgen in de tummy tub en hij ging zich zo af zetten en bijna staan
    maar kan dat geen kwaad is toch veels te vroeg zou je zeggen dat het helemaal nog niet goed is voor de heupjes hoop dat iemand het weet

1985beeb2009

2. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Ik zou niet weten of het slecht is voor zn heupjes. Denk niet dat je het moet stimuleren om hem bijvoorbeeld expres op zn beentjes te laten staan maar als hij het zelf doet kun je er toch niets aan doen.
    Mijn jochie ging zich al met 3 weken afzetten in de tummy tub vandaar dat we toen maar over zijn gegaan op het gebruik van het badje of lekker mee onder de douche. Dit omdat hij soms bijna uit de tummy tub sprong en het hierdoor niet echt warm had.

3. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Dat is de reden dat ik Mini niet in de Tummytub deed. Een beetje afduwen is niet zo heel erg maar het hele gewicht op de beentjes laten rusten is niet goed volgens mij. Bovendien was ze dan niet relaxed en was badderen niet zo heel handig en fijn.

4. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    dat deed ons manneke ook al heel snel daarom ligt hij nu in het grote bad en heb ik zelfs geen babybadje meer want dan zette hij zich af en knalde met zijn koppie tegen de rand. ook staat ie graag ff op zijn beentjes dan lacht ie heel hard. als ze het zelf willen dan is het toch geen punt.

5. 1985beeb2009

1985beeb2009 Actief lid

3 jul 2009
    277
    0
    16
    ja dit was ook nog maar de 2de keer dat hij in de tummy ging verder vaak in badje of idd mee onder de douche en hij vind het allemaal zo lekker
    hij ging eerst ff staan en daarna was die wel heel lekker aan het genieten
    maar ik dacht idd dat het niet goed was voor de heupjes
    nou dan maar lekker in het badje of onder de douche
    bedankt voor de antwoorden

1985beeb2009

6. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    @ mamasuus: Je moet er toch een beetje mee oppassen hoor! Niet te lang doen en erop letten dat de kleine op de hele voetjes "staat" en niet alleen op de tenen.

Maar niet te vaak doen, is echt niet goed voor de botjes en gewrichten!

7. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    STaan zou ik toch nog even mee wachten dat is echt veeeels te vroeg , maar afzetten kan zeker geen kwaad. Daan zat in een stuit en had dus verhoogde kans op heupproblemen. hij zette zich in de buik al zo af, en na zijn geboorte deed ie niets anders. en nu nog. en er is niets aan de hand.

het afzetten is oa het krachtig maken van de onderlijf spieren. en als je kindje er zelf van geniet. dan maakt dat zeker met 1,5 maand niet uit hoor.

Daan heeft en had het met namen als ie op me buik lag en ik me handen onder zijn voeten zette. volgens onze KA kan het echt geen kwaad en is het puur het sterker maken. net zoals babys vanaf 4 maanden hun bovenlijf spieren gaan versterken

8. vlaflip

vlaflip Niet meer actief

ons meisje doet dat ook als de kans krijgt,maar papa en mama zorgen ervoor dat ze die kans niet zoveel krijgt;)

niet teveel stimuleren en idd gebruik maken van het badje of mee onder de douche. en om de spieren aan te laten sterken leg ik chloë op mijn benen met haar hoofdje bij mijn knieeen en dan zet zich ook af tegen mijn buik,maar dan leunt niet heel hard gewicht op haar beentjes.

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ons sprinkhaantje doet dat ook! Op die dunne pootjes...hahaha
    Ligt ie tegen je aan om een boer te laten...hop, komt ie helemaal omhoog.
    Ik denk dat je er niet veel aan kunt doen. Als je het maar niet gaat stimuleren...maar waarom zou je dat willen ;)

10. 1985beeb2009

1985beeb2009 Actief lid

3 jul 2009
    277
    0
    16
    ja milan doet het idd dat ook met boertje laten of als die lekker bij je ligt daar had ik nog niet zo'n problemen mee omdat hij dat immers zelf doet maar in de tummy ging die gewoon echt staan en daar schrok ik wel ff van

1985beeb2009

11. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    hoe nemen jullie zo een kleintje mee onder de douche?zo kan je toch je baby helemaal niet wassen?

12. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hoi celia, dat wilde ik nou ook weten. en hoe maak je hem dan droog, want je bent zelf ook nat? dat vroeg ik me al heel lang af, hoe dat nou gaat onder de douche?je hebt dus de papa in de buurt die hem aan geeft en terug neemt?pff. domme vraag misschien..

13. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    hahahha nou ik snap er ook niks vn hoor:(

14. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    Daan ging in het begin lekker met papa mee onder de douche.
    Papa ging al lekker douchen en ik gaf daan aan.

Tegenwoordig doe ik hem lekker in een badje , Als je op mijn website kijkt zal je het ook terug zien. staan 2 video's van ondiep water in badje. waar daan zich lekker in vermaakt. ( momenteel met antislip mat, dat was op die video;s niet) onder tussen droog ik mij zelf en kleed ik me aan. maar geen moment dat ik daan uit het oog verlies. Daarna komt hij zijn badje uit.

Meestal probeer ik zelf al klaar te zijn met douchen, en dat ik hem in bad doe. Dan komt papa er bij ( alleen in het weekend) en dan even lekker afdouchen na zijn badje.. ook erg leuk

15. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    wij doen het altijd als volgt.
    ik zeep hem lekker helemaal in op het aankleed kussen en dan geef ik hem pappa aan als die al onder de douche staat. en die neemt hem lekker op zijn arm. heerlijk vind ie dat hij geniet daar echt van.
    zowiezo was ik hem altijd op het aankleed kussen want in badje wassen vind ik zowiezo niet zo lekker. want je zeept de kleine dan nooit goed in onder water. en dan leg ik hem in badje en dan kan die lekker even met zijn eendjes spelen en als ik dan een lamme arm krijg dan kleed ik hem weer aan hihi

liefs

16. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    Ok een echte teamwork dus! inzeepen op een aankleedkussen is een prachtige tip. bij mijn deutse bad zit eigenlijk ook een hele mooie aankleedkussen vast , als een deksel van t badje, die je heel makkelijk opzij zet en het hangt langs t badje. ik wist niet wat ik daarmee moest doen. dus nooit gebruikt. zooo dom. ik ben ook altijd zo bang dat hij t koud zou hebben. heel dom eigenlijk.

bedankt! liefs

17. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Onze fysio heeft gezegd dat het een reflex is zeker als ze nog zo klein zijn, komt omdat ze wat voelen onder hun voetjes...
    Het is ook zeer slecht voor de heupjes als je dit constant toe laat....

18. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Als wij ons zoontje mee namen onder de douche dan wast de een hem en de ander spoelt hem dan af. Toen hij net geboren was, zeepte we hem niet altijd in, is i.m.o niet echt nodig:)

Deel Deze Pagina