obstipatie na eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jelske1978, 4 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik merk dat ik na mn eisprong vaak meer last heb met mn stoelgang, terwijl ik wel voldoende vezels eet... voel me veel meer opgeblazen, voelt niet lekker....
    Zijn er meer meiden die er last van hebben en wat doen jullie eraan?

Groetjes Jelske

2. kattja

kattja Actief lid

11 apr 2007
    468
    0
    0
    Hier nog iemand die na de eisprong een opgeblazen gevoel heeft. Zal er allemaal wel bij horen!

3. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Hier nog zo eentje... en er valt niets tegen te doen bij mij... heb alles al geprobeerd. Roosvisee-laxo, extra boterhammen en vanalles met vezels enzo.

Ik laat het er maar bij, een paar dagen later gaat het wel weer. (is ook echt alleen de eerste 2 of 3 dagen na eisprong)

Ik hou het maar gewoon elke dag bij een grote beker activia-drink of 1 (of 2) activia toetjes... die paar daagjes dan maar wat extra buikpijn, kan er toch niets tegen doen.

4. Ally

Ally Fanatiek lid

22 nov 2005
    1.008
    0
    0
    Ik heb er ook last van ,dan weet ik ook gelijk dat weer ongi ga worden deze maand :cry:

Het is soms wel heel vervelend,ik probeer zoveel mogelijk water te drinken.

Ally

5. Twins

Twins Actief lid

18 mrt 2007
    472
    1
    0
    Belgiƫ
    ik heb dit zowel net na eisprong als op moment dat ik ongi ga worden.

6. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Jaaa, dat heb ik ook!
    Direkt na mijn ei begint het al en het duurt totdat ik ongesteld word. Afgelopen maand ben ik in de 2 weken na de eisprong maar 3x naar het toilet geweest :oops: . Ik had een hele opgezette buik en voelde me er ook niet lekker bij!

De dag dat ik ongesteld werd was het probleem over en ik voelde me meteen stukken beter. Ik heb geen idee wat ik er nou aan moet doen. Eet ook gewoon voldoende vezels enzo. Ik ben nu begonnen met Yakult, geen idee of het helpt, dus ik hoop ook op veel tips!

7. Gelukkig ben ik dus niet de enige (had ik ook niet gedacht hoor...) maar ik weet dus ook echt niet wat ik er tegen kan doen...
    Ach ja, weer iets wat we maar over moeten hebben voor het goede doel dus....

Groetjes Jelske

8. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Ik heb daar ook last van. Wat mij helpt is 's ochtends een eetlepel Colon Clean oplossen in water of jus d'orange. Kun je gewoon bij de drogist en bij sommige apotheken kopen. Zijn extra vezels, is geen laxeermiddeld dus kan geen kwaad!
    Succes!

Groet, Joyce

9. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Ik heb wel ergns een keer gelezen dat bij de eisprong progesteron vrijkomt. De bedoeling van dat hormoon is het lamleggen van je baarmoeder, zodat die het slijmvlies niet afstoot als er een al dan niet bevrucht eitje wil innestelen, voorbereiding dus... maar dat hormoon doet dat ook meteen gezellig bij je darmen.... fijn!

10. Mamawannebe

Mamawannebe Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    Ik heb er ook last van :oops: . Gelukkig is het bij mij ook snel weer weg.

11. samantha1986

samantha1986 Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.632
    0
    0
    hutje op de hei
    ik heb er de ene keer wel last van en de andere keer niet
    en ik doe er ook niet zoveel aan
    en ik eet ook genoeg vezels ;)

12. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    hier nog zo een, heb last van spastische darmen die dan extra op gaan zetten. Het lijken soms wel konijnenkeutels,haha.

13. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    ik heb ook altijd na mij eisprong een gezwolle buik alleen heb ik geen obsipatie. dus ik denk dat het bij mij veel vocht is wat ik vast hou

14. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik herken jullie verhalen , ik heb meestal ook last van obstipatie tussen mijn eisprong en ongi , ook heb ik last van een spastische dikke darm :(
    Wat ook erg goed werkt dames is 2 a 3 kiwi's eten op een dag of s'morgens voor het een ontbijt een lauw glas gekookt water drinken , veel water drinken overdag en bewegen ! ( de vezeltjes niet te vergeten natuurlijk )

gr syb

Deel Deze Pagina