Kan ik zwanger zijn?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Loes, 1 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loes

    Loes Actief lid

    1 apr 2006
    151
    0
    0
    Zutphen
    Hallo allemaal,

    Ik zet mijn verhaal maar even op deze site, want ik snap er helemal niets meer van.

    Ik had eigenlijk maandag 27 maart ongi moeten worden. Ik had een volle week allemaal syptomen van een zwangeschap,als gevoelige en opgezette borsten, misselijk in de ochtend, steekjes in mijn liezen, menstuatiekrampen (al een halve week voor mijn ongidatum). Nou werd ik 4 dagen overtijd, dus donderdag 30 maart, ongi. Ik natuurlijke balen, want ik hoopte dat het raak was.....

    Maar nou is het vrijdag (dus de dag na de start van mijn ongi) al weer opgehouden...? Heel raar. En ik heb ook helemaal geen ongi krampen gehad tijdens mijn menstruatie. Die heb ik normaal de eerste twee dagen wel. Dit zijn ook de heftigste dagen van mijn ongi, normaal. Verder kwam er gister veel bruine drap, i.p.v. rood bloed. Dus heb ik voor de zekerheid maar een test gedaan vandaag. Maar die was negatief.

    Kent iemand dit of heeft hier ervaring mee??

    Liefs Loes
     
  2. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Hoe lang ben je gestopt met anticonceptie??
     
  3. Niet meer actief

    het kan met ontpillen te maken hebben als je pas bent gestopt met de pil, anders even een test doen
     
  4. Loes

    Loes Actief lid

    1 apr 2006
    151
    0
    0
    Zutphen
    Hoi Monika,

    Ik ben eind december gestopt met de pil. Ik ben in januari netjes na 30 dagen weer ongesteld geworden. Dus mijn normale cyclus is gewoon op gang gekomen. Dit is de derde keer dat ik ongi ben geworden, sinds ik ben gestopt.

    Groet,

    Loes
     
  5. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Het 1ste jaar na het stoppen kan het zijn dat je lichaam alles nog op orde moet stellen en dat het dus langer kan duren voor je weer ongi wordt.

    Even niks om je zorgen om te maken.
     
  6. Loes

    Loes Actief lid

    1 apr 2006
    151
    0
    0
    Zutphen
    Hoeveel maanden (gemiddeld) kan je ongi onregelmatig zijn, en ben je dus aan het ontpillen?
     
  7. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Nou Ben nu 8 maanden bezig, begin nu pas beetje regelmatig te worden.

    Groetjes
     
  8. Loes

    Loes Actief lid

    1 apr 2006
    151
    0
    0
    Zutphen
    Jeetje, wist niet dat dat zo lang kan duren. Maar ja, iedereen is natuurlijk weer anders. Dus bij de één zal het wel langer kunnen duren dan bij de ander.

    Ben jij wel elke maand normaal ongesteld geworden? Of verlies je ook minder bloed dan gewoonlijk.

    Groet,
    Loes
     
  9. Stampertjuh

    3 apr 2006
    5
    0
    0
    Verkoopster
    Den Haag
    Hoi Allemaal,

    Ik heb de laatste 2 a 3 weken dat ik midde in de nacht wakker wordt en dat ik moet plassen dan heb ik dezelfde klachten als met een blaasontstekking overdag heb ik soms met plassen die klachten maar niet altijd. ben al bij de dokter geweest heb me urine laten testen maar die was schoon. En nu ben ik ook nog eens 4 dagen over tijd. Kan het zijn dat ik zwanger ben? Zoja na hoeveel dagen over tijd kan ik het beste zo een thuis test halen?

    Groetjes
     
  10. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Gewoon elke maand ongesteld geworden, alleen soms 30,33,35 of 29 dagen ihihihihi Ik verlies ook niet minder bloed, gewoon 4/5 dagen ongesteld.


    groetjes
     
  11. Loes

    Loes Actief lid

    1 apr 2006
    151
    0
    0
    Zutphen
    He natasja,

    Bij mij is het bloedverlies deze maand erg weinig. Alleen de eerste dag een maandverbandje in, de andere 3 dagen was één inlegkruisje al genoeg. En geen buikpijn..... :D

    Liefs Loes
     
  12. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Heb in de afgelopen 8 maanden wel verschillende soorten ongies gehad, geen buikpijn vooral.. de laatste keer ineens erg veel buikpijn... nu valt het wel weer mee.
    Het kan helaas wel nog steeds met ontpillen te maken hebben bij je.. afwachten maar.
    Anders even testen nog voor de zekerheid!

    groetjes
     
  13. Loes

    Loes Actief lid

    1 apr 2006
    151
    0
    0
    Zutphen
    Hoi Natasja,

    Ik heb gisteravond voor de zekerheid een cb test gedaan. En er verscheen een heel dun, licht grijs lijntje. Best wel slecht te zien, maar hij was er echt.....nu twijfel ik nog meer :rolleyes: . Ik heb ook sinds gisteren soort van borreltjes of kriebeltjes in mijn baarmoeder/onderbuik. Dat heb ik nog nooit eerder gevoeld. Maar ja, ik wil mijn hoofd ook niet gek maken. Ik probeer over een paar dagen nog wel een test...

    Liefs Loes
     
  14. IkenKleine

    IkenKleine Bekend lid

    23 mrt 2006
    975
    0
    16
    succes!
    en we horen het wel als we je mogen feliciteren!
     
  15. Loes

    Loes Actief lid

    1 apr 2006
    151
    0
    0
    Zutphen
    Vandaag heb ik er toch nog maar een testje tegenaan gegooid. Ik heb namelijk nog steeds gevoelige en vollere borsten en rare borreltjes in mijn baarmoeder. Vanmiddag was ik ook een beetje misselijk......

    Nou heb ik een cb test gedaan, maar nu snap ik er helemaal niets meer van.... :rolleyes: !! Binnen een minuut verscheen er een lichte +, wat zwanger betekend. Maar hij verdween weer....zucht! Hoort dat?? Dus dat de plus verschijnt er weer verdwijnt, wanneer je niet zwanger bent? Je mag de test pas na een minuut aflezen, en tegen die tijd was hij al nagenoeg niet meer te zien.

    Herkent iemand dit??? Ik heb zelf nog niet vaak een cb test gedaan, dus weet het eiegnlijk niet.....

    Loes
     
  16. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Als hij na die minuut niet te zien was dan denk ik dat het niet positief was.
    je zou nu eigenlijk al 7 dagen overtijd zijn... meestal heb je dan wel een overtuigender test dan dit. (natuurlijk zijn er ook uitzonderingen)

    Ik zou het nog eens afwachten, hcg verdubbelt om de dag dus moet je over een paar dagen een dikkere plus hebben.

    Succes!
     
  17. Angel80

    Angel80 Lid

    21 mrt 2006
    44
    0
    0
    Rotterdam
    jeetje wat een gedoe... ik zou ook helemaal in de war raken!! Je kan altijd nog naar de HA gaan voor een bloedtest...
    Sommige testen zijn ook ingewikkeld...

    Nou sterkte ermee en eh.... als het zo ver is laat je het dan wel even weten???

    Liefs
     
  18. Loes

    Loes Actief lid

    1 apr 2006
    151
    0
    0
    Zutphen
    Ik heb mijn vraag ook voor de zekerheid aan de Verloskundige op deze site gesteld. Als eerste antwoord gaf ze, dat een korte ongi van 1.5 dag kan. Dat je dan dus niet zwanger hoeft te zijn. Maar als de symptomen aan mochten houden, ik toch beter even een testje zou kunnen doen. Omdat het natuurlijke wel kan.....

    na de mededeling van mijn twee vage testen, wil zij er toch vanuit gaan dat ik wel zwanger ben! maar ik durf mezelf echt niet te verheugen op een mogelijke zwangerschap....het is dan een extra groet teleurstelling als blijkt dat ik gewoon pech heb gehad met die twee testen. Ik ga het proberen om komende dagen los te laten (als dat lukt), en dan in het weekend nog maar een keer te testen. Want de symptomen zijn er nog steeds......


    Zucht! Ik hou jullie op de hoogte.

    Loes
     
  19. Patricia1983

    Patricia1983 Actief lid

    23 feb 2006
    497
    0
    16
    Arnhem
    Loes,

    Jeetje........ erg verwarrend allemaal! Succes het weekend met testen.

    Liefs
     
  20. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    wat vervelend Loes!! sterkte meis,ik hoop voor je dat ie van 't weekend duidelijk positief is
     

Deel Deze Pagina