zoooo ziek!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamaDenise, 7 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Blij toe dat je nu weer wat beter word.

    ja ik snap helemaal hoe je je voelt. Als ik in een openbare situatie misselijk word breekt het zweet me uit.
    Ben ook altijd bang om misselijk te worden enz..

    Sinds ik mijn rijbewijs heb (afgelopen zomer) durf ik veel meer.
    Alleen uit eten vind ik nog steeds onprettig.

    groetjes
     
  2. Marijke1985

    Marijke1985 Fanatiek lid

    11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Heeeeee leuk zitten we waarschijnlijk ook bij dezelfde verloskundige... :D

    xxx Marijke
     
  3. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    jeetje wat een herkenning natasja!!!
    dat uit eten gaan enzo!!
    ik denk al voordat ik binnen ben stel dat ik hier moet overgeven of dat het eten niet goed is,wast de kok zn handen wel,is de keuken wel schoon bla bla bla....
    ik had vorige week zaterdag ook overgegeven,denk iets verkeerds gegeten,dacht virus maar was t toch niet... en ik gaf over op centraal station in Amsterdam!!!!
    ik was helemaal in paniek toen!!!!
    thuis ben ik veel kalmer als het gebeurd,ook wel bang maar voel me veiliger!

    @marijkeheitlage:
    zou heel goed kunnen dat we bij de zelfde verloskundige zitten haha!
    wie weet komen we elkaar zonder dat we het weten elkaar tegen hihi!!!
     
  4. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Als ik in een restaurant zit denk ik alleen maar, waar is de wc.. ooow straks word ik misselijk, wat dan onheroepelijk zenuwen naar boven brengt. De Bus... pfff praat me daar niet over... wat een ellende.. we gaan maandag op werkweek, heb het 2 jaar lang wel gedaan, maar voeld me zo klootje de hele week, telkens in die bus... maar ik mocht deze keer mijn auto meenemen! hoef ik tenminste niet 6/7 uur in de bus.
    Alleen om dat eten maak ik me zorgen... maar mijn collega's weten het.. ik neem dus ook eten mee wat ik kan eten als ik niet naar een rest. durf.

    groetjes
     
  5. Panda

    Panda Fanatiek lid

    6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Wat vervelend Natasja dat jij daar ook last van hebt! Zoiets kan je leven behoorlijk ontregelen lijkt me. Of in ieder geval moeilijker maken dan nodig is. Hopelijk is er iets tegen te doen dat echt helpt.

    Ik heb geen overgeeffobie (al ben ik er geen fan van maar wie wel ;) ) maar kan soms wel heel bang zijn om flauw te vallen. En dan gebeurt dan ook af en toe. Ook best lastig maar het geeft wat minder rommel :D (is niet gemeen bedoeld hoor!). Daar kan ik best mee leven want meestal voel ik het aankomen en als ik dan ga liggen, trekt het wel weg.
     
  6. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik heb er al een aantal jaar last van, was veeeeel erger dan nu, heb zelfs 3 maanden in huis gezeten omdat ik er niet uit durfde.. maar daar heb ik geen last meer van. Ik heb ook medicijnen geslikt, maar daar ben ik sinds ik van de pil af ben ook mee gestopt en ik voel me prima! ik doe eigenlijk alles weer maar uit eten liever niet, nou ik kan zonder leven hoor! maar soms durf ik het wel, als ik met mijn man ben en met mijn ouders en zussen enzo.. maar meestal is dat dan op een plek waar ik vaker geweest ben. Ik heb eigenlijk nog nooit overgegeven in het openbaar, alleen toen ik bloed moest prikken een keer, maar toen had ik dit al en dat vond ik niet eens zo erg hahahahah

    Ik kan me je flauwval angst heel goed voorstellen! Fijn dat je het soms voelt aankomen, dan kan je het ondervangen!

    groetjes
     
  7. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    ik herken echt zo veel bij jou natasja!!!

    ik ben wel altijd uit huis bijven gaan,om vermijding te voorkomen.
    dat heeft wel mn zelfvertrouwen vergroot.
    ik heb nog nooit medicatie gehad tegen misselijkheid of overgeven tot deze keer dan ivm mn zwangerschap en kans op uitdroging.
    wat ik ook heb is bv ook dat wanneer ik heb overgegeven ik het eten van bv die avond ook een tijdje niet meer wil/durf te eten...
    heb jij dat ook of niet?

    verder beinvloed het niet echt mn leven.
    op een of andere manier weet ik bijna niet beter en hoort het bij mn leven maar vervelend is het zeker weten wel!
    niemand vind overgeven lekker maar om er echt angst bij de krijgen maakt het nog erger dan het al is zeg maar.
    en dat is wel iets waar ik wel aan wil gaan werken.
    heb het immers mezelf ''aangepraat'' en kan het ook weer uit mn hoogf krijgen,dat is zeker!
     
  8. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Mijn medicatie was ook voor mijn angstaanvallen, want die had ik ook nog eens. Bij die overgeef fobie heb ik ook erg last gehad van angsten. Dus het was niet voor de misselijkheid ;) had een tekort aan serotonine wat aangevuld moest worden.

    Ja ik heb dat ook hoor, als ik eenmaal heb overgeven durf ik inderdaad niets meer te eten.
    Maar ik kan er net als jij goed mee omgaan nu en heb er eigenlijk vrij weinig last meer van, ik weet wat ik wel en niet kan/durf en zo gaat het goed.

    Wel fijn om te lezen dat je niet alleen bent.

    Groetjes
     
  9. Marijke1985

    Marijke1985 Fanatiek lid

    11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Ja leuk zeg... :) Voel je je trouwens al wat beter? Gek eigenlijk zo'n fobie! Ik ben eigenlijk alleen als de dood voor spinnen ;) Ik heb wel eens ;) veeeeeeeel te veeeeeeel gedronken, en toen had ik nergens last van hihi gewoon midden in de bar :) ) Maar ja das totaal niet vergelijkbaar natuurlijk

    xxx marijke
     
  10. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    jah dat heb ik precies zo ook!!!!
    wat een toeval dat je gewon precies het zelfde hebt!!!
    bijna eng gewoon haha!
    ik heb ook medicijnen tegen angstaanvallen maar die neem ik nu niet met mn zwangerschap,alleen als het van de huisarts moet ofzo maar verder kom ik er niet aan!!

    en een fobie is zeker raar eigenlijk.
    het zit in je hoofd,het komt gemakkelijk in je hoofd maar zie het er maar eens uit te krijgen hehe!
    maar ik denk altijd,ik heb enkel een fobie,maar er zijn mensen van mijn leeftijd die knokken voor het leven.
    misschien is de vergelijking een beetje cru maar zo weet ik dat de fobie enkel vervelend is maar geen drama.

    dat ik nu ziek ben,overgegeven heb is heel erg naar geweest voor me maar er zijn ergere dingen bedenk ik me.
    gelukkig ben ik niet meer ziek nu,en blijft alles er gewoon in ;)
     
  11. Marijke1985

    Marijke1985 Fanatiek lid

    11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Gelukkig maar, dan kan je nu weer lekker vollop van je zwangerschap genieten!

    xxx Marijke
     
  12. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    dat kan ik gelukkig wel weer ja!!
    ben nog niet helemaal beter,nog steeds erg moe en een rare buik zeg maar maar gelukkig weer een beetje meer Denise :)
     
  13. Panda

    Panda Fanatiek lid

    6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Daar gaat het inderdaad om, dat je je jezelf voelt! Dat mis ik nu een beetje. Door alle hormonen en misselijkheid voel ik me niet echt mezelf. Maar dat komt heus wel weer, gewoon even afwachten.
     
  14. Marijke1985

    Marijke1985 Fanatiek lid

    11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Daar heb ik volgens mij wel flinke mazzel aan gehad, ik ben totaal nog niet misselijk geweest. Een vriendin van me die was de laatste 6 maanden ook zo misselijk, die hing wel 80 keer per dag boven de pot volgens mij, en als ze op stap ging nam ze zelfs voor de zekerheid een kotszak mee :(
     
  15. Panda

    Panda Fanatiek lid

    6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Wat een nachtmerrie! Maar ik neem ook voor de zekerheid een zakje mee als ik de deur uitga.
     
  16. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    lang niet iedereen word zo ziek van de zwangerschap!!
    ik ga altijd gewoon de deur uit zonder zakjes ofzo.
    heb 1x overgegeven van de zwangerschap in combinatie met vermoeidheid denk ik en dat was toevallig op centraal stadtion Amsterdam en deze keer had ik zware buikgriep (en heb iedereen aangestoken zoals mn zus,nicht en moeder :oops: )
    het lijkt me wel vreselijk als je zo ziek bent de hele zwangerschap door.
    kan je niet eens lekker genieten van de bijzondere tijd!!
     
  17. Marijke1985

    Marijke1985 Fanatiek lid

    11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Neee ze baalde er ook ontzettend van ze kon ook nooit goed eten, zelfs geen lekkere gezonde dingen! (kan ik me echt niks van voorstellen, ik heb op het moment echt een groente, fruit en salade kick) :) Maar goed ik eet zowiezo belachelijk veel nu ik zwanger ben.

    xxx Marijke
     

Deel Deze Pagina