Tweede zwangerschap zo anders

Discussion in 'Zwangerschap' started by acnaib, Aug 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. acnaib

acnaib Bekend lid

May 19, 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    De titel zegt het al; ik ervaar deze zwangerschap totaal anders dan me eerste.

Ik ben nog steeds erg moe en misselijk. Wordt regelmatig wat duizelig en moet echt heel de dag door kleine beetjes eten.
    Slaap 's nachts mega beroerd.
    Maar de kleine beweegt wel lekker:D

Toch maak ik me stiekem een beetje zorgen, want zou het iets betekenen je zo ziek voelen?
    Ik bel straks toch maar even de vk op voor de zekerheid, ook al ben ik vorige week op controle geweest en was alles goed.

Ook ben ik een beetje angstig voor zwangerschapsuiker.
    Wat dan als je dat blijkt te hebben?
    Maar voor alsnog probeer ik me daar niet druk over te maken.

2. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hai meid,

deze zwangerschap is ook zo anders dan de eerste. gij de eerste was ik juist heel erg misselijk en had ik last van alle irritante kwaaltjes. bij deze vraag ik me af of dat ik wel echt zwanger ben. af en toe even misselijk..heb tot nu toe maar 3 keer hoeven overgeven en verder niks aan de hand. ook geen stemmingswisselingen ofzo/ raar maar ja elke zwangerschap is anders.

3. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ik hoorde laatst 2 ervaren moeders (allebei 3 kindjes) over de zwangerschappen: dat de zwangerschappen van de meisjes zo totaal anders waren dan die bij de jongetjes.

En dat ze daarom bij de derde allebei dachten dat het dus weer een meisje/jongetje zou zijn. Eentje is ieg uitgekomen, de andere moet nog bevallen.

Zou het bij jullie dan kunnen betekenen dat je nu het andere geslacht krijgt dan het eerste kindje?

4. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik ervaar het ook heeel anders dan bij de eerste .. ik moet zeggen dat ik er veel minder mee bezig ben dan met de eerste, vaak ben ik zo druk bezig dat ik het soms wel eens ff vergeet, en niet in negatieve zin maar als ik dan s'avonds op de bank zit dan kan ik ineens weer intens genieten om het feit dat we eindelijk weer zwanger zijn .. Maar omdat het allemaal zo herkenbaar is ga ik er veel nuchterder mee om, als ik een afspraak heb bij de vk dan ben ik wel zenuwachtig maar daarna niet meer ..

Ik had zwangerschapssuiker en ik had dus een zwaar kind 4660 gr .. Als je suiker hebt word je extra goed in de gaten gehouden dus maak je er niet al te druk om al weet ik dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is ;)

Share This Page