Zooooo boos op schoonfamilie!! Of zitten wij verkeerd!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Creamams, 6 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.283
    2.233
    113
    Vrouw
    Nederland
    Tsja, ik denk dat er toch echt een compromis gesloten moet worden. Ik snap best dat je er niet op zit te wachten dat je tot diep in de nacht met je zoontje in de weer bent.
    De komende jaren zal je hier ook mee zitten. Kinderen kunnen nou eenmaal niet zo lang aan tafel zitten.
    Zelf zou ik, als het toch bij jullie thuis is, akkoord gaan met 18.00 uur. Je beslist dan zelf hoe laat hij op bed kan. Ik zou er niet teveel een punt van maken dat Kerst de hele avond met zoontje erbij moet. Begrijpelijk dat het voor jou belangrijk voelt maar je zoontje zal er nog niet veel van maken hoor. Desnoods gaan jullie als ouders wat leuks met hem doen in de middag en mag hij alvast een cadeautje pakken. Er komen nog wel meer speciale gelegenheden met de familie!

2. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Idd en al helemaal niet als ze net kadootjes hebben uitgepakt.

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.815
    4.194
    113
    Wat ik me oprecht afvraag, zijn mijn kinderen de enigste die ervan te genieten en het echt leuk vinden om met zijn allen aan tafel te eten, te kletsen etc? ik lees overal "is toch niet leuk voor de kids" dat heb ik echt nooit zo ervaren.

4. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    ik denk dat je vooral je zelf er een plezier mee wilt doen en je kind niet door hem er overal maar bij te willen hebben hij is 1,5!
    snapt er geen bal van en het zal hem weinig uitmaken
    en als de rest van de familie het nu ook al een hoop gedoe vind en eigenlijk niet alles maar wilt omgooien omwille van je kind snap ik dat heel goed. een beetje aanpassen ok maar dat doen ze dan toch al door naar jou toe te komen

5. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn kind vindt dat ook leuk, maar geen uren... en met 1,5jaar al helemaal niet. Zij gaf er echt niet om dat ze dan gewoon ondertussen naar bed gebracht werd hoor. En nu nog steeds niet... Na 8 a 8.30 is de avond voor kinderen naar mijn inziens gewoon echt voorbij, maar betekend voor mij niet dat die dan voor de volwassenen dan ook maar afgelopen moet zijn...

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    De oudere kids bij ons vinden dat ook leuk, maar voor de jongsten is het op een gegeven moment ook gewoon over (en dan hebben we het over 0-4 jaar). Die zijn het zat, moe, jengelig zo richting bedtijd. Althans bij ons wel.

7. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home

hangt natuurlijk van de leeftijd af de mijne is nu 1.5 en die doe ik daar dus echt geen plezier mee maar als hij wat ouder is kan het best zijn dat hij het geweldig vind

8. soeza

soeza Niet meer actief

Precies de reden waarom wij kerst als gezin vieren :)
    (met ons 5en dus, niet met andere familie)

9. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Met die instelling komt je er wel ... succes!

10. tuc

tuc Niet meer actief

Nee hoor mijn kinderen vinden dat ook leuk..vooral de oudste. Gaat in een restaurant ook helemaal goed, ik hoef echt gen restaurant met speelplek uit te zoeken. Soms doen we dat wel, gewoon voor de leuk, pannenkoeken ofzo.
    Maar als ik merkte dat ze het niet leuk zouden vinden zou ik ze er niet kostte wat kost zoals ts erbij hoeven hebben en zeker niet als het betekend dat we om 17.00 of nog vroeger aan het kerstdiner moeten zitten.

11. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Hier ook eentje die elke avond met plezier met ons aan tafel zit. Als ze door heeft dat het eten bijna klaar is, en papa bijna thuis, dan gaat zij alvast aan tafel zitten. Dus het lange tafelen met kerst ziet zij echt als een 'feestje'. Verder is ze ook dol op uit eten gaan, dat doen wij dan ook bijna elke maand.

Toen mijn dochter dezelfde leeftijd had als het zoontje van TS, 1,5 jaar, gingen wij met kerst gourmetten. Dat duurde 1,5 uur en daar heeft ze al die tijd bij gezeten. Dat was zeker geen 'moetje'. M'n man & ik hadden van te voren zoiets van; we zien wel zouden hoe lang ze het vol houdt. En is ze moe, dan leggen wij d'r op bed. Was toch bij ons thuis. Maar het was erg gezellig, ze had het duidelijk naar d'r zin, zat lekker te eten, etc.

Dit jaar is het weer bij ons. Wij spreken, net als elk jaar, af rond 16.00 uur. Dan eerst wat drinken, hapjes, cadeau's. En dan om 17.30 uur aan tafel. Meestal duurt het tafelen zo'n 2 uur. Daarna leggen wij onze dochter op bed. En blijft het bezoek nog even gezellig nakletsen, borrelen, spelletje spelen, etc.

12. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Brr ik moest er niet aan denken om bij mij ouders geklets aan tafel te zitten.. Nee hoor slen eten en boven met neefjes spelen:p. We mochten lang opblijven (half uur, uurtje langer😁. ) en slapen..

Zeker voor een kind van 1,5! Als K maar op mij lijkt doe ik hem denk ik meer plezier om hem ervoor op bed te leggen hahaha...

Ik zou dus schoonouders eerder laten komen, kadootje, klein hapje. Rond 6 uur komt sz en dan uiterlijk half 7 aan tafel.
    Zoon kan op zijn normale tijd naar bed en iedereen blij..

Schoonouders moeten maar dealen met het feit dat niet iedereen tegelijk aan komt.
    Jij bent happy want zoon wordt er ook bij betrokken.
    Sz happy want die is gewoon om 6 uur welkom.

Misschien kan sz echt niet eerder aanwezig zijn.. (Werken? Andere verplichtingen?)
    Anders houden jullie geen rekening met haar.
    Zo wordt er rekening met iedereen gehouden..

Iemand er niet mee eens. Dan toch gewoon ieder voor zich?

Overigens is dit precies de reden waarom wij geen kerst bij sv vieren altijd dat gezeur! Het etentje is vaak 1a2 weken later hahaha.. Dit jaar niet, want ik ga met een baby van 9 maanden niet 2-2,5 uur rijden.

13. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    #233 Thunder, 7 okt 2014
    Laatst bewerkt: 7 okt 2014
    als je alleen steun wilde had je je topic titel anders moeten formuleren. Volgens mij geven velen je hier eerlijke reacties waar je wat aan kunt hebben om het ook eens van een andere kant te bekijken. Maar dat wil je blijkbaar niet.

Super dat je nu hebt voorgesteld t bij jullie te doen. Lekker zo aanhouden zou ik zeggen als dat perse is wat je wil en dan schuift schoonzus maar gewoon om zes uur aan.

hoewel ik zes uur aan tafel heel normaal zou vinden, je zoontje heeft na t voorgrecht vast genoeg qua hoeveelheid, of je geeft hem dan zijn eigen eten, kan ie daarna mooi naar bed. Cadeautjes doe je dan gewoon van te voren, en wie daar bij wil zijn die komt, en anders niet. Daar hoeft toch niet iedereen bij te zijn lijkt me.

14. Jolina

Jolina Niet meer actief

Hahaha nee:D ach op zo'n dagen gewoon de kids lekker laten gaan toch;)

15. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Ik zou lekker die kleine man wat errug lekkers geven, wat kadootjes doen smiddags die jullie voor hem gekocht hebben, daarna Lekker naar bed om 19.00 en de familie om half 8 laten komen, heeft de kleine man toch lekker wat feestelijks gehad en kan hij lekker op tijd zn bed in :)

16. Candle26

Candle26 Niet meer actief

Ik zou me niet nu al druk maakten over 1 dag die pas over 2 maanden is, waar de mogelijkheid bestaat dat je kindje jengelig wordt de dag erna omdat hij misschien wakker gemaakt wordt als je laat naar huis gaat als jullie kerst niet in eigen huis vieren..

En de compromis dat ze dan bij jullie thuis komen waarbij je kind niet wakker gemaakt hoeft te worden en dus waarschijnlijk niet jengelig is de dag erna omdat hij dan wel door kan slapen, lijkt mij prima? Dat je schoonzus nou om 15:30 of 18:00 komt.. Maakt dat echt, echt zoveel uit voor de rest van de avond? Is het dat allemaal waard?

En vind het niet echt netjes dat je je af reageert op mensen hier die jou hun gevraagde! mening geven..

17. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eens.

18. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Je punt qua cadeautjes snap ik helemaal, daar zou ik ook echt niet mee akkoord gaan. Maar de etenstijd, wij hebben ook een dochter van anderhalf maar zit er zelf echt niet op te wachten om al rond 15 uur te moeten beginnen met eten. Voor 17 uur zou ik ook niet echt beginnen met eten. Misschien hebben wij het voordeel dat dochter niet veel slaap nodig heeft dus het prima tot 20 uur vol kan houden, maar zij gaat echt geen uren aan tafel zitten, dus dan mag ze lekker gaan spelen, is ze er toch bij. En als ze moe word gaat ze naar bed. Dan zouden wij nog gerust verder kerst kunnen vieren.

19. Lojo

Lojo Bekend lid

19 dec 2012
    612
    6
    18
    Je gaat toch niet om 5 uur aan het kerstdiner beginnen? Dan moet het toch echt wel 11 gangen zijn haha.

Maar goed, geen cadeautjes heb je zelf in de hand lijkt me. Je koopt zelf gewoon wat leuke dingen voor onder de boom! En het eten zou ik dan rond 6 uur Latem starten en om 7 uur pauzeren om die kleine op bed te leggen.

Denken in oplossingen ipv problemen ;)

20. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Bij ons thuis is dat dus 8 gangen , hahahaha ;) weliswaar kleine hapjes maar wel errug lekker.
    Dit jaar wederom bij mijn ouders, mijn zussen komen, ene zus heeft een zoontje van dan net 1 jaar en de zoon van mijn andere zus is bijna 4.
    Nooit problemen gehad, we beginnen rond 17.00 met de eerste gang, de amuse, de kids smikkelen mee wat ze willen en om 18.00 krijgen de kids sowieso hun eigen eten.
    De kinderen gaan rond 20.00 naar bed, langer houden ze ook niet vol ;)
    Bij mijn neefje van bijna 4 is dit altijd goed gegaan, en ik denk het met mijn andere neefje ook wel goed. Beide genieten van de aandacht die krijgen :)

Deel Deze Pagina