Zooooo boos op schoonfamilie!! Of zitten wij verkeerd!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Creamams, 6 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Ik vind dat je nogal vijandig reageert. Ik geef toe, mijn eerste reactie was kut, maar nu probeerde ik je gewoon te helpen. Snap dat het lastig is.

2. Jolina

Jolina Niet meer actief

Begin me af te vragen wat je nog met dit topic wilt.....

3. LMI

LMI Bekend lid

21 jan 2014
    655
    54
    28
    Vrouw
    Klinkt in mijn oren als een prima oplossing.

4. Creamams

Creamams Niet meer actief

Naar mijn mening is het een beetje uit de hand gelopen. Ik voel me ook behoorlijk ellendig.
    Ik heb nu ook de keuze gemaakt om mijn account hier te laten verwijderen. Ik heb er echt geen zin meer in. Sommige mensen zijn heel erg goed in het maken van een rel topic en ik ga mijn tijd en energie hier niet meer aan verdoen.
    Voor mij is het leuke er wel vanaf. Dat komt niet alleen door dit topic hoor.
    Ik heb veel minder leuke topics voorbij zien komen.

5. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Wat wij gedaan hebben:
    Thuis gezellig gemaakt, muziekje, cadeautjes, leuke dingen, vrienden uitgenodigd op de dag (borreltje)
    Daarna door gereden (toevallig ook schoonfamilie) en daar aangeschoven, tafel was mooi en feestelijk, we hadden een normale prak voor pukkie maar ze mocht ook mee proeven met het sjieke voorgerechtje als ze wilde (bleek vies te zijn hihi)

En zo hebben wij de lieve vrede bewaard en een hele fijne gezellige kerst gehad, puk is naar bed gegaan toen ze moe werd, en toen hebben wij het afgemaakt.

Hoe goed ik je ook begrijp, soms moet de lieve vrede even bewaard worden, en hoe gek het ook klinkt, het jaar erop kwamen ze zelf met ideetjes om de kids meer in het hele kerst spektakel te betrekken (vroeger eten, anders eten, cadeautjes tussen de gangen door)

Misschien kan je hier iets mee en zo niet, gewoon lekker thuis wat gezelligs er van maken.

6. mumija

mumija Niet meer actief

Ik snap je wel hoor; ik ben precies zo.
    Je schoonzus lijkt me een tang van een mens; die doet alleen zo halsstarrig om jou te pesten.
    En je schoonmoeder vind ik nu ook niet als een gezellige oma klinken. Sterkte ermee, je hebt je best gedaan in mijn ogen..;)

7. mumija

mumija Niet meer actief

Geef haar op voor een lexa-kerstborrel of zoiets..;)

8. mumija

mumija Niet meer actief

Helemaal mee eens.:)

9. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Whahahahaha

10. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    :$ Jij hebt echt gelijk! Mee eens echt wel!! :)

11. mumija

mumija Niet meer actief

Zullen we een club oprichten?
    Laat je niet gekmaken joh. Ik hou er ook niet van om zo laat te beginnen met een kleine hoor. Om 20.30 - 21.00 heb ik dringend behoefte aan tijd voor mezelf. Kerst of niet.
    Ik snap heel goed dat je de kleine erbij wilt hebben en persoonlijk hou ik er al helemaal niet van om tot zo laat (want dat zal het waarschijnlijk dan wel worden) aan tafel te hangen.
    Dan dat gedoe nog van alles opruimen en ff bekomen omdat je schoonfamilie is geweest :D. En 's morgens vroeg staat de kleine alweer aan je bed...nee hoor geef mijn portie maar aan fikkie.
    Kerst moet namelijk voor mij ook leuk zijn. Wij vieren kerst ook altijd vanuit het gezin en de rest is bijzaak.

12. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ik snap je wel een beetje hoor....soms kan een topic totaal anders lopen.
    Maar het is toch jammer als je hierom een account laat verwijderen meid;)

Soms moet je bepaalde mensen gewoon negeren;) je hebt er zelfs een optie voor he, de negeerlijst.

Ik wens jullie iig alvast een superleuke kerst toe....:D

13. Evientje

Evientje Niet meer actief

Mijn vraag zou dan zijn waarom wel rekening houden met het losbandige leven van schoonzus, die geen verplichtingen aan huis heeft (maak ik op van Ts) en enkel lang leven het uitslapen/chillen is op dat moment? Terwijl het voor haar een kleine moeite is om 1 of 2 uur eerder af te spreken!? Het komt bij mij over alsof er wel rekening met volwassenen moet worden gehouden maar niet met de kinderen (of in dit geval 1 kind).

Ts ik vind niet dat je onredelijk of niet flexibel bent. Jouw kindje hoort net zo goed bij kerst betrokken te worden. Als ik zo je OP lees en een aantal reacties vraag ik me af of ze wel blij zijn dat ze opa/oma en tante zijn? Ik zie namelijk niet in waarom jij wel water bij de wijn moet doen en de rest niet. Beter gezegd als ouder moet je je vaak in allerlei bochten wringen om aan de verwachtingen te voldoen, ook als je het zelf wel heel leuk vind om kerst samen te vieren, het is dan wel even iets meer als zorgen dan als het ware je beste jurk aantrekken, make-up op doen en je gezelligste gezicht opzetten...
    Ik heb het eerste 2 jaar ook gezegd ik wil de kerst thuis vieren (zoontje is van oktober en ik was allerminst mobiel in december door problemen bij de bevalling), maar jullie zijn welkom om het bij ons te vieren. Mijn ex-schoonouders waren hier ook heel koppig in en vonden het onzin (zijn dus het eerste jaar alleen overdag geweest en geen traditioneel kerstdiner mee gedaan, maar die wilde ook pas om 7 uur gaan eten want schoonzus had nog geen honger!?(standaard 7 gangen), het tweede jaar zijn ze bij ons geweest maar vonden ze dat wij dan alles maar moesten betalen maar verwachtte wel een 7 gangen diner!? Dat is dus gewoon een 3 gangendiner geworden! Maar niemand die het door had! Mijn ex-schoonouders woonde overigens ongeveer een uur van ons vandaan)
    Mijn ouders deden er totaal niet moeilijk over, die zijn het eerste jaar bij ons gekomen en hebben voor het voorgerecht gezorgd en de drank en mijn broer voor het nagerecht! Het tweede jaar hebben we het wel daar gevierd (was een kwartier met de auto) en zijn daar blijven slapen, en het ieder een gang hebben we erin gehouden tot mijn neefje geboren is, heeft veel zorg nodig en wilde mijn schoonzus en broer niet extra belasten. Nu doe ik het kerstdiner samen met mijn moeder).
    Ik zie het probleem niet om rekening met elkaar te houden, en dan heb ik het niet over de cadeautjes want dat vind ik gewoonweg triest en zou daarin zoiets hebben van of allemaal of niemand! Maar goed wie ben ik! :D

14. tuc

tuc Niet meer actief

Je account opzeggen omdat je niet van iedereen gelijk krijgt vind ik heel bijzonder.

ik zou met je man op 1 lijn komen, dan een plan maken voor jullie als gezin dus als jullie echt om 5 uur willen beginnen met eten meld jr dat aan schoonfamilie. Je geeft ze dan de keuze om te komen of niet.

15. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Om 15 uur ligt mijn kleine toch echt nog op bed. Later eten is dan toch juist ideaal? En daar slapen 's middags als je kindje dan geen probleem vind lijkt mij ook een prima idee.

En verder..... koop zelf een kadootje of een paar voor hem (en evt voor de rest ook maar 1 als statement) en leg dat onder de boom. Kerst gered!

Ik begrijp beide kant wel, hoewel de schoonfamilie wel erg star is! Iedereen kadootjes en de kleine niet kan natuurlijk niet.

16. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    mij ook.

17. Indy1986

Indy1986 Niet meer actief

Ik heb alleen je openingspost gelezen en snap je helemaal!
    Hier ook al gezeur met schoonfamilie, maar dan over Sinterklaas.
    Wij hebben geen zin om Sinterklaas = kinderfeest te vieren met broertje en zusje van vriend, omdat zij helemaal geen interesse in onze kinderen tonen. Ze laten het afweten met verjaardagen, sturen nog niet eens een berichtje waarin ze afzeggen, ze komen gewoon niet.
    Nu begint schoonzusje te zeuren dat ze wel graag met de hele familie wil vieren, want ze vindt gedichten maken zo leuk. Elk jaar haalt ze gewoon een gedicht van internet af met zo'n gedichtengenerator.... 😳

Wij vieren dus gewoon Sinterklaas (en kerst) zoals wij willen met de mensen die zich wel interesseren voor onze kinderen.

En in jouw geval, ik snap niet hoe je schoonfamilie kan zeggen dat jouw zoon geen kado's krijgt.
    Wij doen met mijn familie ook aan kado's met kerst. Onze kinderen krijgen ook altijd wel een kadootje, ondanks dat ze met Sinterklaas ook al kado's hebben gekregen.

18. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou niet je account gaan opzeggen omdat je niet blij bent met de antwoorden in dit topic, dat is een beetje apart toch?

je hebt naar mijn idee echt gewoon antwoord gekregen op de vraag die je stelt in je topictitel. Maar miss had je antwoorden die je niet had verwacht of die je niet wil horen. Dat valt dan miss rauw op je dak.

maar volgens mij ben je prima in staat Rlf een keus te maken wat je nu wil doen. En ik zou dus ook gewoon een knoop,doorhakken en klaar ermee. Doe t hoe je t wil doen. En gebruik de reacties in dit topic hoe jij wil.

er zit naar mijn idee gewoon veel meer haat en nijd richting schoonfam, dit kan toch niet alleen over kerst gaan dat jullie allemaal zo koppig doen.

19. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Volgens mij zijn er maar 2 oplossingen, of jij past je aan aan je schoonzus of jullie vieren kerst als gezin zonder schoonfamilie. Van je schoonfamilie hoef je het geloof ik niet te verwachten. Je schoonzus stelt zich wel heel star op. Wat is er nou moeilijk aan om een uurtje eerder te komen als je verder geen verplichtingen hebt.

Succes!

Nb (als ik alleen op je eerste post zou regeren zou ik je indd star koppig en eigenwijs vinden. Maar jij hebt water bij de wijn gedaan, je schoonouders hebben water bij de wijn gedaan, nu je schoonzus nog.

20. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou, ik begreep dat t nu juist de schoonouders zijn die de oplossing in de weg zitten, zij willen namelijk perse dat iedereen op dezelfde tijd arriveert en eet. Anders kon ts gewoon al eerder beginnen met cadeaus of voirgerecht en dan kom schoonzus uur later aanschuiven.

Deel Deze Pagina