Zooooo boos op schoonfamilie!! Of zitten wij verkeerd!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Creamams, 6 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ah oké. Dat heb ik gemist.
     
  2. fliertje

    fliertje Fanatiek lid

    1 mrt 2012
    1.178
    0
    0
    dit!
     
  3. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    En eer een zinloze reactie van iemand die alleen de openingspost heeft gelezen en verder weer lekker komt rellen.
     
  4. alamea

    alamea Fanatiek lid

    15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Je maakt het zo perfect als je zelf wilt hoor. Ik zie niet in hoe jij genoeg moet toegeven. Jij hebt op die manier de regie geheel in eigen handen als het kerstdiner bij jou thuis zal zijn. Je zit enorm in het voordeel doordat je je kind op jouw gewenste moment in zijn eigen bed kan leggen. Jij kan nu zelf bepalen hoe "perfect" het diner wordt. Jij bepaalt hoe groot je budget is. Jij bepaalt hoe extravagant je wil zijn met het aankleden van de eettafel.

    Zo perfect, zo duur, en zo veel werk hoeft het trouwens helemaal niet te zijn. Het hoeft ook niet te voldoen aan de standaarden die je schoonouders erop nahouden. Om de kosten en de workload te verdelen, kan je ervoor kiezen om de gerechten te verdelen onder iedereen. Jullie doen het hoofdgerecht, je schoonouders voorgerecht en amuse en wat ze verder nog voor gangen tussendoor willen doen (laat hun dus lekker perfect doen als ze willen), en schoonzus dan alleen het dessert aangezien ze wat later wil komen en eerst wil chillen. Wat tafelbekleding betreft, hoeft ook niet duur te zijn. Zat goedkope winkels die voor die tijd wat in de aanbieding hebben liggen, of maak zelf wat als je een naaimachine hebt. Voor kerststukjes kan je een hoop van het groen/mos/dennenappels uit een bos halen.

    Het enige waarin jij dan wat schappelijker zou kunnen zijn, is om wat tegemoet te komen in de begintijd van het diner (lees: een tijd in het midden van wat jij wil en wat schoonfamilie wil). Je schoonzus schuift dan maar aan wanneer zij wil, en accepteert dat ze dus 1 of meer gangen zal missen. Je schoonouders kunnen tegemoet komen door dan te accepteren dat niet iedereen tegelijk start met het diner.

    En verder ontferm je je over je kind wanneer en hoe je dat wil.

    Ook wil ik je aanraden om te leren hoe met kritiek om te gaan en te denken in oplossingen. Niet alles gelijk als een belediging opvatten. Natuurlijk heeft iedereen een eigen mening, maar jij verwachtte unanieme steun. Er waren een hoop constructieve reacties die met oplossingen kwamen, maar jij negeerde die. Je vroeg immer in je beginpost ook "zien wij het zo verkeerd?" en "hoe doen jullie dit?". Dan nemen mensen, ik tenminste, aan dat je open staat voor andersdenkenden en voor oplossingen.
     
  5. kuikentjepiep

    kuikentjepiep Bekend lid

    30 aug 2014
    575
    2
    16
    Je kunt toch voorstellen om kerst bij jullie te vieren en dat ze dan rond 16.00 komen.. lekker in de middag cadeautjes met de familie en gezellig met je kindje erbij.
    Dan voorgerechtje en je kindje ook een gerechtje aan tafel en dan lekker je kindje naar bed brengen en met de familie verder tafelen??
    Iedereen blij dan toch?

    Ik snap wel dat je geïrriteerd bent als je schoonfamilie voet bij stuk hout en niet mee wil denken. Dan zou ik er ook snel klaar mee zijn maar vaak is dat niet de eerste opmerking die ze maken en ik denk dat je bij jezelf moet afvragen of die irritaties echt alleen om dit kerstfeest gaan of dat het elke keer zo is.
     
  6. mellowyellow

    mellowyellow Actief lid

    4 jan 2014
    117
    0
    0
    Pfft, ik zou allang geen zin meer hebben.
    Gelukkig doen wij hier niet zo moeilijk.
     
  7. Annedore

    Annedore VIP lid

    17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland

    Dit dus...goed gesproken.
     

Deel Deze Pagina