Zooooo boos op schoonfamilie!! Of zitten wij verkeerd!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Creamams, 6 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blossom85

    blossom85 Fanatiek lid

    4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Dit zou ik ook voorstellen.
     
  2. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Ik zie het probleem geloof ik niet zo. Ik zou wat voor het eten gaan..hem een cadeautje laten uitpakken. Een voorgerechtje doen dat hij ook wat eet en dan hem lekker daar op bed leggen. Je kunt zelf lekker uitgebreid tafelen en hij ligt lekker te slapen. Ideaal lijkt mij.
     
  3. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    De rede dat wij kerst hebben afgeschaft. Dat gezeur iedere keer over de dagen. Ik heb daar gewoon geen zin in.
     
  4. honeyy

    honeyy VIP lid

    5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ik begrijp je helemaal!! Ik zou dan ook niet gaan.

    Mijn schoonouders houden ook totaal geen rekening met ons.. Moeten altijd naar hun pijpen dansen.. Echt drama! Zusje is chef kok en moet dus 1 vd 2 werken, dag dat ze vrij is, zijn wij bij ons.. 1 dag
    Bij hun en dit is ieder jaar 1 groot drama!!

    K kijk er nu alweer naar uit.. Pff
     
  5. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    ik vind dat jullie allebei een beetje dwars doen. leg gewoon je kleine laat in de middag op bed en dan kan hij er s'avonds wat langer bij zijn. en word hij moe dan leg je hem op bed en eten jullie verder.
    en anders voorstellen om een uur of 17.30 uur te beginnen met het eten? om 15.00 uur beginnen (ook eten??) vind ik persoonlijk wel erg vroeg.
    als wij kerst vieren dan zijn alle 4 de kinderen er gewoon bij. smiddags op bed en dan kunnen ze s'avonds wat langer opblijven. daar krijgen ze echt niks van hoor;)
     
  6. moedervan6

    moedervan6 Bekend lid

    6 apr 2011
    527
    0
    0
    Overdag bij jouw ouders en s'avonds bij schoonouders,probleem opgelost.
     
  7. Juffie1984

    Juffie1984 VIP lid

    16 nov 2007
    10.986
    115
    63
    Zo zou ik het ook doen.
    Als ik naar onze kinderen kijk maak ik die ook niet blij met uren aan tafel zitten;) Zelf zit je toch ook veel rustiger als je kindje lekker ligt te slapen;)
    Heel boos worden lijkt me hierom toch niet nodig.
     
  8. TempusFugit

    TempusFugit Niet meer actief

    Ja, dit zou ik ook doen! Ik denk eerlijk gezegd ook dat het de ophef niet waard is.
     
  9. honeyy

    honeyy VIP lid

    5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Denk dat het gewoon is, dat er niet eens een "oplossing" geopperd word, mee van dit is het, zo gebeurd het einde discussie..

    Ja dan zou ik ook boos zijn....
     
  10. MoedervanSafia

    MoedervanSafia Fanatiek lid

    10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Ik vier zelf geen kerst,
    maar lekker asociaal,
    je kind hoort er gewoon eenmaal bij vind ik,
    dan maar lekker vieren bij je eigen familie!
     
  11. mumija

    mumija Niet meer actief

    Dit vind ik een goed idee. Misschien kun je dit voorstellen om te doen?
     
  12. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik heb alleen de openingspost gelezen, dus misschien zeg ik dingen dubbel.

    Maar ik begrijp niet waarom het niet allebei kan. 's Middags met z'n allen, daarna zoontje op bed en lekker lang tafelen met de volwassenen.
     
  13. Dreamer

    Dreamer VIP lid

    17 mrt 2011
    6.146
    32
    48
    Snap beide kanten..
    Maar ergens denk ik wel, kerst is een familiefeest en daar horen mijn kinderen bij!
     
  14. XmoniqueX

    XmoniqueX Bekend lid

    1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Euh kadootjes onder de kerstboom en dan geen enkele voor de kinderen? Dat kun je toch niet maken. Heel zielig.

    Eten zou ik niet verwachten dat je zoontje gezellig mee tafelt. Wel eerder aan tafel. 5 uur / half 6. Je zoontje kan dan lekker eten en naar bed. Vervolgens hebben jullie nog een gezellige avond voor de boeg.

    Vorig jaar wilde schoonfamilie tapas gaan eten. Duurde 2,5 uur. Aangegeven dat het heel leuk is maar niet te doen met mijn zoontje. Uiteindelijk Chinees lopend buffet van max. 1,5 uur. Dat ging goed :)
     
  15. MMarianne

    MMarianne Niet meer actief


    Je bent niet de enige, zo doen wij het ook en zie niet echt een reden om zooooo boos te zijn op je schoonfamilie zoals je zegt...alleen dat ie geen cadeautje zou krijgen en de rest wel, dat vind ik inderdaad niet kunnen.
     
  16. Drieka

    Drieka Niet meer actief

    Jammer dat je schoonfamilie alleen maar aan zichzelf denkt en totaal niet aan jullie kindje.
    Ik zou het niet kunnen waarderen en vindt het belachelijk om te zeggen dat Sinterklaas voor kinderen is en Kerst voor volwassenen!
    Vindt het sowieso belachelijk om cadeautjes onder volwassenen te doen, vindt het wel echt leuk voor kinderen.

    Ik snap heel erg goed dat je gefrustreerd bent dat ze totaal geen rekening met jullie kindje houden, je zou toch zeggen dat een oma haar kleinkind er ook zoveel mogelijk bij zou willen betrekken!
     
  17. Joycey

    Joycey Niet meer actief

    Weet je hoe ik het zou doen?

    Zelf plannen wat JULLIE op eerste kerstdag gaan doen als een gezin. Papa, mama en het kind. Wat jullie plannen zijn thuis in jullie eigen huis als gezin met het oog op het starten van JULLIE tradities. En dát uitvoeren.

    Kerst is mijn inziens allereerst voor het gezin. Daarna komt de tweede lijn van familie en daarna pas de derde (tantes, ooms, opa's/oma's). Een ieder heeft er geen snars mee te maken hoe jullie kerst vieren en wanneer. Your way or the highway. En wanneer jouw partner en jij er samen mee eens zijn dat jullie naar ouders/schoonouders gaan op die dag, dan pas gaan jullie. En anders blijven jullie lekker thuis ;)

    Niemand gaat mij verplichten hoe ik mijn vrije tijd/feestdagen in vul. En het is prima dat wij uit vrije wil naar mijn schoonouders gaan (hele lieve leuke aardige mensen) maar dan ook echt uit vrije wil en niet uit verplichting. Ik weiger dan pertinent; gewoon omdat wij dat zelf wel bepalen.
     
  18. penseel

    penseel Niet meer actief

    Eerlijk! Waar maken jullie je druk om hoppa kind er bij cadeaus en het gezellig maken. Kerst kent hier geen bedtijd ook niet met een uk.

    Moe lekker naar bed.

    Het is pas oktober. Pff nu daar al mee bezig. Kinderen passen zich maar aan. Drie uur kerst diner zou ik ook te vroeg vinden uur of zes is voldoende. Kind laten scharrelen rond om de tafel.
     
  19. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.936
    15.245
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Helemaal mee eens.Niet alles hoeft te wijken voor jullie zoon van 1,5 jaar.Kind heeft geen enkel benul ervan dus om nu van de hele familie te verwachten dat ze alles opzij zetten gaat toch echt te ver.Ik vind dus dat jullie overdrijven en erg emotioneel reageren en het veel te persoonlijk maken.
     
  20. 2jees

    2jees Niet meer actief

    Ikkuh zelluf ;)
     

Deel Deze Pagina