Zooooo boos op schoonfamilie!! Of zitten wij verkeerd!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Creamams, 6 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomerrr

    Zomerrr VIP lid

    5 jun 2011
    5.096
    496
    83
    Sluit ik me bij aan:)
     
  2. ShampooL

    ShampooL Niet meer actief

    Ik snap beide kanten.
    Ik zou een cadeautje onder de boom leggen voor de kleine. Deze voor het eten uitpakken en na het eten naar bed. Dan kunnen de volwassenen natafelen en cadeau's uitpakken.

    Ik snap dat jullie de kleine erbij willen hebben. Maar de wereld draait niet alleen om jullie kindje van 1,5. :)
     
  3. 2jees

    2jees Niet meer actief

    Overigens sluit ik me ook aan bij Tuc.

    Hier vaak naar familie, niet alleen voor onszelf maar OOK voor hun (joyce.. we hoeven in deze wereld toch niet alleen aan onszelf te denken? Gebeurd toch al te veel..)

    Opas en omas willen hun kleinkinderen ook graag zien en meemaken. De manier waarop bij TS vind ik niet erg aardig, maar om 15.00u diner vind ik ook niet kunnen. Kijk gewoon hoelang hij het volhoud en dan naar bed. Gezelligheid heeft hij toch wel dat is niet perse bij het diner. Juist niet misschien.
     
  4. ShampooL

    ShampooL Niet meer actief

    Oh, ik zie dat deze tip al vaker is gegeven.
    Great mind think alike, eh? :D
     
  5. mumija

    mumija Niet meer actief

    Precies...pfff ik ben ook zo gemakkelijk hoor. Moe= naar bed en anders lekker rond laten scharrelen. Kinderen passen zich makkelijk aan en het is wel fijn als ze de volgende dag wat langer in bed blijven liggen.:D

    Maar ikwil er wel mijn kids bij hebben hoor, ook die kleine van mij.
     
  6. Miss Appletree

    Miss Appletree VIP lid

    21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Ik snap niet zo goed waarom je verwacht dat anderen zich aanpassen aan een kindje van 1,5. Tuurlijk is het gezellig dat hij er bij zit, maar er zijn ook nog andere deelnemers aan het kerstgebeuren. Probeer een compromis te sluiten. Boos worden vind ik overbodig. Koop lekker zelf een cadeautje voor je kindje voor onder de boom. Ga op bezoek en naar huis wanneer het jullie uitkomt.
    Trouwens ben wel benieuwd hoe de schoonfamilie over een paar jaar met een beteuterd hoofdje van een kind omgaat als er geen cadeautje voor hem onder de boom ligt.
     
  7. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Mijn mening zit er ergens tussenin.
    Ik vind het ook echt stom dat er allemaal cadeautjes zijn, maar niet voor jullie kindje. Ik zou dat in elk geval oplossen door dan maar zélf wat cadeautjes er bij te leggen en je kindje die eerder op de avond uit te laten pakken.
    Wat eten betreft vind ik dat je een béétje overdrijft. Ik zou mijn kind er niet heel de avond bij willen hebben. Maar dan bijvoorbeeld het voorgerecht (wel aangepast op een kindervariant, of zelf een kindervoorgerecht maken), dan de 'echte hap' van jullie kind en dan tussen de gangen je kind op bed leggen en zelf lekker verder gaan met het tafelen. Je kind pakt dan wel de sfeer mee, hij is er deels bij, maar jullie maken het dan niet te laat voor hem.

    Als kindervoorgerecht heb ik een paar jaar geleden een plakje boterhamworst in de vorm van een kerstboom gesneden. Ik heb iets (weet niet meer wat) als kerstballen erop gelegd. Schijfjes komkommer of zo. Dingen die hij lekker vond. Hoofdgerecht weet ik niet eens meer. Misschien wel een stamppotje dat ik eerder had klaargemaakt, opgewarmd in de magnetron. Toetje iets specialer door hagelslag of zo er over te doen...

    Helemaal de kerst met je schoonfamilie afblazen zou ik niet doen. Probeer juist tot elkaar te komen door compromissen te sluiten. Als zij echter totaal een 'my way or the highway' attitude blijven houden, zou het voor mij ook snel klaar zijn.
     
  8. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Een kerstdiner om 3 uur...... zou ik ook niet blij van worden.
    Ik vind dat je je aanstelt.
    Zoals zovelen hier al zeggen, niet moeilijk doen, je zoontje gewoon lekker op bed leggen als hij moe is.

    Of.... iedereen lekker bij jou thuis uitnodigen, kan jij de planning bepalen.
     
  9. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    eerlijk is eerlijk mijn idee van kerstdiner is ook niet 3 uur smiddags

    maar wij gingen dan bijvoorbeeld rond 3 uur koffie met wat lekkers gezellig kadootjes uitpakken daarna wijntje drinken
    en tegen de tijd dat mijn dochtertje moe was deed ik haar in bedje en was ze niet moe bleef ze lekker op.
    en lekker lang tafelen kan toch ook gewoon en je kan ondertussen toch de wensen van je kindje volgen is ie moe wil ie slapen gaat ie naar bedje en anders lekker bij jou op schoot

    ik zie dus van beide kanten geen probleem
     
  10. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    maar je schoonfamilie koopt dus 0 kadootjes voor je kindje?
    dan nam ik ook niets maar dan ook niets voor hun mee
     
  11. Miss Appletree

    Miss Appletree VIP lid

    21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there

    Dit dus. Tot elkaar komen is een mooie kerstgedachten. ;):D
     
  12. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    maar moeten jouw kindjes ongeacht leeftijd dan opblijven voor een etentje?
    als ze moe zijn is hun bedje toch een betere plek
    alle waar naar de leeftijd als ze wat ouder zijn blijven ze vanzelf wat langer op.

    het is hetzelfde als verjaardag die ik vier
    ze mag opblijven is 5 jaar oud
    maar waarom zou ze moeten opblijven tot de laatste gast weg gaat?
    rond uur of 10 vind ik het mooi geweest en hoppa ook even tijd voor jezelf
     
  13. ShampooL

    ShampooL Niet meer actief

    Waarom is het kindje van TS hun 'probleem'?
    Ik snap dat een cadeautje leuk is, maar een kindje van 1,5 begrijpt er toch nog weinig tot niets van. Ik vind het daarom dat ,als kindjes nog zo jong zijn, het de verantwoordelijkheid is van de ouders om iets te regelen qua cadeautje.
     
  14. FB1984

    FB1984 VIP lid

    17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Mee eens 😁

    Zo doen wij het ook. Zodra ze moe worden, hup naar bed
    En wij genieten vd kerst de rest vd avond
     
  15. AnnevandePol

    AnnevandePol Bekend lid

    13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Dit snap ik dan weet niet. Jij vind het normaal om voor iedereen een kado te kopen behalve voor je kleinkind? Als ik naar mijn ouders of schoonouders ga en er zijn cadeautjes voor iedereen, dan verwacht ik eigenlijk wel dat er ook wat voor mijn kindje bij zit.

    Of heb ik nu wat gemist? (Kan ook, haha)
     
  16. unknowable

    unknowable Niet meer actief

    Dit dus. Maar de keuze om geen kerst met hen te vieren, lijkt me prima. Dan kunnen zij gewoon het vaste programma volgen.
     
  17. sjak

    sjak Niet meer actief

    Volledig wat ik vind.
     
  18. Romy1979

    Romy1979 Niet meer actief

    Persoonlijk vond ik het ook heerlijk als mijn zoontje op bed lag, zodat we rustig konden tafelen. Dus ik snap je schoonfamilie wel. En een cadeautje voor je kindje kun je zelf ook onder de boom leggen toch?
     
  19. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    Ik vind kerst een feest voor het hele gezin/familie. En daar hoort je zoontje ook bij. Ik zou hetzelfde hebben voorgesteld, om iets eerder te beginnen. Om 15.00u wil nog niet direct zeggen dat je dan gelijk moet gaan eten. Gewoon eerst cadeau's, hapjes, en rond 17.00u aan tafel, oid. Doen wij hier ook. Moet kunnen, toch? Je kunt het ook andersom stellen; Als zij perse lang/laat willen tafelen, doen zij dat toch lekker de andere kerstdag, zonder jullie?
     
  20. Zoumooizijn

    Zoumooizijn Actief lid

    22 jun 2013
    477
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn gedachte.. Er zullen nog vele topics als dit volgen ben ik bang..
     

Deel Deze Pagina