Zooooo boos op schoonfamilie!! Of zitten wij verkeerd!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Creamams, 6 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lievemommy10

    lievemommy10 Fanatiek lid

    13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap beide kanten...

    Ik zou mijn kindje er ook (deels) gezellig bij willen hebben, maar snap hen ook dat 15:00 uur wel erg vroeg is.

    Zelf doen wij gewoon 's middags de kerstcadeautjes uitpakken, dat vinden de kids het leukste en kunnen toch niet wachten tot 's avonds.

    En iets eerder als normaal gaan eten, zo rond 17:30 uur ofzo, dan je kleintje erbij als jullie het voorgerecht eten en hij iets lekkers speciaal voor hem.
    Ik vindt het nooit erg als met dit soort dagen mijn dochter ietsje later naar bed gaat als normaal. Mijn dochter gaat altijd gewoon op bed bij Opa & Oma of ooms en tantes.
    Dus als hij het zat wordt gaat hij gewoon lekker slapen en tafelen jullie gezellig door.

    Zo houd je rekening met iedereen, een beetje 50/50.
     
  2. Snoeki

    Snoeki Fanatiek lid

    30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Ik zou dit doen inderdaad en met 1,5 kunnen ze wel wat later naar bed hoor voor een keertje.

    Wel jammer dat ze zo star zijn vind hun reactie over kerst is voor volwassenen en Sint voor de kinderen ronduit respectloos.
    Tuurlijk hoort jullie mannetje er ook bij.
     
  3. mnonc

    mnonc Fanatiek lid

    9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Wij deden vroeger beginnen (rond uurtje of 4). Als kinderen t zat waren konden ze spelen oid. Rond 7 uur klaar en dan eerst de cadeautjes voor de kinderen doen, daarna hun naar bed en dan de rest van de cadeautjes met lekker wijntje en hapjes erbij.
     
  4. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik zou er klaar mee zijn!
    Het is of met onze dochter erbij, of helemaal niet.
    Als zij zo kinderachtig doen, dan was het voor mij gauw klaar!
    En de groeten!
    Onze dochter hoort er ook gewoon bij, en dan zou ik zeggen het is of met of helemaal niet.
    Ik snap je volledig! En hun helemaal niet!!
     
  5. fightforlove

    fightforlove Niet meer actief

    Gewoon lekker thuis met je gezin vieren hoef je je ook nergens aan te ergeren. :p
     
  6. regenboogworst

    regenboogworst Fanatiek lid

    22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Dat is dus de reden dat ik kerst lekker bij mijn thuis vier.
    Eerste dag komen me schoonouders en 2e kerstdag mijn ouders en broer
     
  7. fluitekruid

    fluitekruid Fanatiek lid

    5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    tja, hier gaan de discussies juist de andere kant op. wij vinden thijs nog te jong voor een heel uitgebreid diner en we hebben hem tot een paar maanden terug dan ook nooit meegenomen naar officiele dineetjes met mijn schoonfamilie. dit tot grote onvrede van mijn schoonfamilie. wij kennen ons kind het beste en na zijn bedtijd is hij gewoon niet gezellig meer. verder proppen ze hem altijd zo vol met slecht eten dat hij er ziek van wordt. dit jaar een kerstbrunch omdat thijs inmiddels niet meer de enige onder de de vier jaar is. wij blij en een gedeelte van de schoonfamilie boos. pffff. het gaat allemaal zoveel makkelijker met mijn familieopvallend feitje: bij mijn familie gaat hij gewoon slapen savonds in een logeerbed, bij mijn schoonfamilie niet.
    wij doen geen cadeautjes met kerst. wel met sinterklaas hoor! van mijn familie krijgt hij dit jaar voor het eerst cadeautjes met sinterklaas. en als hij in bed ligt gaan we de surprises doen. tot dit jaar kreeg hij alleen van mijn schoonfamilie veel te grote cadeaus.
    ach zo gaat het in elke familie anders. je moet allemaal concessies doen om het gezellig te houden. er is altijd wel wat.
    dit hebben we kerstdiner bij mijn moeder thuis, thijs gaat daar gewoon naar bed(kunnen wij lekker uitslapen de volgende dag) hij gaat naar bed als hij moe is en wij gaan met de grote mensen nog gezellig borrellen en misschien nog even keezen o.i.d.
    bij mijn schoonfamilie rouleert het per jaar wie het organiseert. dit jaar dus een kerstbrunch met kinderen. zusje van degene die het organiseert is hier niet blij mee, maar zij heeft dus geen kinderen. mijn schoonfamilie legt ook altijd wat onder de kerstboom, zonder kerstmanreferentie vind ik dit oke.
    ik wil je veel succes wensen want dit zijn lastige familiekwesties die tot grote ruzies kunnen leiden.
     
  8. draak86

    draak86 VIP lid

    7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik vier het vaak wel hier zodat de kids op bed kunnen. Als het kerst is eten we vaak laat (rond 19:30) de oudste redt dit wel maar de jongste niet. Conclusie; wie moe is gaat naar bed. Zou ook echt niet s'middags gaan eten vanwege de kinderen. Je kan toch in de middag cadeautjes doen en gezellig even keutelen met de kleine en s'avonds lekker op je gemak eten.
     
  9. lisanne123

    lisanne123 Fanatiek lid

    28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Ik zou voorstellen om om 15:00 lekker kadotjes uit te pakken . En dan wat later te eten . Misschien van half 5 tot half 7 of red hij dat niet ?
     
  10. Moppiemuis

    Moppiemuis Fanatiek lid

    6 okt 2014
    1.996
    231
    63
    Ergens in het midden
    (Niet alles gelezen)
    Ik zou het niet leuk vinden hoe ze reageren. En ik vind het echt heel onaardig dat ze kadootjes doen maar niet voor je kleintje!
    Dat zou ik nog het ergste vinden.

    Qua eten zou ik zelf een oplossimg zoeken, stukje mee eten en dan naar bed, is het misschien iets anders dan je zou willen, maar ok.
    Maar als ze mijn kleintje uit willen sluiten van het vieren met kadootjes zou ik simpelweg niet gaan. Dat vind ik echt TE onaardig en aso.
     
  11. Kaboutermeis

    Kaboutermeis Fanatiek lid

    16 apr 2013
    4.184
    0
    0
    Hier is 't net mijn schoonmoeder die met Kerst telkens om 12 uur al wil beginnen.

    Zij heeft dan wel altijd een 7-gangendiner klaarstaan en we zijn dus pas klaar tegen 's avonds :).
    Met na gang 3 of 4 effe pauze voor de cadeautjes.

    En nu dit jaar heeft hij er misschien nog weinig aan ... Maar vanaf volgend jaar of 't jaar daarop beseft hij toch écht wel dat het feest is!

    Als er echt totaal geen rekening gehouden wordt met jullie zou ik gewoon kerst vanaf nu zonder hen vieren. Kerst is een familiefeest, daar horen de kinderen dus ook bij.



    Hier gaat het overigens drama zijn omdat mijn schoonmoeder al jaren Kerstdag heeft en mijn ouders Kerstavond (in BE doen wij niet aan tweede Kerstdag).
    En mijn moeder om praktische redenen ons toch ook wel es Kerstdag wil hebben ipv steeds dat gerush om na iedereen zijn werk en hun winkel een diner en een feest klaar te hebben. Plus dat er een jong kind bij komt.
    Gaat ook nog vonken geven (vorig jaar al proberen te veranderen, maar mijn schoonmoeder is zo de dramaqueen aan 't uithangen geweest dat toen alles maar bij 't oude is gebleven uiteindelijk) ...
    Gaat hier nog vonken geven ;).
     
  12. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    Bij ons komt sinterklaas voor kinderen en de kerstman voor volwassenen. Ons zoontje krijgt dan ook cadeaus maar dan volwassen cadeaus. Rugzakje voor psz, boekjes,...
    Wij vieren het bij mijn ouders, ons zoontje komt gewoon mee. Eerst bij elkaar komen, wat drinken, cadeaus uitpakken en dan stilaan eten. Ons zoontje gaat dan naar bed als hij moe is. Hij heeft daar heel mijn ouder slaapkamer ingepikt :p
    Hij word er dus wel bij betrokken maar overdag kerst vieren vind ik raar. Waarschijnlijk omdat wij dat vieren op kerstavond.

    Sinterklaas beginnen wij dan weer s'ochtends te vieren.
     
  13. Skyscrapper

    Skyscrapper Fanatiek lid

    11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Dit dus!
    Allebei een scheut water bij de wijn doen!

    Zo vieren wij zowel Kerst als Sinterklaas op die manier.
    Met die feestdagen is het diner toch al snel een gourmetpartij en dat dauw je niet in 10 minuten achter je kiezen.
    Meestal beginnen we rond 5 uur half 6, daarvoor doen we de kadootjes uitpakken, ik gok een uur of 3 a 4.

    Ik begrijp van TS dat ze haar zoontje graag in het feest wil betrekken
    maar ik vind ook dat er teveel al wordt ingevuld
    (kerst is voor volwassenen, dus krijgt mijn kind geen kado en dus is ie niet welkom en dus blijven we maar weg?)
     
  14. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Het wordt nu wel erg kind gecentreerd, ik zou absoluut niet om 15.00 uur aan tafel gaan!

    Waarom niet een gezellige namiddag activiteit met de familie waar de kindje alle aandacht krijgen en dan lekker kind op bed en mensen aan tafel?
     
  15. misa

    misa Niet meer actief

    Ik vind het dubbel. Ik vind ook zeker dat hij erbij hoort! Kerst alleen voor volwassenen?? Nee joh! Dus ik snap helemaal dat je het niet zonder hem wilt vieren.
    Wij zouden smiddags de kado's doen en dan rond 5 uur beginnen met het eten (courmetten). Kids mogen aan tafel maar er ook weer af. Als zij tussendoor naar bed moeten, dan gebeurt dat en vieren wij nog lekker door. :) dus wij doen een beetje van beide, omdat ik het beide erg fijn vind. Samen, maar ook lekker een stukje zonder kids!
     
  16. Nikki88

    Nikki88 VIP lid

    29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dit dus. Een compromis sluiten en geen problemen maken waar ze niet (hoeven te) zijn. Wijzelf zijn er ons wel altijd heel erg van bewust dat niet iedereen zich volledig aan onze kinderen kan en wil aanpassen en dat is hun goed recht. :)
     
  17. Niboma

    Niboma Fanatiek lid

    20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Hahaha ja wij ook! Wij vieren het gewoon lekker relaxed met ons 7en. Altijd gezellig, en geen scheve gezichten :)
     
  18. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    mijn hemel dat er zoveel "verplichte "nummers tussen zitten, Oma vind dat we dan en dan moeten komen, gaat strijd leveren omdat we een andere dag willen.

    De eerste die zegt tegen ons jullie komen op die dag en niet anders zeg ik veel plezier alleen. Wij hebben ons eigen gezin en planning en komen graag in overleg kerst vieren maar niemand verwacht/eist dat wij op een bepaalde tijd komen opdraven.

    wij vieren kerst meestal bij beide familie's maar dat gaat in overleg. Joh wat is handig welke plannen hebben jullie en wat willen jullie. O zullen we dan even een bakkie doen of gaan we wat eten? waar hebben we zin in? en zo hoort het ook in mijn ogen.

    TS: ik zou inderdaad ook aangeven joh ik vind het best gezellig, maar vind het heel raar dat onze zoon blijkbaar geen cadeau's mag. Deed je dat vroeger ook bij je kinderen. de volwassenen wel iets geven en de kinderen niet. Ik vind het nl. niet leuk voor hem. Dus wij nemen cadeaus mee sowieso voor hem, mocht iemand het leuk vinden om ook wat kleins leuks voor hem te kopen vind ik dat een leuk gebaar.
    Zorg dat je eten hebt voor je mannetje of dat hij iets eet van het diner en dan gaat hij te bed en dat kan gerust later als normaal.
     
  19. kersenflap

    kersenflap Niet meer actief

    Wij zijn ook van het lange tafelen met kerst het is altijd schipperen maar we zijn in die periode 2 weken vrij, dus maken er nooit zo een probleem van.

    Wij beginnen in de middag met spelletjes borrelen en cadeautjes en rond 18 uur gaan wij aan tafel, onze oudste snoepte altijd van alles mee en was helemaal door het dolle en merkte dan niet dat wij later gingen eten tijdens het eten stortte die in en werd die door 1 van ons naar bed gebracht, dat zal nu weer zo zijn en met de jongste ook denk ik. campingbedje mee niets aan de hand en kunnen wij lekker lang blijven zitten.

    Hier wordt sintrklaas bij mijn familie echte kindervrienden niet gevierd en kerst wel en bij de andere kant wel sint en geen kerst vinden zij niet nodig, de sint brengt wel altijd wat in de schoenen van mijn kant af.
     
  20. podiki25

    podiki25 Fanatiek lid

    18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik begrijp je eerlijk gezegd niet. Je kan toch de pakjes voor je kleintje openen terwijl hij nog wakker is en hem wat later ophouden en als hij echt te moe is op bed leggen? Ik vind dat absoluut geen probleem hoor. Gaan jullie dan vanaf nu altijd kerst 's middags moeten vieren omdat de kinderen vroeger moeten gaan slapen? Wij vierden thuis mee en als het bedtijd was gingen we op bed en tafelde de familie lekker verder. Kan toch? Daar je moeder al een kinderkerstfeest doet zie ik niet de noodzaak van nog een kinderfeestje. Daarbij wil het niet zeggen dat tradities moeten veranderd worden omdat er ineens een kindje is in de familie. Waarschijnlijk zal je schoonmoeder toen haar kinderen klein waren ook gewoon kerst 's avonds blijven vieren zijn.
     

Deel Deze Pagina