Zooooo boos op schoonfamilie!! Of zitten wij verkeerd!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Creamams, 6 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Creamams. Wat vind je van alle reacties die zijn gegeven? Kun je het nu beter relativeren?
     
  2. Maaik79

    Maaik79 Actief lid

    11 apr 2009
    466
    2
    18
    Je zoontje is anderhalf. Doe je die een plezier met de hele avond aan tafel zitten? Ik verwacht namelijk van niet. Zoals eerder gezegd. Zoek samen naar een oplossing.

    M.b.t. het kerstcadeau, ja dat klinkt lullig. Je weet natuurlijk niet wat ze met Sinterklaas doen. Als de kleine dan al enorm verwend wordt kan ik me voorstellen dat het een keer ophoud. Lekker zelf een kleinigheidje meenemen en erbij gooien.

    Een echt diner is meer een volwassen aangelegenheid en daar horen kleinjes nou eenmaal minder bij. Als hij zijn aandacht op een ander momentje krijgt, dan is het toch goed?

    Natuurlijk is het fijn dat mensen rekening houden met je kinderen, maar iets de andere kant op kan ook. Natuurlijk kan dan nog niet altijd (mijn schoonzusje dacht ook dat voor het gezinsweekendje weg Rome veel leuker was dan Center Parcs). Mijn vierjarige dochter ga ik echt niet vier dagen voor de lol door een grote stad slepen, maar in het weekend wordt er wel rekening gehouden met elkaar.
     
  3. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier hadden we afgelopen weekend het offerfeest met 12 kinderen waaronder 7 kinderen van 0 tot 4. We gingen pas om 20.00 uur eten en ging gewoon goed hoor. Zelfs nu passen we niet alles aan de kinderen aan.
     
  4. mikos

    mikos Bekend lid

    7 dec 2010
    944
    0
    0
    Dat wordt nog wat met meerdere kinderen straks die ieder hun eigen slaaptijd heeft. Dan kan er helemaal niks gedaan worden?
    T is toch feest, relax. Ga mee met de meerderheid en kijk hoe t loopt en of je hem wel of niet op bed legt of later/eerder. En een kind van anderhalf moet persé mee aan een kerstdiner? Wat heeft zo'n kind daar in hemelsnaam aan die eet toch liever zn eigen prutje en kan dan lekker wat met speelgoed aan de gang.

    Als er nu 3 - 4 kinderen zijn en of wat ouder ok, maar dit is overdreven.

    Beetje het eerste (enigs)kind syndroom wat we misschien allemaal in meer of mindere maten gehad hebben, dat de hele wereld om onze spruit draait. Nou dat is dus echt niet zo.
     
  5. LoveAim

    LoveAim Niet meer actief

    Ik denk er exact zo over. :)
     
  6. Cathelijne1986

    Cathelijne1986 Niet meer actief

    Ja en ik ook.

    Eerlijk gezegd zijn onze kinderen nooit bij het kerstdiner. Zij krijgen eerder een feestmaaltje, gaan naar bed en dan gaan wij aan tafel. Werkt prima :)
     
  7. MZS

    MZS Fanatiek lid

    7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    waarom moet je kind persee bij het diner zijn? je kind hoeft toch niet de hele tijd alle aandacht te hebben
    vind 3 uur eten ook geen tijd
    ik vond het heerlijk vorig jaar dat onze kleine man lekker lag te slapen en wij rustig konden gaan eten
    lang tafelen met een kleine erbij veel succes ;)
     
  8. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    En je kunt geen vrouw, partner, mens zijn, en het naar je zin hebben, met je kind erbij? Alsof een kind bij zo'n gelegenheid per definitie een blok aan je been is?

    Niet alleen naar jou gericht, hoor, ik lees/hoor dit soort dingen wel vaker. Maar wellicht vinden sommige vrouwen het moeilijk om een balans te vinden, oid. Ik heb daar iig geen last van.
     
  9. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Kind is er toch bij, maar hoeft toch niet constant erbij en alles op aangepast.
     
  10. Cathelijne1986

    Cathelijne1986 Niet meer actief

    Hier is het met kerst altijd heuuuul erg gezellig, incl volwassenen humor aan tafel. Daar horen kleine kinderen niet bij vind ik. Zij hun feest overdag, wij savonds. Prima balans lijkt me zo dus ik snap je punt echt niet.
     
  11. cd28

    cd28 Fanatiek lid

    25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Helemaal eens met wat hierboven staat.

    Lekker in bed leggen en zelf genieten van het diner.
    Een cadeautje onder de boom voor de kleine hoort er natuurlijk wel bij. Die kan de kleine dan eerder al open maken.
     
  12. Maaik79

    Maaik79 Actief lid

    11 apr 2009
    466
    2
    18
    Dit is ook wel wat overtrokken he. Dat wij kinderen hebben wil echt niet zggen dat we ook niet afen toe wat samen of voor onszelf willen doen. Dat maakt juist de goede balans. Een dagje lekker weg met een vriendin of uit eten met mijn partner, heerlijk.
     
  13. Thunder

    Thunder Bekend lid

    30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ik beschrijf is voor mij juist de balans. Ik heb daar ook helemaal geen last van om die te vinden.

    Kind is nooit blok aan het been, maar de wereld draait ook niet om het kind.

    Ik vind persoonlijk dat als je focus zo op je kind ligt dat je woedend wordt als iemand voorstelt om zonder het kind kerstdiner te houden, dat de balans zoek is.
     
  14. p1982

    p1982 Niet meer actief

    hier de regel ene jaar kerst (1e) met schoonouders en dan kerstavond naar me ouders en sinterklaas met ze

    en andere jaar is het omgekeerd

    willen 2e kerstdag echt voor het gezin

    beginnen met eten rond 1630 met kerst want die van ons houden het maar tot 1930 vol en daarna echt moe en willen ze naar bed
    jammer voor ze
    daarna gaan we ook niet meer door als het bij ons want de kids van schoonzus en zwager slapen niet bij ons
     
  15. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Overigens heb ik ook geen last van de balans vinden. Maar gezellig dineren met een 6 jarige, een kleuter, een peuter en een baby zit er voor mij als moeder niet echt in.
     
  16. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    Balans is jezelf kunnen zijn, het naar je zin hebben, zowel met als zonder je kind. Voel je je dan geen vrouw/partner als je kind erbij is?

    Het gaat hier nu om de feestdagen. Geen dagje weg met je partner, oid. En tijdens de feestdagen hoort je kind(eren) er gewoon bij. Vooral bij kerst, waar het draait om gezin/familie. Het ligt er uiteraard aan wat de plannen zijn. Als je drie uur wil gaan tafelen, hoeft je kind daar idd niet de hele tijd bij te zijn. Daar doe je hem/haar ook geen plezier mee. Je kunt het tafelen ook wat korter houden, daarna je kind op bed, en dan nog lekker de rest v/d avond naborrelen.
     
  17. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.156
    2.051
    113
    Vrouw
    Nederland
    Heb niet alles gelezen maar ik vind dat er in dit soort situaties een goede balans gevonden moet worden. Niet alles kan/hoeft afgestemd worden op een kind. Maar het kan ook niet zo zijn dat er helemaal geen rekening mee wordt gehouden. Je viert het als familie zijnde en daar horen de kleine kinderen ook bij. Geen cadeaus voor jullie kindje vind ik raar, hij hoort er net zo goed bij.

    Ik zou de middag voor de kleine doen. Gezamenlijk wat cadeautjes uitpakken, leuk spelletje doen of gaan wandelen en even een speeltuin in ofzo. Daarna is bedtijd en kunnen jullie lekker lang aan tafel. Als ik heel eerlijk ben denk ik niet dat zo'n kleine veel heeft aan een uitgebreid kerstdiner (en dat zal de komende jaren wel zo blijven). Je wil toch ook niet binnen een (half) uurtje weer klaar zijn?
     
  18. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja dan kun je dat kind toch gewoon eind van de middag even in bed doen en dan normale tijd gaan eten? Je gaat toch niet om 15.00 uur smiddags al eten. Ik zou h
    dus zelf het schema wat aanpassen zodat je kind mee kan doen ipv dat zij allemaal aan het kind moeten aanpassen.
     
  19. Jeszss

    Jeszss Fanatiek lid

    16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Zucht.... de eeuwige stress om de kerstverdeling :D, hier ook herkenbaar. Zelf doe ik er niet moeilijk over. 1e kerstdag is standaard met de familie van mijn moeder, dit rouleert over de 3 zussen. DIt jaar is mijn moeder aan de beurt en mijn broer wil dan de overige 2 dagen voor zijn fam en schoonfam houden. Helemaal goed, dan plannen we zelf de rest. Kerstavond is voor onszelf en 2e kerstdag nodigen we ouders en schoonouders uit. Onze kleine man gaat daarin lekker mee. 1e kerstdag een beetje passen en meten om zijn schema heen. Middagslaapje bij oma maar wel op tijd weer naar huis voor zn avondslaapje. Eten kan prima een potje worden als hij vroeg honger heeft en het nog niet op tafel staat.

    2e kerstdag draait om ons schema, want het is bij ons thuis. DUs kerstdiner op tijd beginnen zodat kleine man ook lekker luxe dingetjes krijgt en toetje en borrelen als hij op bed ligt.

    Wat wij dus eigenlijk doen is zoveel mogelijk aanpassen als het bij iemand ander is, maar wel avondslaap thuis om enigszins zijn regelmaat erin te houden. En als het feest bij ons is, dan is het ons eigen schema. En dat werkt allemaal prima en is gezellig.

    En stelregel is wel, als er cadeautjes gedaan worden, krijgt ook iedereen wat. Ook al doe je met de volwassenen een dobbelspel, leg dan wat aparte kleinigheidjes voor de kids klaar, zo leuk ondere de boom!
     
  20. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Beide opa's en oma's worden helemaal gek denk ik als de kleinkinderen niet mee eten met het kerst diner hahaha. Die MOETEN er bij zijn.
    Terwijl wij als ouders het ook wel lekker rustig vinden zonder kids :p
    Gelukkig zijn de grootouders maar wat druk met de kids. En ja, hier beginnen we al vanaf 16/17 uur met voorgerechtjes. Kinderen gaan dan vaak tussen 20 en 21 uur naar bed maar goed, het is feest dus dan kan het. Hier gaat het prima, zo lang tafelen. Ja ze gaan tussendoor wel een spelletje doen, even op de Ipad etc. 2e kerstdag gaan we meestal uitgebreid uit eten en ook dat gaat goed.

    TS, ik zou er niet te moeilijk over doen. Ik begrijp je gevoel wel, maar laat het lekker op z'n beloop en kijk hoe de kleine is.
     

Deel Deze Pagina