Zooooo moe, iemand tips?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door ducky, 25 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ducky

    ducky Bekend lid

    30 aug 2010
    531
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi meiden,

    Ik geef volledige bv op verzoek, maar het breekt me op het moment helemaal op. Ik weet het even niet meer....

    Ons zoontje in nu bijna 4 maanden, met alle liefde, plezier en geduld voed ik hem volledig op verzoek. Maar sinds een week of vier (sinds ik weer werk) loopt dit voor mijn gevoel uit de hand. Mijn zoontje is altijd al geweest van het vaak & kort Drinken,
    Sinds ik weer werk (op maandag en vrijdag hij is dan bij de oma's)komt hij snachts ook weer om de twee à drie uur :(
    Overdag vind ik dit nog niet eens zon heel groot probleem, maar snachts. Ik maak hem altijd al wakker voor een laatste voeding rond een uur of 22.30. Hij gaat dan eerst lekker in bad en krijgt daarna de laatste voeding en dan slaapt hij bij ons op de kamer in de coosleeper.
    Voorheen tukte hij dan door tot een uurtje of 5/6. Nu was het vannacht, 23, 02,05,07 uur. Pfff ik kan echt serieus niet meer. Dit duurt nu al langer dan 4 weken. Ik wil echt niets liever dan blijven voeden, maar ik trek het gewoon niet meer. Ik heb best een zware baan met kids met zeer heftige gedragsproblemen. Na 4 weken zo weinig slaap heb ik er geen geduld meer voor, ik vergeet alles...kortom ik functioneer gewoon niet meer op mijn werk.

    Ik heb al van alles geprobeerd. Zoals snachts voedingen proberen te rekken, warmer aankleden, kouder aankleden. Ik probeer hem zoveel mogelijk te laten drinken tijdens de laatste voeding, maar op een gegeven moment wil hij gewoon echt niet meer :(. Het ligt volgens mij ook niet aan mijn productie, want hij drinkt meestal maar 1 borst. Een tweede wil hij dan echt niet meer.....
    Heb ookal gedacht aan rijstebloem, maar wilde eigelijk pas gaan bijvoeden met 6 maanden en daarbij drinkt hij ook niet echt geweldig uit de fles. En moet ik dan altijd kolven voor de nacht.
    Hij slaapt al in de coosleper zodat ik er niet uit hoef en hem gewoon naast me kan neerleggen, maar ik slaap na een voeding niet meer zo makkelijk in. Zeker niet op zon/donderdagnachten als ik daarna weer moet werken.
    Ik probeer het altijd te rekken met zijn speentje, voorheen hielp dit wel, maar nu heeft hij gewoon echt honger :(

    Ik probeer mijzelf steeds voor te houden dat het wel weer over gaat, ik wil zo graag volledig blijven voeden. Maar op deze manier gaat het niet veel langer..... Wat denken jullie? Iemand tips?
     
  2. elmo82

    elmo82 Actief lid

    16 jul 2010
    196
    0
    0
    gastouder
    friesland
    Echt tips kan ik je niet geven, kan je wel vertellen hoe ik het doe.

    Ik geef ons meisje om de 3 uur voeding soms wat eerder soms wat later want dan is ze nog niet wakker.

    Ze krijgt 's ochtends om 06.00 uur de eerste voeding en dan om de 3 uur en de laatste voeding krijgt ze om ongeveer 21.30 uur.
    Meestal slaapt ze door en is dat niet zo dan is ze rond 05.00 uur wakker, ze krijgt dan een beetje en slaapt weer verder tot 06.00 uur.

    Misschien kun je je kleintje een beetje op vaste tijden gaan geven en kijken hoe hij daar op reageert.

    Succes en hoop dat hij snel door slaapt.
     
  3. Mijn zoontje is 10 weken oud en rommelt al 10 weken en ik voed 'm op verzoek. Hij zat al even op 1 nachtvoeding en sinds een paar dagen doet hij er weer twee.

    Wakker maken voor een late voeding doe ik niet. Bewust niet. Hij gaat rond 21.00 naar bed. Door geen late voeding te forceren (die hij ook slecht drinkt net als m'n twee oudsten destijds) kan ik vroeg naar bed en haal ik genoeg slaap per nacht.

    Hij gaat nu bijna naar het kdv en ik verwacht er nog wel 1 of 2 voedingen extra bij in de nacht. Uit de fles drinken vind hij niet leuk en drinkt dan minimaal. Een cc of 250 over de dag verdeeld.

    Heel veel sterkte en denk aan jezelf!
     
  4. Babel44

    Babel44 Niet meer actief

    He meid,

    Het is super pittig, maar je zit nu waarschijnlijk midden in de 4 maanden dip. Of eigenlijk is het een groeispurt volgens mij, waar je kindje een periode meer voeding nodig heeft en dus moet "regelen", vaak drinken om de productie bij jou te verhogen.

    Het snelste is het om er aan toe te geven, en te proberen zoveel mogelijk rust te pakken wanneer je kan, dus vroeg naar bed bijv en op je vrije dagen met je kindje mee slapen zvm. En papa vragen eens een nachtdienst te doen met flesjes gekolfde melk, of 1 of 2 voedingen, zodat je eens een uur of zes achter elkaar door kunt slapen.

    Je kunt ook proberen hem niet meer wakker te maken voor een voeding, bij sommige kindjes werkt dat minder goed. Zeker als hij toch alweer snel komt, kun je beter direct met hem naar bed gaan.

    En denk eraan, het is tijdelijk, al kan het best even duren dit vele drinken, ook 's nachts. Sterkte!!
     
  5. Rianne80

    Rianne80 Fanatiek lid

    20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Hier gingen we van 8 uur slaap in de nacht (tussen 20 en 4 ongeveer en daarna weer doorslapen) naar wakker om 2 uur en dan daarna elke 2 uur wakker dus 4 en 6. Slopend! Ik ben gaan wakker maken om 23 uur maar dan wordt 2 uur 3 uur en dan 5 en 7 dus veel scheelt het niet maar mij kan je onderhand opbergen!
    Stoppen neem ik niet als optie, eerder naar bed is het ook niet voor mij, ik ploeter gewoon even door en laat er overdag niet meer dan 4 uur tussen zitten (uit zichzelf doet ze meestal 3 a 4 uur er tussen) maar echt helpen doet niks. Ik zeg, fase! En bikkel even door...
    Begin komende week ook aan het kdv en drinken uit een fles vind ze niks dus ik verwacht geen verbetering op die dagen in de nacht ;)
    Geen advies, wel sterkte!
     
  6. Vash

    Vash Bekend lid

    24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb ook zoiets gehad rond die tijd, en het had bij mij te maken met regelen. Ik ben overdag op het werk een ronde extra gaan kolven om op die manier mijn productie te verhogen. Mijn dochter wilde ook niet meer een tweede borst, maar door extra te kolven en de productie te verhogen kreeg ze wel meer uit die ene borst waardoor ze na een tijdje weer terug op een voeding in de nacht ging.
     
  7. ducky

    ducky Bekend lid

    30 aug 2010
    531
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi allemaal

    Thnx voor alle adviezen!
    Ik ben blij dat er meer mensen dit herkennen!
    Ik hoor alleen maar van die mooie verhalen v kindjes
    die super goed doorslapen om me heen.
    Maargoed, ik hoop idd dat het tijdelijk is
    Heb hem nu om 9 uur in bad gedaan en net gevoed en
    ga nu zelf ook maar gewoon slapen.
    We zullen zien wat de nacht ons brengt. :-D
     
  8. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zou idd ook niet meer wakker maken voor de late voeding. Hier sliep ze zonder door en met kwam ze om de 3 uur.
    Maar hier begon het gespook na 6 maanden en ze wordt meestal rond 23u nog een keertje wakker. Maar kan het nu wel goed handelen.
     
  9. Omelet

    Omelet VIP lid

    14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik had ook het idee dat ik het enige kind ter wereld had wat niet ongeveer vanaf zijn geboorte het klokje rond sliep. Mijn aanvullende tip: kijk niet op de klok 's nachts. Dat geeft mij alleen maar stress (over zoveel uur moet ik er al uit, oh ik heb nog maar zoveel slaap te gaan, oh dan wordt hij straks vast ook weer wakker enz.). Verder een dikke knuffel!
     
  10. oleander1986

    oleander1986 Fanatiek lid

    20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Hier nog iemand die dood en dood moe is van de nacht voedingen. Mijn zoontje is inmiddels 6,5 maand en ik heb voor mezelf de streep gezet bij 10 maanden. Dan ga ik hem de nacht voedingen afleren, ook als dat even met huilen gepaard gaat. Hij krijgt al bijvoeding en drinkt ook zat op verzoek overdag, dus het is gewoon gewenning. Je maakt mij niet wijs dat hij elke 2 uur honger heeft. Ik zou het prima vinden als hij 's nachts 1 keer kwam, maar élke twee uur??!!
    Zo kom ik niet eens meer in mijn diep-slaap. :(
    En ja, het zal wel mama honger zijn en ik weet dat er vrouwen zijn die daar rustig aan toe geven tot ze een jaar of 2 zijn, maar ik trek het gewoon niet meer met een eigen bedrijf dat we draaiende moeten houden en nog een peuter die ook gewoon zijn aandacht wil overdag.
    Misschien helpt dat voor jou ook? Om een streep voor jezelf te zetten bij een bepaalde leeftijd. Tot dan en dan moet hij het óf beter doen, óf je gaat het hem 's nachts afleren. Dan kan je daar zeg maar naartoe leven! ;)
    Ik heb dat bij mijn eerste zoontje ook zo gedaan bij 10 maanden. Ik ben in een andere kamer gaan slapen (zoon sliep ook bij ons in de kamer) en mijn man gaf hem dan water uit een flesje en een knuffel als hij dat wou. Ja, hij heeft even gehuild (niet lang, misschien 10 minuutjes in bijzijn van mijn man) en na twee nachten sliep hij door.
    Soms heb ik ook het idee dat het misschien juist averechts werkt om op dezelfde kamer te liggen. Het is alsof hij me ruikt! haha Het dekbed hoeft maar even te kraken en meneer is wakker.
    Nouja, succes in ieder geval!
     
  11. Duma

    Duma Bekend lid

    13 sep 2007
    973
    908
    93
    Echt heel herkenbaar...
    Kleine is 5.5 maand. Gaaaaaaaaaaap.
    Als t een fase is, dan duurt deze al
    5 maanden.

    Ik denk dat k vanaf morgen een flesje kv geef s avonds.
    Kijken of dat scheelt. Zoja, dan stap ik over.

    Ben t zoo zat. Ben zó moe.... :(
     
  12. Duma

    Duma Bekend lid

    13 sep 2007
    973
    908
    93
    Ik val trouwens nog steeds af.
    Zit nu 5 kg onder begingewicht.
    Maar ja, verder afvallen is ook nier echt een goede optie.
    ( nu 57kg bij 1.72m).

    Het kost gewoon zoveel energie.
    Na een stuk fietsen word k ook echt ziek.
    Mn lichaam lijkt wel op. :/

    En dan 2 a 3 voedingen id nacht, en een peuter hebbende...
     
  13. Babel44

    Babel44 Niet meer actief

    @Oleander, ons meisje is precies om die reden rond die leeftijd naar haar eigen kamertje gegaan, en dat hielp enorm hoor. Ze slaapt nog steeds niet door trouwens, maar daar zijn alweer een aantal nieuwe "fasen" overheen gegaan. Wij gingen er ook binnenkort weer eens wat aan doen, maar het gaat nu ineens na lang ineens uit zichzelf steeds wat beter!
     
  14. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat soort verhalen moet je met een heel grote korrel zout nemen hoor!
    Doorslapen is iets waar sommige ouders graag mee pronken, ook als hun kind het eigenlijk helemaal niet doet.

    Ik had paar jaar geleden ook zo'n doorslapend kind in de buurt. Nou de enigen die doorsliepen waren volgens mij de ouders, want ik hoorde het arme schaap elke nacht huilen...
     
  15. Babel44

    Babel44 Niet meer actief

    :( Wat zielig...

    Ik merk ook dat als je doorvraagt dat er zat kinderen zijn die pas later gingen doorslapen, alleen in het algemeen zijn ouders daar wat minder "trots" op :).
    Volkomen onterecht trouwens in mijn ogen, want het is gewoon natuurlijk om vaker wakker te worden en te willen drinken, waarom dan ook, alleen past het zo slecht in onze levensstijl!
     
  16. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    En dan kijk ik altijd naar de leeftijd-banner en dan denk ik: "Ja hoor, 4 maanden!". Het wordt beter, echt.

    Wat je nu moet doen om over die vermoeidheid heen te komen is na een cluster-uurtje samen met je baby naar bed. En op je vrije dagen 's middags bijtukken.
     
  17. Vagans

    Vagans VIP lid

    13 aug 2010
    8.491
    0
    0
    Zwijndrecht
    heey meid

    Ik herken het wel een beetje hoor!
    Yara heeft een periode gehad dat ze echt pas rond een uur of 6-7 wakker werdt na de laatste voeding van 23:00 maar het is de laatste tijd weer dat ze rond 02:00 en/of 04:00 en daarna 06:00 of 07:00 komt...

    en waarom??? echt geen idee Ik denk dat dat gewoon hoort, ookal komt het ons tegenwoordig niet altijd even goed meer uit ;)

    ik voed ook volledig op verzoek, overdag komt ze om de 3 uur en heel soms rekt ze het tot uiterlijk 4. Om 07:15 krijgt ze standaard nogeen voeding aangeboden (ongeacht wanneer ze daarvoor gedronken heeft) dit hoort bij het bedritueel en gaat daarna dan ook slapen, als ik om 23:00 naar bed ga dan maak ik dr wakker voor een schone luier en een voeding.

    En ja, ik ben ook moe idd... ik werk dan niet dus dat is weer mijn voordeel maar met de beesten hier is bijslapen voor mij ook niet echt een optie.

    Ik zou zeggen, probeer nog ff vol te houden, miss dat hij met bijvoeden straks wat beter slaapt! Iig helemaal super hoe je het doet hoor!
     
  18. lovekees

    lovekees Bekend lid

    8 okt 2010
    814
    0
    16
    NULL
    NULL
    kan je man het laatste voeding niet doen als je afkolft?
    kun je zelf lekker vroeg je bed in..
    ik was zelf ook op en heeft me man de laatste voeding gedaan kon ik alvast lekker op bed.
    hebben haar ook op eigen kamer slaap ik zelf ook beter door je hoort alles en het is net of ze je ruiken...
    ze slaapt nu van half 9 tot ongeveer 8 uur half 9
    zou ze niet wakker maken voor laatste voeding als ze al slaapt ze moeten zelf ook in diepere slaap komen
    na de avondvoeding doe ik ze boven in bedje en dan slaapt ze lekker
     
  19. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Rest van de reacties niet gelezen, dus misschien post ik iets dubbel, maar waar ik per direct mee zou stoppen is het badje om 22.30!!!!
    En eigenlijk ook met hem wakker maken om die tijd.
    Het is namelijk bekend dat als je een kind wakker maakt, je daarmee juist het slaapritme kunt verstoren, waardoor ze vaker gaan komen dan als je ze laat liggen.
    Maar zeker met het badje erbij, maak je hem juist wakker! Dat badje 's avonds is prima, maar dan wel voordat hij de nacht ingaat, ('s avonds rond een uur of 18-19, zou ik denken? Misschien nog ietsje later, maar later dan 21 lijkt me iig niet).

    Verder: het kan ook zijn dat jouw productie een beetje een dip heeft, doordat je weer bent gaan werken en naar de 4 maanden toe gaat (bekende dip-periode). Dan is hij eigenlijk aan het regelen 's nachts.
    Wat je kunt doen om dat te voorkomen, is overdag voldoende aanleggen, en op je werkdagen echt goed kolven.

    En, als laatste: het kan ook gewoon mama-honger zijn, nu hij jou overdag op je werkdagen moet missen. Dat haalt hij dan 's nachts in.
    Slaapt hij op een eigen kamertje? Soms kan het dan namelijk helpen om 'm bij jullie op de kamer weer te laten slapen.
     
  20. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Verder voor jezelf: tegelijk met je kind op bed gaan, alle uurtjes pakken die je pakken kunt. Je bent echt geen uitzondering als je om 8 uur al op bed ligt en deze periode alle populaire tv-programma's mist.... ;)
     

Deel Deze Pagina