Zooooo moe, iemand tips?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door ducky, 25 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

O, en rijstebloem dikt alleen in de fles in, wordt in de maag direct weer vloeibaar en bevat nauwelijks calorieen, dus daar gaan ze echt niet ineens van doorslapen....

2. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Goed om te weten, ik gaf hem tot nu toen ook elke avond braaf een papje met rijstemeel, nutteloos dus. :D

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Rijstmeel is natuurlijk minder nutteloos dan rijstebloem.
    Rijstebloem heeft overigens best een hoge calorische waarde van 360 kcl/100gr. maar omdat je er maar zo weing van toevoegt, heeft het dezelfde cal. waarde als een paar slokken moedermelk.

Ik snap het geven van extra koolhydraten voor de nacht ook niet.
    Ontbijten doe je als je wakker wordt.;)

4. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland

Inderdaad, ontbijten doen we als we wakker worden. Helaas word mijn zoontje al bijna 7 maanden elke anderhalf uur/twee uur wakker en komt bij mij "ontbijten". Misschien dat andere moeder dit aankunnen, ik niet. Ik ben overdag heel erg moe en heb elke maand wel een griepje te pakken. Mee slapen overdag gaat hier slecht, heb nog een peuter, een zaak, plus huishouden te runnen.
    Daarom ben ik voor mijn gevoel genoodzaakt te zoeken naar middelen om er 's nachts op zijn minst 3 uur tussen te krijgen. Ik begin nu met hem overdag vaker en meer vast voedsel aan te bieden, met bv op verzoek ernaast.
    Als hem kort voor het slapen gaan nog wat te eten geven (geen bv) betekend dat hij iets beter doorslaapt, dan krijgt hij van mij 's avonds een ontbijt! ;) Heb hem gister voor het naar bed gaan flink wat pompoen gegeven en daarna de borst, ik heb twee keer 3 uur kunnen slapen. Hoop dus heel erg dat het helpt hem kort voor het naar bed gaan nog wat geven.
    Mijn zoontje is erg groot en zwaar voor zijn leeftijd. Zou dat er mee te maken kunnen hebben dat hij zo vaak wakker word 's nachts om te eten?

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik heb vandaag de uitslag van mijn bloedonderzoek gekregen:
    NIET GOED!

Mijn schildklier werkt veel te traag, foute boel dus. :(
    Verklaard dus, bij mij, de extreme vermoeidheid! Moet vanaf morgen starten met medicatie en hopelijk voel ik me snel weer wat beter!

Dus inderdaad......laat je bloed controleren :)

Ijzer was overigens wel in orde :)

6. ducky

ducky Bekend lid

30 aug 2010
    531
    0
    0
    Zuid Holland
    Hi meiden

Wat goed al die reacties! De afgelopen nachten ging het iets beter
    en gister zowaar van half 11 tot ( hou je vast) 5 uur!!!!
    Wat was dat luxe zeg, zo voor m'n werkdag.
    Sorry dat ik niet op iedereen reageer, maar de reacties worden allemaal gewaardeerd :D

Oleander: ik snap het hoor en dan heb jij ook nog een een peuter rondlopen :$. Respect! Op een geven moment ben je dan gewoon wanhopig op zoek naar iets wat helpt om een extra uurtje door te komen. Ik hoop dat jullie ventje beter gaat slapen door de bijvoeding.
    Hier ook een kereltje dat helemaal boven op de groeicurve zit. Knuffel voor jou.

Duma: hoe gaat het met jullie? Hier val ik ook nog steeds af. Ik zit nu op mijn startgewicht. Maar voor het mooie mogen er nog wel een kilootje of 4 af ;). Jij ook nog een peutertje. Respect & hug!

Zogelukkig, ja de vier maanden dip/ sprong.
    Ik hoop dat we erdoor heen zijn nu, maarja afwachten maar. Smiddags bijslapen probeer ik idd ook als ik vrij ben.
    Heerlijk!

Vagans, juju thnx voor de support ;)

Rozemarijke & anderen
    Ik zal eens een week proberen te stoppen met wakker maken.
    Kijken of dat werkt! Hij slaapt hier juist nog bij ons op de kamer. Misschien dat hij wel beter zou slapen in zijn eigen bedje, maar ik vind het zoooo heerlijk hem zo dichtbij me.

Mamavanjuul: Wat vervelend van je schildklier!
    Hopen dat je medicatie gauw aanslaat. Ik zal mijn bloed ook een laten checken.

Rijstebloem: Een kat in het nauw maakt rare sprongen :D
    Op een gegeven moment wil je alles wel proberen.
    Maar ik hoop dat hij nu weer iets beter slaapt, gewoon zonder rijstebloem. ;)

Poeh, wat een paar nachtjes iets beter slaap wel niet met je kan doen. Ik zat echt in een mega dip, maar ik hoop dat we de 4 maanden sprong/ dip gehad hebben.
    Wat ook niet meewerkt is al die meningen van buitenstaanders.
    Iedereen zeurt over dat hij nog op onze kamer ligt, het door de bv komt, we hem moeten luiten huilen, hij niet kan poepen door de bv :(
    En dan zelfs m'n moeder (die zelf ook 2x 9 maanden gevoed heeft) tegen mijn zoontje: Nou dan kom je toch lekker logeren en dan krijg je gewoon een x lekker flesje kunstvoeding :$
    Nou thnx voor THE support ma. Volgens m'n schoonmoeder had ik niet genoeg melk en moest ik gaan bijvoeden etc.
    Voor mijn gevoel stond ik heel sterk in mijn schoenen en normaal trek ik me ook niks aan van anderen, maar na 5 weken slecht slapen, wordt je dan toch ineens onzeker!

Dus ik wil iedereen bedanken voor jullie steun/ tips!
    Heel veel sterkte voor alle andere mama's die ook nog midden in de nachtvoedingen zitten.

7. Vagans

Vagans Niet meer actief

Oe... zo vervelend als je niet gesteund wordt door je omgeving! en zeker je familie!!!!

Hier helaas het zelfde verhaal :(

Naja kop op! en een knuf!

8. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    onze kleine nu bijna 15 maanden slaapt nog steeds niet door...wordt ecjht nog een paar keer wakker 's nachts! en hij krijgt alleen maar Bv vroeg in de ochtend...(is ook geen honger waardoor hij wakker wordt) ik heb een jaar gevoed met veel nachtvoedingen. wil je niet bang maken hoor! maar ik ben nu echt op een moment dat ik er helemaal doorheen zit vooral door afgelopen jaar met Bv, moeilijk slapend kindje (wel heel druk en vrolijk) en een pittige studie en werk...ik snap alle moeders die BV geven en vermoeid zijn! je kan er geloof ik niet heel veel aan doen alleen als je de tijd hebt samen met je kindje te slapen...en extra vitaminen?

9. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Heel herkenbaar! Heb nu m'n boterham op schoot en kruip daarna lekker weer m'n bed in! Ons meisje werd gisteravond om kwart over 10 wakker, wilde om de zoveel tijd aan de borst en dit tot 0.15 uur. Toen kwam ze om kwart voor 5 en bleef wakker tot kwart voor 7, ook weer met 4 voedingen die ze wilde hebben. Heb al een topic geplaatst over 'clusteren', want hier herken ik de hele situatie in.
    Vind het op het moment ook erg vermoeiend, maar wil doorzetten! Ik kan je dus geen tips geven, alleen herkenning! ;)

Deel Deze Pagina