Hello, Wij logeren sinds een week bij franse vrienden en alles is gezellig en leuk. Nu wilde ik zojuist iets uit de koelkast pakken en OMG die koelkast is serieus ranzig Ik wil niet eens weten welke primitieve levensvormen zich achterin dat ding schuilhouden. Er zit ook een ijsblokjesmachine bij en na nadere inspectie zag ik daar dus ook f*cking schimmel zitten. Het staat uiteraard buiten kijf dat ik dus niks meer uit die koelkast ga eten, maar ik maak me nu wel zorgen over evt. listeriose besmetting (en over hoe ik nog 4 dagen ga overleven hier). Wat zouden jullie doen? eind augustus heb ik weer controle bij de VK, dan om bloedtest vragen of zal het niet zo'n vaart lopen?
Bel als je terug bent even de verloskundige. Zij kan jou het beste vertellen wat je kan doen en of een bloedonderzoek of dergelijke nodig zijn.
Ik denk dat het wel meevalt, als je je gewoon hebt gehouden aan de voedingsadviezen voor zwangeren. De meeste dingen die daaruit komen zijn verpakt, naar ik toch aanneem?
Ja hoor, ik heb geen rauwmelkse kaas of dat soort dingen gegeten, al het vlees wat ik gegeten heb was goed doorbakken en de groenten gekookt. Het enige wat ik mij kan bedenken is broodbeleg/kaas die al geopend was, half in een zilverfolietje is gedrukt en weer die bacteriebrandhaard van een koelkast ingegooid is. De ijsblokjesmaker (waar ik veelvuldig gebruik van gemaakt heb) heeft volgens mij een soort meeldauw eromheen zitten, maar dat kan voor zover ik weet geen kwaad (behalve dat het ranzig is). Weet je, ik ben normaliter geen ze*kert met eten, maar dit had ik ook wanneer ik niet zwanger was geweest gewoon goor gevonden en nu ik zwanger ben vind ik het én goor én denk ik meteen weer in doemscenario's (blame it on the hormones).
O brrrrr je zou toch meteen met een emmer sop, dettol en schuurspons die koelkast te lijf gaan... maar dat zal wel eens beledigend over kunnen komen bij je vrienden Bah bah bah.
Mijn handen jeuken , maar ik vrees inderdaad dat dat niet heel erg sympathiek over komt. Het zijn verder superlieve en gastvrije mensen, maar hygiene is niet hun sterkste punt
Ojee, ik zou hier ook van gruwen, ook al zou ik niet zwanger zijn. En idd een sopje er langs zou weleens beledigend over kunnen komen. Kan je niet zelf wat veilige etenswaren kopen om die 4 dagen nog te overbruggen?
Ga samen een dagje "romantisch weg", sneak tussendoor naar de supermarkt en koop genoeg shizzle waar je het mee red, de komende tijd, bewaar dat stiekem op je kamer en wanneer ze vragen of je *a* of *b* wilt, dan heb je geen honger want je bent misselijk. Want ja, zwanger. Blame that on the hormones - en je hebt het overleefd
Yes, dat is nu ook het plan . Heb vandaag overleefd op choco-repen en boterhammen met jam (want veilig). " wil je geen boter op je baguette? Non, merci " Morgen gaan we een dorpje (lees supermarkt) bezoeken en ter plekke leegeten. Vanavond had ik énorm last van brandend maagzuur, tres vervelend, dus heb ik 2 yoghurtjes gegeten. Baal er wel van dat ik al bijna een week uit die funky fridge heb gegeten, maar dat kan ik nu ook niet meer terugdraaien. Zal het voor de zekerheid nog wel even opnemen met de VK eind augustus en anders heeft mini-me alvast wat weerstand opgebouwd
Het zal wel loslopen, maar investeren in een grote pot Nutella en van die kleine yoghurtjes om de tijd tot gekookt eten te overbruggen is misschien niet zo'n slecht idee Fijne vakantie nog even!
nou, het is intermarche here I come all alone. Vriend ligt ziek op bed (ik ben zoooo blij dat ik gisteravond niet meegegeten heb). Niet om ondankbaar over te komen, maar ik heb met mijn mobieltje een foto van de ijsdispenser gemaakt :
Rob Geus zou daar eigenlijk even moeten komen met zijn stickje . Jakkes, dat ziet er vies uit. Dan krijg je dus eigenlijk ijsblokjes waar van dat zwarte schimmel aanzit? Wat heeft je vriend precies? Overgeven en diarree? Voedselvergiftiging? Beterschap voor hem in elk geval. (Ik ben nu ook wel benieuwd naar een foto van die koelkast zelf van binnen....) Ik zou geen ijsblokjes meer nemen hoor als ik jou was. En ook geen dingen uit de koelkast die niet goed verpakt zijn.
No way in hell dat ik daar nog ijsblokjes uit neem! Je zag niks aan de ijsklontjes zelf, geen zwarte schimmel of troep, maar ik liet een ijsblokje vallen en tijdens het oprapen zag ik de dispenser vanuit een heel andere hoek zegmaar De koelkast heeft voor zover ik kan zien nog geen schimmel, maar wel lekvlekken en in het vakje waar de boter zit heeft er iets zwaar gelekt en zitten zwarte plakkaten (kots). Vriend heeft nog niet overgegeven en ook geen diarree maar zit telkens tegen het kotsen aan en kan alleen maar heel stil op bed liggen en voelt goed warm aan. zucht....relaxte vakantie zo.
Oh heel heerlijk te zijn vind ik het nogal brutaal om je vrienden zo op internet te zetten, ook als ze het niet weten. Als je het niet vetrouw bel je toch je verloskundige en overleg het maar zou verder hier dit niet op het internet zetten . Vind niet zo netjes .
OMG dat ijsblokjesmakerding Ik krijg al darmkrampen als ik erna kijk :') Inderdaad alleen nog maar verpakte dingen eten... gatsie zeg! Ik zou het misschien toch subtiel tegen je vrienden zeggen, dit kan voor hun toch ook niet heel gezond zijn?