Kort ademig / benauwd / hartkloppingen

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Locusta, 3 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Locusta

Locusta Niet meer actief

Dag allemaal,

Ik ben wel benieuwd of jullie dit herkennen.... sinds een week of twee ben ik sneller buiten adem (zelfs al bij de trap oplopen), ik heb het snel benauwd (al helemaal als het binnen warm / benauwd is) en ook veel vaker hartkloppingen dan "normaal". Ik heb zo heel af en toe hartkloppingen, maar nu meerdere malen per week. Ik word er een beetje gek van, eigenlijk!

Nu zit ik ook op de stoel en ik heb moeite om het benauwde gevoel "weg te ademen" om het zo maar even te zeggen. Wat moet ik hier mee?

Morgen ga ik naar het ziekenhuis voor een eerste echo, dus ik zal het dan zeker ook vermelden. Maar misschien zijn er meer dames die dit herkennen en mij een beetje gerust kunnen stellen? :)

2. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Ik heb er ook last van.
    Ik heb ook extrasystole waardoor mijn hart soms een extra slag maakt.
    Door de misselijkheid kom ik ook niet aan sporten toe.
    Overigens had ik het bij de eerste twee zwangerschappen ook.
    Vervelend inderdaad!

3. Indiaan

Indiaan Niet meer actief

Klinkt bekend, had ik in het begin van de zwangerschap ook. Ook altijd al hartkloppingen gehad, nu alleen vaker, en inderdaad benauwd. Ging met een week of tien ook weer over, nu geen last meer van.
    Als het te erg wordt, natuurlijk wel even langs de huisarts...

4. Locusta

Locusta Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties en "fijn" om te horen dat deze symptomen herkend worden. Ik geef het in ieder geval morgenochtend bij de gynaecoloog aan.

Gisteravond had ik een feestje en vooral wat later op de avond was het niet leuk meer. Ik had toch wel aardig last van de kortademigheid en benauwdheid. Erg vervelend dan!

@Mamadaisy: ik weet natuurlijk niet hoe lang je vorige zwangerschappen geduurd hebben, maar had je er toen de hele tijd last van of werd het op een gegeven moment ook minder?

5. chantal02

chantal02 Bekend lid

19 sep 2011
    635
    9
    18
    ik heb normaal gesproken ook regelmatig hartkloppingen, maar merk ook dat het nu erger is. 's avonds moet het raam goed open, anders wordt ik ook benauwd. voor mij is het dus herkenbaar. heeft misschien ook wel met het weer te maken?

6. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Had ik ook! Dacht echt dat er iets mis was, maar blijkt normaal te zijn, je hebt naar het schijnt meer bloed om rond te pompen...

7. Saffron88

Saffron88 Actief lid

28 okt 2012
    313
    1
    0
    Regio Rotterdam
    Klopt, je gaat van +/- 5 liter naar +/- 7 liter bloed in je lijf. Ik herken het ook en de eerste paar keer vergat ik nog wel eens dat 2 verdiepingen omhoog sjezen niet meer ging, totdat ik echt sterretjes ging zien. Soms heb ik het ook met te snel opstaan, dan houdt mijn hart de plotselinge lengte van mijn lijf niet bij en pompt er even te weinig zuurstof naar mijn hoofd en word ik ook duizelig.

8. Smokey11

Smokey11 Actief lid

20 jan 2013
    274
    23
    18
    Vrouw
    Heb geen last van hartkloppingen. Maar wel snel buiten adem en zwaar ademen. En dat terwijl ik al 10 jaar 6x per week sport dus heb een uitstekende conditie oftewel had haha..

9. JoyJoy86

JoyJoy86 Actief lid

23 nov 2012
    298
    2
    16
    Schijndel
    Wanneer start dit alles? Ik ben nu namelijk 7 weken en heb hier ook last van. Mijn hart doet soms ook gekke sprongetjes. Dit kan verder dus geen kwaad?

Fidodido vindt dit leuk.
  10. Minerva

Minerva Niet meer actief

Dat zei mijn gynaecoloog ook! Niets om je zorgen over te maken.

11. fatimas

fatimas Actief lid

13 jul 2011
    312
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook heel erg last van hoor. Iets zorgelijks of vaart het wel weer weg? Dacht dat het door mn overgewicht kwam.. maar van dag op dag akon t al bijna niet geloven.

12. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier ook last van. Kan zo ineens kortademig worden.lekker rustig op de bank en dan hart in mn keel en een hartslag van 135 slagen per minuut. Ik wordt er heel onrustig van. Het voelt bij mij alsofik een flink stuk gerend heb of dat ik me dood ben geschrokken voor iets. Daarbij nog tintelende handen.
    Vlos dacht eerst aan laag hb. Dan kan je deze symptomen ook hebben. Deze was goed en het blijktdus gewoon dat je lichaam harder moet werken om al het (extra) bloed rond te pompen.

13. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Herkenbaar. Bij mijn eerste zwangerschap geen last van gehad. Deze zwangerschap in het begin veel hartkloppingen gehad en trok pas weg als ik rustig ging zitten, maar kon ook in no time weer terug komen. Vanaf week 15 tot nu heel erg benauwd. Ik heb me wel eens druk gemaakt of mijn beebje dan geen zuurstof tekort komt (ik voel me af en toe een vis die naar lucht zit te happen), maar iedereen (huisarts, verloskundige etc) verzekert me dat beebje niks tekort komt. Het is voor jezelf wel heel vervelend. Zo ervaar ik dat. Eerst dacht men dat ik me te druk maakte, maar dat is echt niet zo. Ik haal waarschijnlijk gewoon verkeerd adem denk ik. Ben yoga gaan proberen, maar dan ben ik tè bewust met de ademhaling bezig, dat ik het juist benauwd krijg en ga hyperventileren hihi.
    Oh en ik heb het vooral benauwd bij het praten, dus ik moet m`n mond houden van manlief:p

Naar je buik ademhalen wordt geadviseerd!
    Succes!

14. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

13 dec 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Ik heb het nog steeds en bij de vorige zwangerschappen ook
    Volgens mij kan het ook door de hoogte van je bloeddruk komen.

Deel Deze Pagina