Moet even mijn ei kwijt hoor ............. Ik ben doodop doe niks anders dan huilen ;( Zondag heb ik de hele nacht niet geslapen (waarschijnlijk te druk in mijn hoofd of zo) heel vervelend. Maandag nacht vanaf half 2 tot half 3/ 3 uur bezig geweest met de kleine man die klaarwakker was .................. en daarna moeilijk kunnen slapen i.v.m. een snurkende man Kleine man verkouden geworden en vannacht om het uur naar hem toe gegaan. En ja ik weet wat iedereen zegt dan gaat je man er toch even heen, maar ik word er al eerste wakker van en ben minstens een kwartier bezig om mijn man wakker te krijgen dus dan kan ik even goed zelf naar hem toe. Maar ik voel me nu ontzettend brak en hoop echt op een goede nachtrust vannacht want ik weet niet of ik nog z,n nacht trek
och jee meis... hoe oud is je kindje? Je komt er wel door hoor, maar ik ken het gevoel, en nee, mannen zijn er snachts gewoon over het algemeen niet is het mogelijk voor je om overdag nog een beetje bij te tanken? Sterkte!!!
Oh zo herkenbaar... Hoe oud is je mannetje? Hier ging het in het begin ook zo, en soms nu nog wel. En inderdaad, mijn vent is snachts ook niet altijd even snel, ik heb geen zin in die discussies dus ik ga zelf meestal! Soms gaat vriend wel, maar dan lig ik alsnog wakker tot L. weer op bed ligt en slaapt. Tja, helpt dus ook niet... Probeer overdag een uurtje te slapen als dat gaat, of zo vroeg mogelijk naar bed?
vervelend meid ... ik heb ook van die tijden helaas.... veel meer dan sterkte! kan ik ook niet zeggen
Oef dat valt niet mee....wel iets herkenbaar. Scheelt dat? Wij spraken/spreken ook wel eens af dat we het om en in dien. Dan doe uk een oogmasker op en oord open en en probeer zoveel mogelijk uur te maken en als de kleine roept dan man lief er naarote. Mijn man wordt dan wel snel wakker, want dan ben jij als moeder gewoon even uitheschakeld. Maar dit kon ik pas echt toen de nachtvoeding eraf was.....pas toen ik me overgeven. Het valt niet mee, meid...
Onze lieve grote vent is anderhalf en slaapt altijd lekker door hoor (mag absoluut niet klagen.) Maar nu dus even niet de kleine man is zo erg verkouden dat hij niet goed weet wat hij met zichzelf aan moet. Dus tja dan kan je om het uur naar hem toe. Maandag heb ik geprobeerd bij te slapen, maar is het me niet gelukt (kon niet slapen) gister lag ik lekker op de bank, maar werd de kleine man na 3 kwartier al weer wakker. Vandaag de eerste van 5 werkdagen dus bijslapen word de volgende dagen niks. Bedankt voor het medeleven dames doet me goed
Herkenbaar. Mijn vriend zit op een booreiland nu. Ik moet 24/7 voor mijn dochter zorgen. Om 23 uur krijgt ze laatste fles. Ze heeft reflux dus na de fles omhoog houden een half uur. Dis voordat ik slaap is het 00:30. Om 07:00 krijgt ze de volgende fles. Maar dat red ze al 2 nachten niet. Dus om 4/5 uur geef ik nog 60cc. Want dan vind ze de speen niet meer genoeg. Ook moeten ze daarvoor maar iets verzinnen. Want ze spuugt hem constant uit. Heb al denk ik een paar nachten 4/5 uur gezien. En ik kan dus niet zeggen tegen m'n vriend neem jij de fles van 23 uur. Ik ben op! En moet wachten totdat maandag avond mijn vriend weer thuis is voor 1,5 week. Dan is het 6 dagen alleen met m'n dochter.
en een nachtje naar opa&oma, vrienden, vriendinnen? Dan kun je even bijkomen of toch je man wekken en hem er naar toe laten gaan. Desnoods hem een wat hardere por geven? x
even een tip: - neusspray voor het slapen gaan; - zoontje bij jullie op bed, kussen onder zn hoofd - luuf op zn borst, rug en voeten! - een gesneden ui onder het bed - zetpilletje geven rond 23 uur en evt flesje melk bij mama in bed. Dat doet vaak wonderen en tanken ze even bij. beterschap!!
Herkenbaar!!! Hier ook helemaal gesloopt na weer behoorlijk wat onrustige nachten... Bijslapen lukt hier niet, ondanks dat ik nog niet eens werk. Maar zodra ik even wil liggen, lukt het gewoon niet om in slaap te komen. En op tijd naar bed, vind ik ook weer zoooo zonde van me avond, heb dan helemaal het gevoel dat ik geleefd word. Maar dat ga ik toch maar doen vanavond...
Ohw ja hoor...héél herkenbaar! De oudste is nu zo'n vier weken af en aan behoorlijk ziek, vreselijke hoestbuien 's nachts, dus mamma zit een aantal keren per nacht bij haar aan het bed..De jongste snottert ook.. Ze is nu bijna 16 weken, dus ik heb al 16 weken gebroken nachten.. Eerst vanwege de nachtvoedingen, toen vanwege de speen, en nu weer vanwege de speen en een hele vroege voeding.. Ze komen dus zo'n beetje om en om gedurende de hele nacht.. Ik denk dat ik de laatste 4/5 weken ongeveer 4 à 5 uur per nacht slaap..Mijn vriend staat eigenlijk nooit op.. Hij hoort het niet en zeurt anders de hele volgende dag dat hij zo moe is...pffff.. Soms sta ik ook op en denk ik; "jeetje..ik trek het echt niet vandaag", maar ik merk altijd wel dat het dan in de loop van de dag beter gaat.. Vooral als je dan toch bezig blijft.. Succes! En sterkte!
Toch zorgen dat jij je nachtrust krijgt. Is er niet een plek in huis waar jij niet wakker wordt van je zoontje, zodat je wel door kunt slapen?
Ik snap dat het zwaar voor je is, maar je dochtertje is een maand oud zie ik? Op dit moment heeft ze gewoon eten nodig elke 3/4 uur. Mijn zoontje kon op die leeftijd iig nog niet 8 uur aan één stuk zonder eten gaan.
Ik snap dat het zwaar is, maar kom op: je kind is nog maar ruim een maand oud en jij verwacht al dat ze zonder nachtvoeding kan? Ze heeft maar 1 voeding nodig 's nachts. Nou, daar zou ik echt mee in mijn handen geknepen hebben bij beide meiden.... Even wat betreft die reflux: hoe groot zijn de flessen die je geeft? Want je weet hopelijk dat het advies bij reflux is om vaker en kleinere flessen aan te bieden? Als je echt op bent: samen met je dochter op bed! Zodra zij slaapt: jij ook! Dat is de enige manier om die eerste periode door te komen als je er zo vermoeid van raakt!
Heel herkenbaar. Zodra je kan slapen zou ik ook echt gaan slapen. Heb je mensen in de buurt die even kunnen oppassen, kijk of je wat kan regelen. Moeheid hakt er zo in, zodra je weer wat meer kan slapen, voel je je ook beter. Mijn jongste van 17 maanden is nooit een goede slaper geweest, hij slaapt af en toe een nacht/week door. Maar nu heeft hij waterpokken en slaapt zo onrustig en wilt alleen maar op mij slapen. Na 2 nachten op mij en elke minuut in een andere houding is het op bij mij. Gistermorgen kon ik alleen maar huilen door de vermoeidheid en ik heb me ziek gemeld op mijn werk. Vanacht gelukkig redelijk geslapen, 2x eruit. Gistermiddag de oudste bij de buurvrouw gebracht zodat ik met de jongste kon slapen. Vandaag heb ik ze allebei weggebracht zodat ik kan slapen en ook morgen heb ik 's middgas opvang geregeld. En daar voel ik me dan ook weer schuldig over, maar het moet. Ik moet slapen, zodat ik er weer een leukere moeder ben.
Herkenbaar hoor. Mijn meisje is morgen precies 6 maanden en ik heb al 6 maanden niet langer dan 5 uur achter elkaar geslapen. Minimaal aantal keren uit bed voor de speen is 2x, maar het meest aantal keren in 1 nacht is 15 keer geweest! Mijn meisje komt nu nog maar zelden voor een nachtvoeding. Ook pas sinds 3 weken hoor. Daarvoor minimaal 2 keer gevoed. Hoe vervelend ook, het is gewoon gaan met die banaan. En proberen om overdag een beetje bij te slapen. Of de kleine een keer naar opa & oma brengen oid en dan even bijslapen. Maar ze is pas een maand! Nu heeft ze nog echt voeding nodig in de nacht. Het enige advies dat ik voor je heb is; schouders eronder en nog ff volhouden!
Tja, die eerste drie maanden zijn over het algemeen heel vermoeiend. Je meisje is pas een maand oud en je bent nu al op? Je hebt nog wat tijden te gaan hoor... ik vind trouwens dat ze het heel netjes doet met de laatste voeding om 23 uur en dan een nachtvoeding. Als je al met een ander gevoel naar die nachtvoedingen gaat kijken (die heeft ze echt nodig, het is niet vermoeiend, etc) dan vermoeit het je ook niet zo meer. Zo nadenken werkt echt! En slaapt ze bij jou op de kamer? Dat kan ook een hoop schelen. Ik heb nog altijd nachten van max. 7 uur met dan nog drie of vier nachtvoedingen, en mijn dochter is 10 maanden. Ik klaag absoluut niet want ze is gezond en vrolijk en ontwikkelt zich prima, en als je de verhalen hier leest is dat niet zomaar vanzelfsprekend. Maar het kan misschien als relativering dienen.
Mijn kleine mannetje is nu bijna een jaar oud en ik slaap al een jaar brak! Hij drinkt nog steeds aan de borst en weigert een fles. Vanaf 8.5 maand eet hij fruithapjes en sinds gisteren eet hij 's avonds behoorlijk mee. Brood begint ook pas te komen sinds een weekje ofzo. Kortom, ik geef al bijna een jaar volledig borstvoeding. Met als gevolg dat hij minstens 2x wakker wordt per nacht, maar komt ook geregeld 3-4 keer. Advies: Ga er relaxed in. Bedenk maar gewoon: ik kan weer van mijn kindje genieten en ook dat geeft rust. Gewoon accepteren dat het zo is, scheelt een hoop. Mijn man hoef ik niet het bed uit te jagen, hij kan toch geen voeding geven en daarbij, hij werkt erg veel (eigen zaak). Wat wel helpt, de babyfoon naast zijn kussen neerzetten, wordt hij vanzelf wakker. Waar ik ook blij mee ben, is ons logeerbed. Op het moment dat mijn man te erg snurkt, ga ik daar slapen. Heb je geen logeerbed, koop er eentje. Xander was 2 weken geleden erg grieperig en heeft dus gewoon naast mij gelegen. Hoef je ook niet elke keer uit bed en kon ik hem meteen troosten. Maar echt, elke keer als je uit je bed gaat, zie je je mooie kindje! Dat is het voor mij wel waard!ben zo gigantisch blij dat hij er is, ook 's nachts...
Meiden, Bedankt voor jullie reacties. Misschien moet ik maar niet zeuren. Ik ben behoorlijk van het pad geweest door mijn oververmoeidheid. Dus ik durf eigenlijk tussendoor niet meer te gaan slapen. Ben bang dat ik dan weer verkeerde dingen ga uitkramen. Daarbij voel ik me overdag energieker dan in de avond. Dan stort ik ook echt wel in. Britt krijgt flessen van 120cc met 4 scheppen. Ze zit tegenwoordig aan de omneo comfort wegens vele krampen en spugen. Dus dat is best veel voor zo'n kleintje. Maar haar maag is hier nu eenmaal aan gewend. Ik ga ook echt niet minder geven. Tevens is dit besproken met cb.